Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. SIDIROPULU-JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Discursive subjugation and the ways out: Narratives of othering among Czech Roma mothers. Romani Studies. Liverpool University Press, 2024, roč. 34, č. 1, s. 67-88. ISSN 1528-0748. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3828/rost.2024.4.
    2. OBROVSKÁ, Jana, Martin MAJCÍK a Jaroslava SIMONOVÁ. Dokáží české školy podpořit znevýhodněné žáky? In Konference SYRI v Senátu: Vzdělávání a vědění jako mosty k odolné společnosti. 2024.
    3. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ. Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity. EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION. ENGLAND: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2024, XXX, XXX, s. 1-22. ISSN 0261-9768. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02619768.2024.2311694.
    4. OBROVSKÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Nejdříve celá třída, až potom jednotlivci? Etnografie profesního učení studentů učitelství na praxi zaměřeného na žákovskou diverzitu. SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW. CZECH REPUBLIC: SOCIOLOGICKY CASOPIS, 2024, roč. 60, č. 4, s. 415-439. ISSN 0038-0288. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.13060/csr.2023.035.
    5. SVOJANOVSKÝ, Petr, Jana OBROVSKÁ, Jana NAVRÁTILOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Miroslav JURČÍK. Od fixních skupin k dynamickým praktikám: Jak učitelé zohledňují individuální vzdělávací potřeby všech žáků. In XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Praha. 2024.
    6. MAJCÍK, Martin a Jana OBROVSKÁ. Podpora angažovanosti nebo úspěšnosti? Rovné příležitosti v kontextu škol se sociálně znevýhodněnými žáky. In XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Praha. 2024.
    7. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity. Journal of Education for Teaching. England: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024, roč. 50, č. 3, s. 403-420. ISSN 0260-7476. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02607476.2023.2247356.
    8. FICO, Martin, Jana OBROVSKÁ, Kateřina LOJDOVÁ a Oksana Yuriyivna STUPAK. THE BARRIERS IN THE ADAPTATION OF STUDENTS FROM UKRAINE TO CZECH SCHOOLS. In ATEE Spring Conference 2024. 2024. ISBN 978-94-646685-3-7.
    9. HLAĎO, Petr, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Tomáš LINTNER, Martin FICO a Oksana Yuriyivna STUPAK. “The Schools Try, But...”: A Holistic Perspective on the Social Adaptation of Ukrainian Refugee Students in Czech Schools. Learning, Culture and Social Interaction. London, England: Elsevier, 2024, roč. 2024, č. 48, s. 1-18. ISSN 2210-6561. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2024.100854.
    10. ŠEĎOVÁ, Klára, Jana OBROVSKÁ, Petr HLAĎO, Kateřina LOJDOVÁ, Kateřina MACHOVCOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK, Martin FICO a Tomáš LINTNER. ‘They usually look happy.’ approaches to the adaptation of Ukrainian refugees in Czech schools. Pedagogy, Culture & Society. ENGLAND: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2024. ISSN 1468-1366. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/14681366.2024.2362965.
    11. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ. Uncovering the complexity of teachers’ inclusive practices: Dynamics of addressing the unique learning profile of each student in heterogeneous classrooms. In European Educational Research Association Conference, 2024, Nicosia, University of Cyprus. 2024.
    12. NAVRÁTILOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana OBROVSKÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ a Lukáš PLCH. Who is in focus? A scoping review of themes and consistency in inclusive education for all. European Journal of Special Needs Education. Londýn: Taylor & Francis, 2024, s. 1-18, 19 s. ISSN 0885-6257. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/08856257.2024.2410570.

    2023

    1. HLAĎO, Petr, Klára ŠEĎOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK, Tomáš LINTNER a Martin FICO. Adaptace ukrajinských žáků na vzdělávání v českých základních školách. Brno: Národní institut SYRI, 2023, 23 s.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Biographies of Roma Mothering in Contemporary Czechia. In Qualitative methods in studies of identities and attachment: mothers and children’s perspectives. Book launch and seminar organized by University of Oxford, Department of Education. 2023.
    3. SIDIROPULU-JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Biographies of Roma Mothering in Contemporary Czechia. Exploring Tapestries of Multi-ethnic Gendered Identity in a Marginalised Social Position. In Lyudmila Nurse, Lisa Moran and Kateřina Sidiropulu-Janků. Biographical Research and the Meanings of Mothering. Life Choices, Identities and Methods. Bristol: Bristol University Press, 2023, s. 82-102. Policy Press. ISBN 978-1-4473-6563-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.51952/9781447365648.ch004.
    4. TŮMA, František, Jana OBROVSKÁ a Petr SVOJANOVSKÝ. Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures. LINGUISTICS AND EDUCATION. NETHERLANDS: ELSEVIER, 2023, roč. 76, article ID 101186, s. 1-15. ISSN 0898-5898. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.linged.2023.101186.
    5. STRAKOVÁ, Jana, Jaroslava SIMONOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Martin MAJCÍK a Martin FICO. Jak si školy vybírají podpůrná opatření pro sociálně znevýhodněné žáky – první výsledky evaluace post-covidové podpory. In Zdravotní a systémová rizika v centru zájmu: Výroční konference SYRI 2023. 2023.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Lukáš PLCH, Petr SVOJANOVSKÝ a Jana NAVRÁTILOVÁ. Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky? In Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023. 2023.
    7. OBROVSKÁ, Jana. MUNI SCIENTIST AWARD 2023. Grantová agentura Masarykovy univerzity (GAMU), 2023.
    8. OBROVSKÁ, Jana, Cecília AGUIAR, Carla Sofia SILVA a Konstantinos PETROGIANNIS. Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and Portugal. SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION. NETHERLANDS: SPRINGER, 2023, roč. 26, č. 4, s. 1063-1088. ISSN 1381-2890. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s11218-023-09780-4.
    9. OBROVSKÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK a Martin FICO. „Zlepšily se mi známky“: Adaptace ukrajinských dětí na českých školách. In Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. 2023.

    2022

    1. SIDIROPULU-JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Discursive subjugation and the ways out. Czech Roma mothers narrate three generations of othering experience in Europe. In 2022 Annual Meeting of the Gypsy Lore Society and Conference of Romani Studies, Belgrade. 2022.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Hodnotitelka vědeckých výsledků dle metodiky 2017+. Hodnotitelka vědeckých výsledků dle metodiky 2017+, 2022 - 2023.
    3. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina LOJDOVÁ. Jak kódovat a kategorizovat kvalitativní data (nejen) s pomocí analytického softwaru. In Metodologická letní škola na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. 2022.
    4. OBROVSKÁ, Jana. Jak se studenti učitelství učí pracovat s žákovskou diverzitou? Využití vícemístné etnografie ve výzkumu diverzity v pregraduální učitelské přípravě. Online. In Jana Poláchová Vašťatková, František Tůma. Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky. Brno: MSD, spol. s r. o., pro Českou asociaci pedagogického výzkumu, 2022, s. 65-77. Výzkum. ISBN 978-80-7392-387-7.
    5. NURSE, Lyudmila, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ, Jana OBROVSKÁ, Katarzyna GAJEK a Jérome MBIATONG. The place of religious and non-religious values and beliefs in identities of mothers of young children: Methodological approach and empirical evidence from the European comparative perspective. In Arniika Kuusisto. The Routledge International Handbook of the Place of Religion in Early Childhood Education and Care. Abington: Routledge, 2022, s. 194-212. Routledge International Handbooks of Education. ISBN 978-0-367-86225-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003017783-15.

    2021

    1. OBROVSKÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Ethnography of Pre-Service Teachers' Beliefs and Practices Regarding Working with Student Diversity. In European Conference on Educational Research (ECER), 2021, Geneva (online), Network 19 Ethnography. 2021.
    2. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ a Kateřina VLČKOVÁ. Ethnography of Pre-service Teachers Learning to Address Student Diversity. In Oxford Ethnography and Education Online Conference. 2021.
    3. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou. In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021.
    4. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ. Mezi individualizací a univerzalizací: mentorování studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě. In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jana OBROVSKÁ, Dana VESELÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Hana KOBLIHOVÁ a Eva TRNOVÁ. Pedagogická diagnostika a pedagogické diagnostikování. Učební materiál. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 90 s. ISBN 978-80-280-0018-9.
    6. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Resilience capacity and supportive factors of compulsory education in ethnic minority families: mixed methods study of Czech Roma mothers. Contemporary Social Science. Taylor and Francis, 2021, roč. 16, č. 4, s. 448-463. ISSN 2158-2041. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/21582041.2020.1869813.
    7. OBROVSKÁ, Jana, Lucie JARKOVSKÁ a Kateřina LIŠKOVÁ. ‘Since they are here in Czechia, they should talk in Czech’. Ethnicity in peer groups at school. Intercultural Education. 2021, roč. 32, č. 1, s. 62-82. ISSN 1467-5986. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/14675986.2020.1844511.

    2020

    1. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers. In EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands. 2020.
    2. AGUIAR, Cecilia, Carla S. SILVA, Rita GUERRA, Ricardo B. RODRIGUES, Luisa A. RIBEIRO, Giulia PASTORI, Paul LESEMAN, Jana OBROVSKÁ, Zuzana SZABÓ LENHARTOVÁ, Katharina EREKY-STEVENS, Aghogho OMONIGHO, Bethan THOMSON, Rebecca TRACZ, Theresia HUMMEL, Yvonne ANDERS, Katrin WOLF, Chrysanthi PANAGIOTIDOU, Despina PAPAGERIDOU, Anastasia GKAINTARTZI, Petroula TSOKALIDOU, Konstantinos TSIOUMIS, Konstantinos PETROGIANNIS, Silvia CESCATO, Melissa BE, Ryanne FRANCOT, Justyna PALCZYNSKA-JANIAK, Kamila WICHROWSKA, Dulce MARTINS, Ines FERREIRA a Ana CAMACHO. Early interventions tackling inequalities experienced by immigrant, low-income, and Roma children in 8 European countries: a critical overview. EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2020, roč. 28, č. 1, s. 58-76. ISSN 1350-293X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/1350293X.2020.1707363.
    3. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ a Kateřina VLČKOVÁ. Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou. In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem „Rozmanitost podpory učení v teorii výzkumu“, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita. 2020.
    4. OBROVSKÁ, Jana a František TŮMA. PŘÍSLIBY A VÝZVY VÍCEMÍSTNÉ ETNOGRAFIE VE VÝZKUMU DIVERZITY V PREGRADUÁLNÍ UČITELSKÉ PŘÍPRAVĚ. Studia paedagogica. Ústav pedagogických věd.: Masarykova univerzita, 2020, roč. 25, č. 1, s. 155-177. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-1-7.

    2019

    1. KISSOVÁ, Lenka, Jana OBROVSKÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁ. Country Report. The Czech Republic. In Multilingualism and Global Competence in ECEC & Primary School Settings. Report on the ISOTIS Virtual Learning Environment Development and Implementation in Four Countries to Innovate Inclusive and Effective Curricula. Giulia Pastori, Valentina Pagani and Alice Sophie Sarcinelli (eds.). online: European Union, 2019, 50 s.
    2. PETROGIANNIS, Konstantinos, Cecília AGUIAR a Jana OBROVSKÁ. Educational Aspirations of Roma Mothers in Czech Republic, Greece and Portugal. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities. BROEKHUIZEN, WOLF, FRANCOT, MOSER, PASTORI, NURSE, MElHUISH, LESEMAN. online: European Union, 2019, 26 s. Integrative Report D2.5.
    3. OBROVSKÁ, Jana, Lenka KISSOVÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁ. Children's Views on and Contributions to Inclusive Education: Studies in Diverse Classrooms. The Czech Republic. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities. Giulia Pastori, Alice Sophie Sarcinelli, & Valentina Pagani (eds.). online: European Union, 2019, 26 s. Integrative Report D2.5.
    4. NURSE, Lyudmila, Edward MELHUISH, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ, Jana OBROVSKÁ, Cecília AGUIAR, Ayca ALAYLI, Faugeron AUDE, Katarzyna GAJEK, Paul LESEMAN, Paulina MARCHLIK, Jerome MBIATONG, Ioanna STRATAKI, Hande ERDEM-MÖBIUS, Elzbieta CZERSKA-SZCZEPANIAK, Alessandra MUSSI, Gulia PASTORI a Irene CAPELLI. Overview of the Experiences, Strategies and Resources of Mothers with a Disadvantaged Position in Europe. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities. BROEKHUIZEN, WOLF, FRANCOT, MOSER, PASTORI, NURSE, MElHUISH, LESEMAN. neuveden: European Union, 2019, 37 s. Integrative Report D2.5.
    5. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Post-Socialist Czech Education Research on Socially Disadvantaged/Roma Children and Families: Literature Review. Orbis Scholae. Karolinum, 2019, roč. 13, č. 3, s. 85-116. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2020.5.
    6. OBROVSKÁ, Jana, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ a Karel PANČOCHA. Supporting Disadvantaged Multilingual Families in Using Their Own Resources in Education. In Orbis Scholae, 2019, 13 (3). Praha: Karolinum, 2019, s. 5-8. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2020.6.

    2018

    1. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Between kidneys and skin. How Czech Roma mothers cope with ethnic othering. In European Sociological Association (ESA) Mid-term Conference, RN 03: Theoretical and Empirical Reflections on Social Disorganization and ‚Otherness‘ in Modern European Societies, Department of Sociology of Culture, University of Lodz, Lodz, 17-18. September, 2018. 2018.
    2. OBROVSKÁ, Jana a Lenka KISSOVÁ. Enhancing Multilingual Identities in Czech Postsocialistic Classrooms. In European Sociological Association (ESA) Mid-term Conference, Education and Social Cohesion, UCL Institute of Education, London, 30-31 August 2018. 2018.
    3. OBROVSKÁ, Jana a Lenka KISSOVÁ. ETNOGRAFIE VÍCEJAZYČNOSTI V ETNICKY SMÍŠENÝCH TŘÍDNÍCH KOLEKTIVECH. In Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. v oboru Speciální pedagogika 2018. 2018.
    4. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Panel discussion: “ISOTIS project: the mothers’ story of inequality and otherness in contemporary Europe: bringing up children in low income, immigrant and ethnic minority families”. In European Sociological Association (ESA) Mid-term Conference, RN 03: Theoretical and Empirical Reflections on Social Disorganization and ‚Otherness‘ in Modern European Societies, Department of Sociology of Culture, University of Lodz, Lodz, 17-18. September, 2018. 2018.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jana OBROVSKÁ, Eva TRNOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Hana KOBLIHOVÁ a Jana BOUMOVÁ. Pedagogická diagnostika a pedagogické diagnostikování. Online. 2018.
    6. OBROVSKÁ, Jana. Roma Identity and Ritual in the Classroom. The Institutional Embeddedness of Ethnicity. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan, 2018, 199 s. Edition Number 1. ISBN 978-3-319-94513-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94514-9.
    7. BROEKHUIZEN, Martine, Katharina EREKY-STEVENS, Katrin WOLF, Thomas MOSER, Paul LESEMAN, Yvonne ANDERS, Edward MELHUISH, Ayca ALAYLI, Ryanne FRANCOT, Ebrar GÜLEC, Konstantinos PETROGIANNIS, Cecília AGUIAR a Jana OBROVSKÁ. Technical Report. Parent Structured Interview Study. Procedures, Instruments, Development, Samples and Showcases. Utrecht University: European Comission, 2018.

    2017

    1. AGUIAR, Cecília, Carla Sofia SILVA, Rita GUERRA, Ricardo BORGES RODRIGUES, Luísa RIBEIRO, Giulia PASTORI, Jana OBROVSKÁ a Zuzana SZABÓ LENHARTOVÁ. Inventory and analysis of promising curriculum, pedagogy and social climate interventions tackling inequalities. online: European Uninon, 2017, 91 s.
    2. LENHARTOVÁ, Zuzana, Jana OBROVSKÁ a Lenka SLEPIČKOVÁ. Jak rozpoznat "dobrou praxi": Přehled používaných praxí v práci s dětmi a rodinami se sociálním znevýhodněním v ČR a ve světě. In 25. konference ČAPV: "Vliv technologií v oblasti vzdělávání a pedagogického výzkumu." 13.9.-14.9.2017 v Hradci Králové na PDF UHK. 2017.
    3. VAĎUROVÁ, Helena a Jana OBROVSKÁ. Klíčové kompetence mladých lidí s postižením/znevýhodněním pro trh práce. In V. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2017.
    4. SIDIROPULU JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Multilingvní děti v monolingvní pasti. In Konference Škola jako cesta k lidské důstojnosti, mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky, PdF MU. 2017.
    5. OBROVSKÁ, Jana. Představení projektu "Inkluzivní vzdělávání a sociální podpora v překonávání nerovností ve společnosti" (ISOTIS). Eduspace Brno 2017, festival vzdělávání, 2017.

    2016

    1. OBROVSKÁ, Jana. Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě. Sociologický časopis. AV ČR, Sociologický ústav, 2016, roč. 52, č. 1, s. 53-78. ISSN 0038-0288. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.242.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě. In XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied. 2016.

    2015

    1. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ, Jana OBROVSKÁ a Adéla SOURALOVÁ. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. 1. vyd. Praha: Portál, 2015, 256 s. ISBN 978-80-262-0792-4.
    2. OBROVSKÁ, Jana. From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils’ Strategies in De-Segregated Classroom. Online. In György Mészáros, Franciska Körtvélyesi. Social Justice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April, Budapest, Hungary. Brussels – Budapest: Association for Teacher Education in Europe - Magyar Pedagógiai Társaság, 2015, s. 56-74. ISBN 978-963-7123-38-2.
    3. LIŠKOVÁ, Kateřina, Barbora HUBATKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. Migrace do Československa od meziválečného období do současnosti. In Lucie Jarkovská et al. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. Praha: Portál, 2015, s. 185-203. ISBN 978-80-262-0792-4.
    4. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. "We treat them all the same, but…". Disappearing ethnic homogeneity in Czech classrooms and teachers' responses. Race Ethnicity and Education. 2015, roč. 18, č. 5, s. 632-654. ISSN 1361-3324. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13613324.2015.1013457.

    2014

    1. OBROVSKÁ, Jana. From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom. In ATEE WINTER Conference 2014: Social Justice and Diversity in Teacher Education 15-17 April 2014, Budapest, ELTE Faculty of Education and Psychology. 2014.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Lucie Jarkovská: Gender před tabulí. Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. (recenze). 1/2014. Sociální studia, 2014, 5 s. 11. ISSN 1803-6104.
    3. OBROVSKÁ, Jana. Rituály s "těmi druhými": Perspektiva interakčních rituálů ve školní etnografii etnicky různorodých třídních kolektivů. Sociální studia. Masarykova univerzita, 2014, roč. 11, 2/2014, s. 51-74. ISSN 1214-813X.
    4. OBROVSKÁ, Jana a Adéla SOURALOVÁ. Sociální studia 2/2014. Cizinci a našinci mezi školou a každodenností. Brno: Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita, 2014, s. 1-157.
    5. OBROVSKÁ, Jana. Spiritualita v nových sociálních hnutích: Případová studie neziskové organizace Embercombe. Sociální studia. Masarykova univerzita, 2014, roč. 11, 1/2014, s. 131-150. ISSN 1214-813X.
    6. OBROVSKÁ, Jana. Towards the Performance Analysis of Classroom Life: Ethnicity and Rituals in De-Segregated Classroom. In Ethnography and Education Conference 2014, New College, Oxford. 2014.
    7. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. Who pulls the strings. Using creative methods in research with children. In European Conference on Educational Research. 2014.
    8. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. Žádná různost není, všichni jsme tu stejní. Děti migrantů, jejich spolužáci a vyučující na českých základních školách. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2014, roč. 8, č. 1, s. 97-110. ISSN 1802-4637.

    2013

    1. OBROVSKÁ, Jana. Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model. In 2nd Belgrade International Conference on Education, 2013 November 14th-16th. 2013.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model. In Tomorrow People Organization. Belgrade International Conference on Education 2013, 14-16 November 2013. Belgrade, Serbia: Tomorrow People Organization, 2013, s. 80-89. ISBN 978-86-87043-19-0.
    3. OBROVSKÁ, Jana. Rituals with the "Other": Dynamics in Czech Inclusive Classroom. In Summer Institute in Qualitative Research, Manchester Metropolitan University. 2013.
    4. JARKOVSKÁ, Lucie a Jana OBROVSKÁ. “There is no difference, but the state should pay us more”: Czech Teachers in the Ethnically Diverse Classroom. In Compelling Diversities, Educational Intersections: Policy, Practice, Parity, Gender and Education Association. 2013.

    2012

    1. OBROVSKÁ, Jana, Lucie OBROVSKÁ a Lenka GULOVÁ. Předsudky a diskriminace vůči romské menšině v postojích studentů pedagogické fakulty. In Gulová Lenka. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 177-193. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Spirituality in New Social Movements: A Case Study of Non-Governmental Organization Embercombe. In New Forms of Public Religion, University of Cambridge. 2012.
    3. OBROVSKÁ, Jana. SPOTTI, Massimiliano. Developing Identites: Identity Construction in Multicultural Primary Classroom in the Netherlands and Flanders. Amsterdam: Aksant Academic Publishers. 2007. 216 s. (recenze). Sociální studia. Brno: FSS MU, 2012, roč. 9, č. 2, s. 129-134. ISSN 1212-365X.
    4. OBROVSKÁ, Jana, Olga KUSÁ, Zuzana LEHOTSKÁ, Ivana MARÁŠKOVÁ a Kateřina DOBEŠOVÁ. Školní a mimoškolní doučování metodika. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, 44 s. ISBN 978-8086-85-3.

    2009

    1. OBROVSKÁ, Jana. Duchovní dimenze waldorfské pedagogiky optikou reflexivní modernity. Sociální studia. Brno: Fakulta sociálních studií MU Brno, 2009, roč. 6, 3/2009, s. 97-113. ISSN 1214-813X.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 3. 11. 2024 15:24