Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. SEDLÁČEK, Martin a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Existuje ve školách sdílená pedagogická filozofie? Je ředitel jejím hybatelem? In Seminář MŠMT: Co dělá dobrou školu. 2024.
      Název anglicky: Is there a shared educational philosophy in schools? Is the principal the driver?
      čeština. Česká republika.
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 16. 9. 2024 09:14.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak ve výukové komunikaci rozpoznat tzv. produktivní žákovskou řeč. In Novimy. Zpravodaj Vzdělávacího institutu pro Moravu. Brno: Vzdělávací institut pro Moravu, 2024, s. 4-7.
      URL
      Název česky: Jak ve výukové komunikaci rozpoznat tzv. produktivní žákovskou řeč
      Název anglicky: How to Recognize Productive Student Participation in Classroom Discourse
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 4. 9. 2024 23:34.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Kvalita výuky v českých základních školách z pohledu žáků. Brno, 2024, 7 s.
      URL
      Název anglicky: Teaching quality in Czech primary schools from the pupils' perspective
      čeština. Česká republika.
      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 16. 9. 2024 08:59.

    2023

    1. LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Roman ŠVAŘÍČEK. Dynamic social network perspective on interaction in collaborative learning in elementary classrooms. In 20th Biennial EARLI Conference; 22.-26.8.2023, Greece. 2023.
      URL
      RIV/00216224:14210/23:00134195 Prezentace na konferencích. angličtina. Řecko.
      Lintner, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí) -- Diviák, Tomáš (203 Česká republika) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: social network analysis; DyNAM; group work
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 27. 3. 2024 19:04.
    2. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Changes in teachers' conceptualizations of students as a result of a collective dialogue intervention. In Lecture at the University of Jyväskylä, Department of Teacher Education. 2023.
      Název anglicky: Changes in teachers' conceptualizations of students as a result of a collective dialogue intervention
      angličtina. Finsko.
      Klíčová slova anglicky: teachers' conceptualizations, teacher professional development program, intervention

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 5. 9. 2024 00:02.
    3. LINTNER, Tomáš, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Karolína MALÍKOVÁ, Ivo ROZMAHEL, Jakub VLČEK a Barbora NEKARDOVÁ. Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students. Data in Brief. ELSEVIER, 2023, roč. 51, č. 109641, s. 1-7. ISSN 2352-3409. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641.
      URL
      RIV/00216224:14210/23:00134252 Článek v odborném periodiku. angličtina. Nizozemské království.
      Lintner, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Malíková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Rozmahel, Ivo (203 Česká republika, domácí) -- Vlček, Jakub (203 Česká republika, domácí) -- Nekardová, Barbora (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Social network analysis; Dynamic social network analysis; Peer relationships; School networks; Classroom group work; Classroom interaction

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 22. 3. 2024 12:49.

    2022

    1. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Ať jsou všichni žáci slyšet: Jak zapojit do výukové komunikace všechny žáky ve třídě. Otevřeno: Noc vzdělávání, 2022.
      Název česky: Ať jsou všichni žáci slyšet: Jak zapojit do výukové komunikace všechny žáky ve třídě
      Název anglicky: Let's give voice to all students: How to let all students participate in classroom discourse
      čeština. Česká republika.
      Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 22. 1. 2023 16:37.
    2. SEDLÁČEK, Martin, Klára ŠEĎOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. DIALOGICKÉ VYUČOVÁNÍ : DOPADY INTERVENČNÍ STUDIE NA PARTICIPACI ŽÁKŮ VE VÝUCE. In XXX. konference Čapv: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu, 29. srpna – 31. srpna 2022, Babice. 2022.
      URL
      Název anglicky: DIALOGIC TEACHING : THE IMPACTS OF INTERVENTION STUDY ON PUPILS’ PARTICIPATION
      RIV/00216224:14210/22:00129326 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Sedláček, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; experimental design; student participation in classroom dialogue; collectivity
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 19. 3. 2023 22:09.
    3. SEDLÁČEK, Martin, Klára ŠEĎOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. DIALOGICKÉ VYUČOVÁNÍ: DOPADY INTERVENČNÍ STUDIE NA PARTICIPACI ŽÁKŮ VE VÝUCE. In XXX. konference Čapv: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
      URL
      Název anglicky: DIALOGIC TEACHING: THE IMPACTS OF INTERVENTION STUDY ON PUPILS’ PARTICIPATION
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; experimental design; student participation in classroom dialogue; collectivity
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 13. 3. 2023 09:33.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě. 2022.
      URL
      Název česky: Jak do výukové komunikace produktivně zapojit všechny žáky ve třídě
      Název anglicky: How to engage all students in the classroom in a productive way
      RIV/00216224:14210/22:00129343 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse; productive participation; teacher talk moves

      Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 22. 1. 2023 16:34.

    2021

    1. LINTNER, Tomáš a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Classroom Space and Student Positions in Peer Social Networks : An Exploratory Study. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2021, roč. 26, č. 2, s. 49-76. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-2-3.
      URL
      RIV/00216224:14210/21:00119197 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Lintner, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: likeability; dominance; centralities; classroom seating arrangement; social network analysis; sociometry

      Změnil: Tomáš Lintner, Ph.D., učo 438898. Změněno: 21. 4. 2022 23:29.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Co víme o výukové komunikaci. 2021.
      čeština. Česká republika.
      Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 9. 11. 2021 13:37.
    3. MAREŠ, Jan a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Kulatý stůl (panelová diskuse) k připravované reformě pregraduální přípravy učitelů. In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021.
      URL
      Název anglicky: Round table (panel discussion) on the forthcoming reform of undergraduate teacher training
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reform of undergraduate teacher training
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 15. 2. 2022 09:43.
    4. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana a Jennifer M. LANGER-OSUNA. Social Networks in Educational Processes. In Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2021, 163 s. ISSN 1803-7437.
      URL
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: social networks; educational processes
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 22. 4. 2022 08:32.
    5. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana a Petr FUČÍK. The relationship between peer status and students’ participation in classroom discourse. Educational Studies. England: Routledge, Taylor & Francis, 2021, roč. 47, č. 4, s. 438-455. ISSN 0305-5698. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/03055698.2019.1706042.
      URL
      RIV/00216224:14210/21:00118718 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Fučík, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Participation; classroom discourse; peer status; likeability; dominance
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 14. 7. 2021 10:53.
    6. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Základní školy v procesu adaptace na vzdálenou výuku : vícepřípadová studie. In 29. výroční konference ČAPV: Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.
      Název anglicky: Lower secondary schools in the process of adaptation on distance education : multiple case study
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: distance education; COVID-19; multiple case study; school headteachers; teachers´ authonomy
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 22. 4. 2022 12:03.
    7. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana a Jana NAVRÁTILOVÁ. Žáci jako spolužáci: participace žáků na výukové komunikaci v kontextu jejich vlivu ve třídě. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 39-68. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-1-2.
      URL
      Název česky: Žáci jako spolužáci: participace žáků na výukové komunikaci v kontextu jejich vlivu ve třídě
      Název anglicky: Students as classmates: students´participation in classroom discourse in the context of their social dominance
      RIV: Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Navrátilová, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: student participation;classroom discourse;student dominance;student social position in the classroom;peer relationships

      Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 1. 8. 2024 02:18.

    2020

    1. ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK a Martin SEDLÁČEK. Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible. Heidelberg: Springer, 2020, 184 s. Understanding Teaching-Learning Practice. ISBN 978-981-15-9242-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-9243-0.
      SPRINGER
      RIV/00216224:14210/20:00114376 Odborná kniha. angličtina. Německo.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; classroom intervention; teacher professional development; dialogic teaching
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 15. 4. 2021 11:06.

    2019

    1. ŠEĎOVÁ, Klára, Martin SEDLÁČEK, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin MAJCÍK, Jana NAVRÁTILOVÁ, Anna DREXLEROVÁ, Jakub KYCHLER a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Do those who talk more learn more? The relationship between student classroom talk and student achievement. Learning and Instruction. Elsevier, 2019, roč. 63, October, s. 1-10. ISSN 0959-4752. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2019.101217.
      URL
      RIV/00216224:14210/19:00107721 Článek v odborném periodiku. angličtina. Nizozemské království.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Majcík, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Navrátilová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Drexlerová, Anna (203 Česká republika, domácí) -- Kychler, Jakub (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom talk; learning; student achievement
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 8. 2. 2024 15:28.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak na výukové komunikaci participují slabí žáci. In Konference České asociace pedagogického výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, Liberec, 11.-13.9.2019. 2019.
      Název anglicky: How low-achieving students participate in classroom talk
      RIV/00216224:14210/19:00107944 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom talk; participation; low achieving students
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 19. 3. 2020 09:52.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK, Martin MAJCÍK a Jana NAVRÁTILOVÁ. Výuková komunikace. Brno: Muni press, 2019, 175 s. 1. ISBN 978-80-210-9529-8.
      Název anglicky: Classroom Discourse
      RIV/00216224:14210/19:00108197 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Majcík, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Navrátilová, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 26. 3. 2020 08:41.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK, Martin MAJCÍK a Jana NAVRÁTILOVÁ. Výuková komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 175 s. ISBN 978-80-210-9529-8.
      Název česky: Výuková komunikace
      Název anglicky: Clasroom Discourse
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse;learning;teaching;dialogic teaching
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 1. 8. 2024 01:55.
    5. ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK, Martin MAJCÍK a Jana NAVRÁTILOVÁ. Výuková komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 175 s. 1. ISBN 978-80-210-9529-8.
      Název anglicky: Classroom Discourse
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse, learning, teaching, dialogic teaching

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 5. 5. 2020 12:50.

    2017

    1. VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ, Stanislav JEŽEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Báze moci učitele: česká adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale. Studia Paedagogica. FF MU Brno: ÚVP FF MU, 2017, roč. 22, č. 1, s. 87-112. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2017-1-6.
      full text SP
      Název anglicky: Teacher Power Bases: Czech Adaptation of Teacher Power Use Scale
      RIV/00216224:14410/17:00094796 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom interaction; power; power bases; reflected teacher power; adaptation of Teacher Power Use Scale; confirmatory factor analysis
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2018 12:07.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 325 s. ISBN 978-80-210-8462-9.
      Název anglicky: How teachers learn. Professional development as a way to dialogic teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; educational communication; teacher professional development
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 11. 12. 2017 10:35.
    3. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Roman ŠVAŘÍČEK. Problém účelnosti v dialogickém vyučování. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2017, roč. 67, č. 3, s. 247-278. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.768.
      Název anglicky: The Problem of Purposefulness in Dialogic Teaching
      RIV/00216224:14210/17:00095421 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; principle of purposefulness; purposelessness of lesson; educational content; students’ replies involving argumentation; interventional programme for teachers

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 9. 4. 2018 12:24.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK a Martin SEDLÁČEK. Teachers’ Emotions in Teacher Development: Do They Matter? Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 22, č. 4, s. 77-110. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2017-4-5.
      Fulltext Digitální knihovna FF MU
      Název anglicky: Teachers’ Emotions in Teacher Development: Do They Matter?
      RIV/00216224:14210/17:00095493 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; educational communication; teacher professional development

      Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 18. 12. 2019 08:53.
    5. FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 226 s. ISBN 978-80-210-8545-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8545-2017.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Creative writing in literary education as a tool of cognition
      Písemnictví, masmedia, audiovize. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: creative writing

      Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 28. 4. 2019 18:20.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. When Classroom Dialog Becomes Purposeless. 2017.
      Název anglicky: When Classroom Dialog Becomes Purposeless
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; purposefulness; curriculum
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 31. 1. 2018 23:08.

    2016

    1. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Dialogické vyučování jako realizace produktivní kultury vyučování a učení v literární výchově : jak iniciovat a udržet změnu. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2016, roč. 10, č. 2, s. 47-69. ISSN 1366-4530. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.2.
      URL
      Název anglicky: Dialogic Teaching as a Realisation of Productive Culture of Teaching and Learning in Literary Education : How to Initiate and Sustain a Change
      RIV/00216224:14210/16:00094677 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; productive culture of teaching and learning; classroom communication; action research
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 20. 4. 2018 17:28.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 325 s. ISBN 978-80-210-8462-9.
      Název anglicky: How teachers learn. Professional development as a way to dialogic teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; educational communication; teacher professional development
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 3. 3. 2017 15:49.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 325 s. ISBN 978-80-210-8462-9.
      Název anglicky: How teachers learn: Professional development as a way to dialogic teaching
      RIV/00216224:14210/16:00088620 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; educational communication; teacher professional development
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 13:19.
    4. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-6349-5.
      Název česky: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
      Název anglicky: Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 11. 10. 2016 13:55.
    5. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-8258-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8258-2016.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
      Název anglicky: Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 3. 6. 2016 09:06.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Professional development for dialogic teaching: presentation & discussion. 7. 7. 2016, Faculty of Education, University of Cambridge. 2016.
      Název anglicky: Professional development for dialogic teaching: presentation & discussion. 7. 7. 2016, Faculty of Education, University of Cambridge
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse; dialogic teaching; teacher professional development
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 20. 10. 2016 14:23.
    7. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Teacher expectancies, teacher behaviour and students’ participation in classroom discourse. Journal of Educational Enquiry. University of South Australia, 2016, roč. 15, č. 1, s. 44-61. ISSN 1444-5530.
      URL
      RIV/00216224:14210/16:00088446 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Austrálie.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teacher expectations; teacher behaviour; classroom discourse; participation; low-expectancy students
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 18. 3. 2020 16:21.

    2015

    1. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Action Research as a Means to Change Classroom Discourse. In International Council on Education for Teaching (ICET), 59th World Assembly, Challenging disparities in education, Naruto University of Education, 19.-22. 6. 2015, Tokushima, Japan. 2015.
      URL
      Název anglicky: Action Research as a Means to Change Classroom Discourse
      RIV/00216224:14210/15:00080868 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Japonsko.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse; dialogic teaching; action research
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 19. 3. 2016 19:30.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Akční výzkum: Učitel a žáci v dialogickém vyučování. In Týden humanitních věd na FF MU. 2015.
      Název česky: Akční výzkum: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
      Název anglicky: Action Research: Teacher and pupils in dialogic teaching

      Klíčová slova anglicky: Action Research; Dialogic Teaching
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 26. 4. 2019 12:17.
    3. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Když se algoritmy stanou pojistným mechanismem. Český jazyk a literatura. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2015, roč. 65, č. 1, s. 31-38. ISSN 0009-0786.
      Název anglicky: When algorithms become a safeguard mechanism
      RIV/00216224:14210/15:00081000 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: algoriths; didactics of the Czech language; syntax
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 30. 3. 2016 23:35.
    4. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Když to bylo ve zprávách, musí to být pravda: jak ve výuce interpretovat novinové zprávy. In Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 35-39. ISSN 0323-0449.
      Název anglicky: It should be the true since it was in the newspaper
      RIV/00216224:14210/15:00081559 Popularizační texty a aktivity. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: the news; media ducation

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 31. 3. 2016 15:11.
    5. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Lze literatuře vyučovat dialogicky? In přednáška pro doktorské studenty Ústavu české literatury a knihovnictví, Filozofické fakulty, MU, 25. 11. 2015, Brno. 2015.
      Název anglicky: Is it possible to implement dialogic teaching in the literary lessons?
      RIV/00216224:14210/15:00081558 Vyžádané přednášky. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; action research; literary lesson

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 31. 3. 2016 00:03.
    6. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Socializace do školního jazyka. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 188 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity ; sv. 440. ISBN 978-80-210-8060-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015.
      Název anglicky: Socialization into School Scientific Language
      RIV/00216224:14210/15:00081616 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: socialization; school scientific language; linguistic ethnography
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 31. 3. 2016 15:15.
    7. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 192 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 440. ISBN 978-80-210-8060-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015.
      Munishop
      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 17. 8. 2018 10:13.
    8. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Sympozium : Akční výzkum výukové komunikace. In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015.
      Název anglicky: Symposium : Action research of classroom discourse
      RIV/00216224:14210/15:00081030 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: action reserach; classroom discourse
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 23. 3. 2016 15:33.
    9. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Ulicemi jazyka : využití lingvistické etnografie při práci s daty. 2015.
      Název anglicky: Through the streets of language: The usage of the linguistic ethnography in the process of analysing data
      RIV/00216224:14210/15:00081557 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: linguistic ethnography; analyse; coding; research design

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 31. 3. 2016 00:26.
    10. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Munipress, 2015, 238 s. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.
      full text Munispace
      Název anglicky: From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes
      RIV/00216224:14410/15:00081507 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Lukas, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Bradová, Jarmila (703 Slovensko, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 20. 6. 2017 14:11.
    11. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 s. ISBN 978-80-210-8096-6.
      Název anglicky: From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power

      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 2. 6. 2016 13:46.
    12. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 s. ISBN 978-80-210-8097-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8097-2015.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes

      Klíčová slova anglicky: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 2. 2016 12:07.
    13. ŠEĎOVÁ, Klára a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Žákovská participace na komunikaci jako produkt interakcí mezi učitelem a žákem. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, roč. 5, č. 3, s. 75-94. ISSN 1804-526X.
      URL
      Název anglicky: Student participation in communication as a product of teacher-student interaction
      RIV/00216224:14210/15:00081527 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom communication; student participation; student performance; Pygmalion effect
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 30. 3. 2016 14:06.

    2014

    1. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana a Roman ŠVAŘÍČEK. Hledání skrytých kvalit: rozhovor s Fredem Korthagenem. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 1, s. 125-135. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-1-7.
      Full text
      Název česky: Hledání skrytých kvalit: rozhovor s Fredem Korthagenem
      Název anglicky: In Search of Hidden Qualities: An Interview with Fred Korthagen
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 1. 7. 2014 15:05.
    2. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. In Search of the Content of Scientific Concepts. A Linguistic Ethnographic Analysis of the Translation Strategies of Teachers. In Kraus, A; Buhl,M; von Carlsburg, G.-B. Performativity, Materiality and Time: Tacit Dimensions of Pedagogy. Münster, New York: Waxmann Verlag, 2014, s. 83-102. European Studies on Educational Practices ; 4. ISBN 978-3-8309-3116-4.
      URL
      RIV/00216224:14210/14:00087707 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Německo.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: School Language; School Scientific Lexicon; Translation Strategies; Linguistic Ethnographgic Analysis

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 17:31.
    3. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana, Jarmila BRADOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Mocenské vztahy mezi začínajícími učiteli a jejich žáky. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2014, roč. 24, č. 3, s. 375-393. ISSN 1211-4669.
      URL
      Název anglicky: Power relationships between novice teachers and their students
      RIV/00216224:14410/14:00073805 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Bradová, Jarmila (703 Slovensko, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: power; conflict; consensus; cooperation; novice teachers; student teachers; reality shock
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 17. 3. 2015 09:21.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. On the Way to Dialogic Teaching: Action Research as a Means to Change Classroom Discourse. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 4, s. 9-43. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-2.
      Digitální knihovna FF MU Full text
      RIV/00216224:14210/14:00074299 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Classroom discourse; dialogic teaching; action research

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:46.
    5. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. (Re)konstruování školního vědeckého slovníku. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 1, s. 9-42. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-1-2.
      Digitální knihovna FF MU
      Název anglicky: (Re-)Construction of the school scientific vocabulary
      RIV/00216224:14210/14:00073620 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: socialization in school language; school scientific vocabulary; scientific terms; everyday terms; linguistic ethnography

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:53.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ a Roman ŠVAŘÍČEK. Troubles with dialogic teaching. Learning, Culture and Social Interaction. 2014, roč. 3, č. 4, s. 274-285. ISSN 2210-6561. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2014.04.001.
      URL
      RIV/00216224:14210/14:00073609 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Nizozemské království.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Dialogic teaching; Discussion; Dialogue; Argumentation; Semantic noise
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 19. 4. 2024 12:21.

    2013

    1. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Akční výzkum výukové komunikace. In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. 2013.
      Název anglicky: Action Research of Educational Communication
      RIV/00216224:14210/13:00066350 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Sedláček, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: action research; educational communication
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Zdeňka Mácková, učo 2295. Změněno: 8. 4. 2014 14:45.
    2. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana, Kateřina LOJDOVÁ a Jarmila BRADOVÁ. Development of Power Relationships in the Classroom of Future Teachers. 2013.
      Název anglicky: Development of Power Relationships in the Classroom of Future Teachers
      RIV/00216224:14410/13:00073447 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Bradová, Jarmila (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: power relationships; classroom; teacher; lower secondary classes
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 11. 8. 2014 13:34.
    3. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 1. ISBN 978-80-210-6349-5.
      Název anglicky: Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
      RIV/00216224:14410/13:00066815 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Slavík, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Mužík, Vladislav (203 Česká republika, domácí) -- Trna, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Lokajíčková, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Lukavský, Jindřich (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Sliacky, Jiří (203 Česká republika) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Šebestová, Simona (203 Česká republika) -- Vondrová, Naďa (203 Česká republika) -- Zlatníček, Pavel (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: quality; quality in education; instructional quality; educational; content; teacher; teacher education; instruction; research
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 17. 2. 2015 20:59.
    4. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-6349-5.
      Název česky: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
      Název anglicky: Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction

      Klíčová slova anglicky: quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 23. 11. 2016 16:48.
    5. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Making the Implicit Visible: (Re)Construction of the School Scientific Lexicon. In Tacit Dimensions of Teaching and Learning: Performativity, Materiality and Time in Pedagogy. 2013.
      URL
      Název anglicky: Making the Implicit Visible: (Re)Construction of the School Scientific Lexicon
      Pedagogika a školství. angličtina. Dánsko.
      Klíčová slova anglicky: school scientific lexicon; school language; language socialization
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 7. 11. 2016 12:10.
    6. MAREŠ, Jan a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Moc jako téma pro smíšený výzkum: kontury designu výzkumného šetření. In ČAPV - Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2013.
      Název anglicky: Concept of power in mixed methods research: outline of research design
      RIV/00216224:14410/13:00066381 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: percieved teacher power; classroom
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 16. 10. 2013 11:11.
    7. VLČKOVÁ, Kateřina, Jarmila BRADOVÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Perceived Teachers´ Power in the Context of Length of their Practice. In ECER - European Conference on Educational Research, Istanbul. 2013.
      Název česky: Žákovská percepce moci učitelů základní školy v kontextu délky jejich pedagogické praxe
      RIV/00216224:14410/13:00066436 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Turecko.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Bradová, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: student power perception; classroom; teacher; lenght of practise of teacher; Teacher Power Use Scale; lower secondary classes
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 28. 3. 2014 10:45.
    8. VLČKOVÁ, Kateřina, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ a Jan MAREŠ. Power Perception of Novice and Expert Teachers in Lower Secondary Classes. In ECER - European Conference on Educational Research, Istanbul. 2013.
      Conference abstract - Conference program on-line
      Název česky: Percepce moci u učitelů noviců a expertů na základní škole
      RIV/00216224:14410/13:00066231 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. angličtina. Turecko.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: power perception; classroom; novice and expert teacher; lower secondary classes
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 28. 3. 2014 10:55.
    9. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Tvůrčí psaní - medikace výukové komunikace? In Tvůrčí psaní a textová kompetence. 2013.
      Název česky: Tvůrčí psaní - medikace výukové komunikace?
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: creative writing; educational communication; Antonín Sova
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 25. 3. 2014 12:48.
    10. ŠVAŘÍČEK, Roman a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Vizuální akty ve výukové komunikaci. Pedagogická orientace. Brno, 2013, roč. 23, č. 1, s. 48-71. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-1-48.
      Full text
      Název anglicky: Visual acts in instructional communication
      RIV/00216224:14210/13:00066040 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: instructional communication; educational communication; visual acts of meaning; verbal communication; non-verbal communication; IRF exchange structure
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 16. 4. 2014 15:15.
    11. MAREŠ, Jan, Kateřina VLČKOVÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Vnímaná moc učitele ve školní třídě: adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale. In ČAPV - Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2013. ISBN 978-80-7414-601-5.
      Název anglicky: Perceived teacher power in the classroom: Czech adaptation of Teacher Power Use Scale
      RIV/00216224:14410/13:00067029 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: percieved teacher power; classroom; questionnaire adpatation
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 1. 4. 2014 14:30.
    12. MAREŠ, Jan, Kateřina VLČKOVÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Vnímaná moc učitele ve školní třídě: adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale. In ČAPV - Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2013.
      Název anglicky: Perceived teacher power in the classroom: Czech adaptation of Teacher Power Use Scale
      RIV/00216224:14410/13:00066232 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: percieved teacher power; classroom; questionnaire adpatation
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 1. 4. 2014 14:30.
    13. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 18, č. 1, s. 37-56. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-1-3.
      http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/495 Digitální knihovna FF MU
      Název česky: Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení
      Název anglicky: Pupils gestures in education as a process of making thinking visible
      RIV/00216224:14210/13:00066149 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: gestures; speech; explanatory talk; pupils; thinking
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 25. 4. 2014 15:04.

    2012

    1. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Interaction of Teachers’ Explanations with Pupils’ Clarifying Strategies. In The European Conference on Educational Research 2012, Cádiz, 18 -21. September, 2012. 2012.
      Název česky: Interaction of Teachers’ Explanations with Pupils’ Clarifying Strategies
      Název anglicky: Interaction of Teachers’ Explanations with Pupils’ Clarifying Strategies
      RIV/00216224:14210/12:00057772 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Španělsko.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: explanation; clarifying strategies; educational communication
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 10. 4. 2013 22:24.
    2. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Když se žáci ptají: typy žákovských otázek. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2012, 5 s. časopis Komenský, roč. 137, č. 2. ISSN 0323-0449.
      URL
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 27. 2. 2013 17:01.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7.
      Název anglicky: Communication in classroom
      RIV/00216224:14210/12:00057269 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational comunication; classroom; qualitative research
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 18. 11. 2014 11:44.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ a Jiří ZOUNEK. Proč a jak zkoumat výukovou komunikaci. In ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012, s. 19-39, 20 s. ISBN 978-80-262-0085-7.
      Portál
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: educational comunication; classroom; qualitative research
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Změněno: 11. 3. 2012 22:24.
    5. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. S Ondřejem Hausenblasem o mnohoučenosti, moudrosti a profesionalismu ve vzdělávání. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2012, 7 s. časopis Komenský, roč. 137, č. 1. ISSN 0323-0449.
      URL
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interview; Ondřej Hausenblas; RWCT; PAU; czech language

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 2. 4. 2013 15:31.
    6. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Jarmila BRADOVÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching. 2012.
      Programme of Symposium
      Název anglicky: Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching
      RIV/00216224:14210/12:00061207 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Bradová, Jarmila (703 Slovensko, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: communication practices; visible dimensions of teaching; hidden dimensions of teaching; educational communication
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 7. 4. 2013 19:12.
    7. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. The Visual in Educational Communication. In The European Conference on Educational Research 2012, Cádiz, 18 -21. September, 2012. 2012.
      Název česky: The Visual in Educational Communication
      Název anglicky: The Visual in Educational Communication
      RIV/00216224:14210/12:00057620 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Španělsko.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual acts of meaning; visuality; educational communication; non-verbal communication
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 7. 4. 2013 19:25.
    8. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci. In Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 37-78. mimo edice. ISBN 978-80-210-6121-7.
      Název česky: Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci
      Název anglicky: Creative Writing as a Way to Creative Educational Communication
      RIV/00216224:14410/12:00063265 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Creative writing; creativity; educational communication; Antonín Sova
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 27. 2. 2013 17:02.
    9. FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 226 s. ISBN 978-80-210-6121-7.
      Název anglicky: Creative writing in literary education as a tool of cognition
      RIV/00216224:14210/12:00074704 Editorství odborné knihy. Písemnictví, masmedia, audiovize. čeština. Česká republika.
      Fišer, Zbyněk (203 Česká republika, garant, domácí) -- Dvořáková, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Cholastová, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Kuběnský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kopečná, Pavla (203 Česká republika) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: creative writing

      Změnil: Mgr. Petr Kuběnský, učo 215339. Změněno: 30. 10. 2016 00:58.
    10. ŠVAŘÍČEK, Roman a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Vizualita ve výukové komunikaci. In XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání. 2012.
      Název anglicky: The Visual in Educational Communication
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 31. 10. 2012 14:18.
    11. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti. In Jana Kohnová. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, s. 227-235. ISBN 978-80-7290-625-3.
      URL
      Název česky: Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti
      Název anglicky: Teaching of scientific concepts of the Czech language in the context of everyday pupil experience
      RIV/00216224:14410/12:00081870 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: scientific concepts; Czech language; everyday pupils experience; contextualization
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 7. 11. 2016 12:13.
    12. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti. In Jana Kohnová. Profesní rozvoj učitelů: sborník z konference [CD-ROM]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, s. 284-292. ISBN 978-80-7290-548-5.
      URL
      Název anglicky: Teaching of scientific concepts of the Czech language in the context of everyday pupil experience
      RIV/00216224:14410/12:00063877 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: scientific concepts; Czech language; everyday pupils experience; contextualization
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 2. 4. 2013 15:34.

    2011

    1. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ a Jiří ZOUNEK. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogika. 2011, roč. 61, č. 1, s. 13-34, 21 s. ISSN 0031-3815.
      Název anglicky: Dialogical Structures in Educational Communication in Secondary Schools
      RIV/00216224:14210/11:00049745 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Makovská, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Zounek, Jiří (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom communication; structure; initiation; reply; feedback;
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 18. 11. 2014 11:46.
    2. MAKOVSKÁ, Zuzana. Dítě v procesu osvojování jazyka. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 16, č. 1, s. 225-230. ISSN 1803-7437.
      Název česky: Dítě v procesu osvojování jazyka
      Název anglicky: Child in the Process of Language Acquisition
      RIV/00216224:14210/11:00050279 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Process of Language Acquisition; Communication; Child

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 10:47.
    3. MAKOVSKÁ, Zuzana a Roman ŠVAŘÍČEK. Influence of teachers’ beliefs on communication with pupils. 2011.
      URL
      Název česky: Vliv přesvědčení učitele na komunikaci s žáky
      Název anglicky: Influence of teachers’ beliefs on communication with pupils
      RIV/00216224:14210/11:00050056 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Teacher’s belief; communication; style of classroom management; language of control; order; qualitative research
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 11:06.
    4. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Koncept jasnosti ve výukové komunikaci. In Kaščák, Ondrej,Pupala, Branislav. Škola - statický element v sociálnej dynamike. Bratislava: Iura Edition, 2011, s. 160-165. ISBN 978-80-8078-459-1.
      Název česky: Koncept jasnosti ve výukové komunikaci
      Název anglicky: The Concept of Clarity in Educational Communication
      RIV/00216224:14210/11:00050548 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: clarity; educational communication
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 11:23.
    5. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Koncept jasnosti ve výukové komunikaci. 2011.
      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 15. 12. 2016 14:45.
    6. MAKOVSKÁ, Zuzana a Jiří ZOUNEK. Organizační formy vyučování pohledem učitelů. In 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011.
      Název anglicky: An organizational forms of the teaching as Perceived by Teachers
      RIV/00216224:14210/11:00050037 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Zounek, Jiří (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teacher; school; research; didactics; organizational forms
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 11:40.
    7. ŠVAŘÍČEK, Roman a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Struktura a obsah komunikace mezi učitelem a žáky. In 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011.
      Název česky: Struktura a obsah komunikace mezi učitelem a žáky
      Název anglicky: Structure and content of educational communication between teacher and pupils
      RIV/00216224:14210/11:00050307 Vyžádané přednášky. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational communication; techer; structure of educational communication
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:19.
    8. ŠVAŘÍČEK, Roman a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Struktura a obsah výukové komunikace mezi učitelem a žáky. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 46-51. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-73.
      Fulltext
      Název anglicky: Structure and content of educational communication between teacher and pupils
      RIV/00216224:14210/11:00050521 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: IRF structure; teacher questioning; pupil rejoinders; cognitive learning
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:20.
    9. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana a Roman ŠVAŘÍČEK. Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 52-56. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-54.
      Fulltext
      Název česky: Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci
      Název anglicky: Teacher’s belief on educational communication
      RIV/00216224:14210/11:00050520 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational communication; subjective theories of teachers; IRF structure; discussion
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:20.
    10. ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana a Roman ŠVAŘÍČEK. Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci. In 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011.
      Název česky: Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci
      Název anglicky: Teachers subjective theories on educational communication
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: educational communication; subjective theories; teacher
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 20. 3. 2012 16:04.
    11. MAKOVSKÁ, Zuzana. Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků. Pedagogická orientace: odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost, 2011, roč. 21, č. 1, s. 85-103. ISSN 1211-4669.
      URL
      Název česky: Techniky zěmny chování a jejich využití ze strany žáků
      Název anglicky: Pupils' Use od Behavioural Alteration Techniques
      RIV/00216224:14210/11:00050277 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: behaviour alteration techniques; resistance strategies; power in the classroom; communication; pupils
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:27.
    12. MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci. In Jana Poláchová Vašťatková; Alice Bačínová. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VIII. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, s. 127-135. ISBN 978-80-244-2815-4.
      Název česky: Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci
      Název anglicky: Pupils’ (Non)Understanding in Educational Communication
      RIV/00216224:14210/11:00050280 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: understanding; non-understanding; mis-understanding; educational communication; pupils’ clarifying strategies
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 28. 12. 2011 14:05.
    13. MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 16, č. 1, s. 47-70. ISSN 1803-7437.
      Název česky: Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele
      Název anglicky: Strategies Pupils Employ in the Search for Answers to Teachers' Questions
      RIV/00216224:14210/11:00050278 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational communication; IRF structure; pupil rejoinders; cognitive correspondence
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 14:43.
    14. MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovský podíl na komunikaci ve školní třídě. In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. 2011.
      Název anglicky: Pupils´Reply Acts in Educational Communication
      RIV/00216224:14210/11:00049720 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational sciences; educational communication; classroom; research; pupil
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 8. 4. 2011 13:10.

    2010

    1. MAKOVSKÁ, Zuzana. Čas psaní: vývoj dětské literární tvorby v dialogu s kulturou dospělých. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2010, roč. 15, č. 1, 4 s. ISSN 1803-7437.
      Název česky: Čas psaní: vývoj dětské literární tvorby v dialogu s kulturou dospělých
      Název anglicky: Time of Writing: Development of Children’ Literary Texts in Dialogue with Adult Culture
      RIV/00216224:14210/10:00049302 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: writing; scripturality; primary school pupils

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 13. 3. 2011 13:38.
    2. MAKOVSKÁ, Zuzana, Jiří ZOUNEK, Klára ŠEĎOVÁ a Roman ŠVAŘÍČEK. Dialogical Structures in Educational Communication. In Konference ECER: Education and cultural change. 2010.
      Název anglicky: Dialogical Structures in Educational Communication
      RIV/00216224:14210/10:00047737 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Zounek, Jiří (203 Česká republika, domácí) -- Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational communication; dialogic teaching; I-R-F structure; qualitative research
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 20. 4. 2011 14:48.
    3. MAKOVSKÁ, Zuzana. Pojetí moci v žákovských vyprávěních. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2010, roč. 15, č. 2, s. 141-151. ISSN 1803-7437.
      Název česky: Pojetí moci v žákovských vyprávěních
      Název anglicky: The Concept of Power in Student Stories
      RIV/00216224:14210/10:00049303 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: power of the school; power of the teacher; hidden curiirulum; narrative analysis; genre

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 25. 5. 2014 10:39.
    4. MAKOVSKÁ, Zuzana. Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques. In PreKonference ECER: Education and cultural change. Emerging Researchers' Network. 2010.
      Název anglicky: Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques
      RIV/00216224:14210/10:00047736 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: behaviour alteration techniques; resistance strategies; power in the classroom; communication; pupils

      Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 15. 4. 2011 17:11.
    5. MAKOVSKÁ, Zuzana. Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2010.
      Název česky: Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků
      Název anglicky: Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques
      RIV/00216224:14210/10:00047734 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: behaviour alternation techniques; resistance strategies; power in the classroom; communication; pupils

      Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 14. 4. 2011 17:08.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ a Jiří ZOUNEK. Výukový dialog v české škole. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2010.
      Název česky: Výukový dialog v české škole
      Název anglicky: Educational Dialog in Czech Secondary School
      RIV/00216224:14210/10:00049349 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Švaříček, Roman (203 Česká republika, domácí) -- Makovská, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Zounek, Jiří (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational communication; dialogic teaching; I-R-F strukcture
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 8. 4. 2011 13:49.
    7. MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci. In Mezinárodní studentská vědecká konference doktorských studijních programů. 2010.
      Název anglicky: Pupils’ (Non)Understanding in Educational Communication
      RIV/00216224:14210/10:00049313 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: understanding; non-understanding; mis-understanding; educational communication; pupils’ clarifying strategies
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 15. 4. 2011 17:13.

    2009

    1. MAKOVSKÁ, Zuzana. Diskurz(y) školní třídy z různých perspektiv. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 14, č. 1, 5 s. ISSN 1803-7437.
      Název česky: Diskurz(y) školní třídy z různých perspektiv
      Název anglicky: Classroom Dicscourse(s) seen from Different Perspectives
      RIV/00216224:14210/09:00049301 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Makovská, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom; social climate; discourse analysis; narrative analysis; communities of practice

      Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 13. 3. 2011 13:10.
Zobrazeno: 19. 9. 2024 13:56