-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ; Lucie ŠKARKOVÁ; Tomáš KOHOUTEK; Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Munipress, 2020, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9652-2020.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1683999/cs
-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ; Lucie ŠKARKOVÁ; Tomáš KOHOUTEK; Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9652-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1761816/cs
-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ; Lucie ŠKARKOVÁ; Tomáš KOHOUTEK; Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1761796/cs
-
LUKAS, Josef. Člověk a politika. In Výrost, J., Slaměník, I.,& E. Solárová. Sociální psychologie: teorie, metody, aplikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2019, s. 535-545. ISBN 978-80-247-5775-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1558657/cs
-
Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1636596/cs
-
LUKAS, Josef. Aktuální pohled na problematiku řízení třídy. In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Zlín. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1449776/cs
-
LUKAS, Josef; Kateřina BARTOŠOVÁ a Jan KRÁSA. Dotazník měření úrovně klíčových kompetencí pro žáky ZŠ. In Pedagogická diagnostika a evaluace 2018. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1449818/cs
-
MAREŠ, Jan; Josef LUKAS; Bohumíra LAZAROVÁ a Jan KRÁSA. Novinky v pedagogické a školní psychologii. Příklady dobré praxe. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1505254/cs
-
LUKAS, Josef a Kateřina LOJDOVÁ. Řízení třídy: přístupy, oblasti, strategie. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2018, roč. 68, č. 2, s. 155-172. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.1180.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1423710/cs
-
Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1505220/cs
-
MAREŠ, Jan; Josef LUKAS; Bohumíra LAZAROVÁ a Jan KRÁSA. Novinky v pedagogické a školní psychologii. Příklady dobré praxe. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1408624/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina; Lucie ŠKARKOVÁ a Josef LUKAS. Pojetí řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli. In Michek, S., Vondroušová, J., & Vítová, J. (eds.). Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Sborník abstraktů z XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 13. – 14. září 2017 v Hradci Králové (s. 60–61). Hradec Králové: Gaudeamus. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1406760/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina; Josef LUKAS a Lucie ŠKARKOVÁ. Pojetí řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli. In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Hradec Králové. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1390227/cs
-
Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1398868/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Dotazník báze moci učitele: verze pro studenty učitelství. Zkušenosti s využitím ve výukové praxi. In Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1364733/cs
-
HAVEL, Jiří; Jana KRATOCHVÍLOVÁ; Olga KUSÁ; Josef LUKAS a Marie NAJMONOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů. Brno: Liga lidských práv, 2016, 61 s. ISBN 978-80-87414-30-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1347128/cs
-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1366819/cs
-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1366532/cs
-
LAZAROVÁ, Bohumíra; Lenka HLOUŠKOVÁ; Kateřina TRNKOVÁ; Milan POL a Josef LUKAS. Řízení inkluze ve škole. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 179 s. ISBN 978-80-210-8329-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1353975/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina; Lucie ŠKARKOVÁ a Josef LUKAS. Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxi. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1366499/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina; Josef LUKAS a Lucie ŠKARKOVÁ. Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxi. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1366486/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Tacitní znalosti začínajících vyučujících. Mezi hledáním svatého grálu a objevováním kola. In PhD Existence 6 „Výzkum +/vs./- praxe“. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1337937/cs
-
Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1364740/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Zkoumání strategií řízení třídy studentů učitelství na výukových praxích. In Ďuričove dni 2016 Nitra. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1364736/cs
-
LUKAS, Josef a Jan MAREŠ. Cesta od studenta učitelství k začínajícímu učiteli. In Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Munipress, 2015, s. 11-21, 10 s. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1337439/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina; Kateřina VLČKOVÁ a Josef LUKAS. Coercive Power Scenarios in the Classes Taught by Student Teachers (prezentace na konferenci ECER 2015). In ECER 2015, Budapešť - European Conference on Research in Education. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1333369/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Jak představovat psychodiagnostické nástroje při výuce studentů nepsychologických oborů. In Psychologická diagnostika 2015. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1337418/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina a Josef LUKAS. Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě? In 23. výroční konference ČAPV, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1322147/cs
-
LUKAS, Josef a Jan MAREŠ. Mapa férových škol. Příklad praktické aktivizující metody výuky pedagogické a školní psychologie studentů oboru psychologie. In konference Novinky v pedagogické a školní psychologii 2015. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1317908/cs
-
LAZAROVÁ, Bohumíra; Jan MAREŠ; Josef LUKAS a Jan KRÁSA. Novinky v pedagogické a školní psychologii. Školní psycholog jako badatel školy. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311167/cs
-
LUKAS, Josef a Kateřina LOJDOVÁ. Role psychologie ve vzdělávání budoucích učitelů: aktuální změny v přístupu k výuce. In 33. Psychologické dni; Piešťany. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311780/cs
-
LAZAROVÁ, Bohumíra; Lenka HLOUŠKOVÁ; Kateřina TRNKOVÁ; Milan POL a Josef LUKAS. Řízení inkluze ve škole. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 179 s. ISBN 978-80-210-8037-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1352249/cs
-
LAZAROVÁ, Bohumíra; Lenka HLOUŠKOVÁ; Kateřina TRNKOVÁ; Milan POL a Josef LUKAS. Řízení inkluze ve škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 179 s. ISBN 978-80-210-8037-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1351321/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina a Josef LUKAS. Scénáře donucovací moci u studentů učitelství na praxi: Studentka Alice. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 20, č. 3, s. 113-130. ISSN 1803-7437.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1317698/cs
-
Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1318666/cs
-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ; Zuzana ŠALAMOUNOVÁ; Tomáš KOHOUTEK; Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Munipress, 2015, 238 s. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1332278/cs
-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ; Zuzana ŠALAMOUNOVÁ; Tomáš KOHOUTEK; Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 s. ISBN 978-80-210-8096-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1346463/cs
-
VLČKOVÁ, Kateřina; Kateřina LOJDOVÁ; Josef LUKAS; Jan MAREŠ; Zuzana ŠALAMOUNOVÁ; Tomáš KOHOUTEK; Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 s. ISBN 978-80-210-8097-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8097-2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1334885/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí. In Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“ Trnava. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1205184/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí (abstrakt). In KUSÝ, Peter. Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“. Kniha abstraktov. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1216302/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Převod dotazníku TPUS (báze moci učitele) pro české kulturní prostředí. In Pedagogická diagnostika a evaluace 2014. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1205183/cs
-
LUKAS, Josef. Ředitel školy a (nejen) začínající učitel. In III. mezinárodní vědecká konference školského managementu; CŠM Praha. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1185668/cs
-
LOJDOVÁ, Kateřina a Josef LUKAS. Uplatňování podob moci studenty učitelství v průběhu výukové praxe. In XXII. konference České asociace pedagogického výzkum. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1197131/cs
-
LUKAS, Josef. Internetové stránky škol: jejich současná podoba a hodnocení. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1167235/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Klima školy a klima školní třídy - jak zjistit, co by mělo být v dotazníku. In seminář NÚCEM Hodnotenie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ v SR v kontexte prebiehajúcej obsahovej reformy vzdelávania. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1090734/cs
-
LUKAS, Josef; Jarmila BRADOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Moc jako etický aspekt odborné kompetence učitele. Příspěvek na 21. konferenci ČAPV. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1124511/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Psychologické kurzy v pregraduální výuce učitelů. In Učíme psychologii 2013. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1128488/cs
-
LUKAS, Josef a Jan MAREŠ. Internetová prezentace školy. Posuzovací arch. Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-58-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/960033/cs
-
LUKAS, Josef. Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání. Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-82-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1124586/cs
-
LUKAS, Josef. Výsledky standardizace a možnosti využití Dotazníku interakčního stylu učitele (QTI). 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1124590/cs
-
LUKAS, Josef. Vývoj a kariéra učitele. In Pozdní sběr. O práci zkušených učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 59-72. 316. publikace. ISBN 978-80-7315-206-2.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/949488/cs
-
LUKAS, Josef. Dotaznik QTI a možnosti jeho využití školními psychology. Školní psycholog/Školský psychológ. AŠP SR a ČR, 2010, roč. 12, 1-2, s. 62-67. ISSN 1212-0529.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/949487/cs
-
Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředíMAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí. Orbis Scholae. Praha: PedF UK, 2009, roč. 3/2009, č. 1, s. 63-78, 15 s. ISSN 1802-4637.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/833705/cs
-
LUKAS, Josef a Jan ŠEREK. Předběžné výsledky standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol. In Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2009, s. 786-797. ISBN 978-80-88910-26-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/826636/cs
-
LUKAS, Josef. Vztahy mezi učiteli a řediteli na základních školách - přehled relevantních výzkumů. Studia paedagogica. Brno: MU, 2009, roč. 14, č. 1. ISSN 1803-7437.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/849278/cs
-
LUKAS, Josef. Etnické menšiny v ČR a jejich specifika (možná souvislost vzdělávání a kriminality). In Mezinárodní odborný seminář MEPA, pořádaný Odborem vzdělávání a správy policejního školství Ministerstva vnitra ČR. Brno. 2008.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/807347/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Internetová prezentace školy jako zrcadlo jejího sociálního prostředí. In XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/808527/cs
-
LUKAS, Josef a Josef SMOLÍK. Psychologie vůdcovství. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 208 s. KPS003. ISBN 978-80-251-2139-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/795866/cs
-
LUKAS, Josef. Současný stav multikulturního vzdělávání a výuky v ČR (hledání koncepce a zkušenosti SIM Brno). In Mezinárodní konference a odborný seminář „Ďuričove dni“ Asociace školní psychologie SR a ČR, Nitra. 2008.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/796069/cs
-
LUKAS, Josef. Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2008, LVIII, č. 1, s. 36-49. ISSN 0031-3815.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/765824/cs
-
LUKAS, Josef a Jan ŠEREK. Aplikace techniky repertoárové mřížky na zkoumání utváření dojmů o politicích. Československá psychologie. Praha: Academia, 2007, LI, č. 6, s. 622-634. ISSN 0009-062X.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/748031/cs
-
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Internetové prezentace základních škol jako možný indikátor jejich vnitřního sociálního prostředí. Pedagogika. Praha, 2007, roč. 2007, č. 1, s. 4-20. ISSN 0031-3815.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/710987/cs
-
LUKAS, Josef. Návrh koncepce diagnostiky vnitřního sociálního prostředí základní školy. In Novinky v pedagogické a školní psychologii. 1. vyd. Hradec Králové: ESF, IPPP R a AŠP SR a R, 2007.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/748169/cs
-
LUKAS, Josef a Roman ŠVAŘÍČEK. Reflexe problematiky zkoumání identity učitele. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu - XV. konference České asociace pedagogického výzkumu s mezinárodní účastí pořádaná katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU. 2007.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/748166/cs
-
LUKAS, Josef. Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2007, LVII, č. 4, s. 46-60. ISSN 0031-3815.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/748040/cs
-
LUKAS, Josef. Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu. Kocurová Marie. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, s. 36. ISBN 80-7043-483-X.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/698080/cs
-
MAREŠ, Jan; Josef LUKAS; Stanislav JEŽEK a Adam CHALUPNÍČEK. Do jaké míry lze využít internetovou prezentaci školy jako zrcadlo sociálního klimatu školy? Ježek, S. In Psychosociální klima školy III. 1. vyd. Brno: MSD Copy, 2005, s. 130-153, 23 s. ISBN 80-86633-45-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/619444/cs
-
LUKAS, Josef. Systémové pojetí výukové komunikace a osobnost učitele v jejím procesu. In Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka). Brno: FSS MU, 2005, s. 370-376, 6 s. ISBN 80-210-3804-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/583921/cs
-
LUKAS, Josef. Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ. Jiří Mareš, Tomáš Svatoš. In Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005. 1. vyd. Hradec Králové: ESF, IPPP R a AŠP SR a R, 2005, s. 29-43. ISBN 80-86856-11-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/633706/cs
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
Zobrazeno: 25. 6. 2025 07:32