Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Databáze úlohy pro nadané. 2023.
      Název anglicky: Database tasks for the gifted

      Klíčová slova anglicky: German lessons for gifted pupils

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 12. 10. 2023 13:21.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Podium Plus: Mehrsprachigkeitsdidaktik – Diskurse, Konzepte, Hypes und aktuelle Herausforderungen. In Internationale Deutschlehrertagung Wien 2022. 2023.
      Název česky: Panelová diskuse Mnohojazyčnost - diskurz, koncepce, hypotézy a aktuální výzvy
      Název anglicky: Podium Plus: Didactics of Multilingualism - Discourses, Concepts, Hypes and Current Challenges

      Klíčová slova anglicky: IDT
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 14. 10. 2023 17:57.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla, Alice BRYCHOVÁ a Helena HRADÍLKOVÁ. Unterrichtsszenarien für DaF und DaZ. Online. In Monika Budde. Handreichung MALWE: Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2023.
      Obsah metodické příručky Webový portál grantové agentury Erasmus +, MALWE: Teacher´s Awareness of Multilingualism in German as a Foreign and Second Language-Learning settings
      Název česky: Výukové scénáře pro němčinu jako cizí a druhý jazyk
      Název anglicky: Teaching scenarios for German as Foreign and Second Language

      Klíčová slova anglicky: plurilingualism, teaching scenarios, German as foreign language, German as Second Language
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 2. 9. 2024 17:52.
    4. BRYCHOVÁ, Alice a Věra JANÍKOVÁ. Výuka němčiny jako sdílená zkušenost 4. setkání. 2023.
      Název anglicky: Learning German as a shared experience 4. session

      Klíčová slova anglicky: sharing practical taching practice, teaching German

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 12. 10. 2023 13:01.

    2022

    1. BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ. DaF-Unterricht an tschechischen Schulen und mehrsprachigkeitsorientierte Unterrichtsszenarien. In MALWE-Tagung Mehrsprachigkeit in DaF-und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2022.

      Klíčová slova anglicky: multilingualism, DaFnE, learning scenarios
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 11. 10. 2022 19:32.
    2. BRYCHOVÁ, Alice a Pavla MAREČKOVÁ. Den (nejen) s němčinou. 2022.
      Název anglicky: A day not only with German
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Specifics of studying German at the MU Faculty of Education, worksheets

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 11. 10. 2022 19:00.
    3. BRYCHOVÁ, Alice, Katalin BLASKÓ a Gabriela SLOBODOVÁ. Mit dem Bee-Bot durch das Kindergartenjahr. St. Pölten: Amt der NÖ Landesregierung, Abteilung Kindergärten und Schulen, 2022, 76 s.
      Název česky: S Bee-Botem v mateřské škole po celý rok
      Název anglicky: With the Bee-Bot through the kindergarten year
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: robotic toy, early language learning in neighbouring countries, STEM
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 3. 11. 2022 16:17.
    4. BRYCHOVÁ, Alice a Věra JANÍKOVÁ. Výuka němčiny jako sdílená zkušenost. 2022.
      Název anglicky: Learning German as a shared experience
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: teaching German as a foreign language, second foreign language, teaching Ukrainian pupils

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 9. 10. 2022 20:38.

    2021

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Der erste Sprachkontakt: ein Konzept für die Nachbarsprachenvermittlung im Kindergartenalltag. In Sławomira Kołsut, Przemysław Gębal. Empirische Studien und didaktische Implikationen der modernen Fremdsprachenforschung: am Beispiel des Deutschen. Krakow: WYDAWNICTWO KSIĘGARNIA AKADEMICKA, 2021, s. 135-144. ISBN 978-83-8138-489-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.12797/9788381384902.08.
      URL
      Název česky: První jazykový kontakt: koncept pro výuku sousedních jazyků v každodenním životě mateřské školy
      Název anglicky: The first language contact: a concept for the teaching of neighboring languages in everyday kindergarten life
      RIV/00216224:14410/21:00124174 Stať ve sborníku. němčina. Polsko.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Learning of the language of a neighbouring country; border region as a special place for learning; pre-school foreign language acquisition; real life situation
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 21. 2. 2022 15:21.
    2. BRYCHOVÁ, Alice, Katalin BLASKÓ a Gabriela SLOBODOVÁ. Mit dem Bee Bot durch das Kindergartenjahr. In Symposium MINT und Sprache. 2021.
      Název česky: S robotickou hračkou Bee Bot po celý rok ve školce
      Název anglicky: With the Bee Bot through the kindergarten year
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: robotic toy, language learning in preschool, STEM
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 4. 1. 2022 11:50.
    3. BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ a Věra JANÍKOVÁ. Výuka němčiny jako sdílená zkušenost. 2021.
      Název česky: Výuka němčiny jako sdílená zkušenost
      Název anglicky: Learning German as a shared experience
      čeština.
      Klíčová slova anglicky: Learning German as a shared experience

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 8. 12. 2021 11:29.

    2020

    1. BRYCHOVÁ, Alice. DaF-Szenarien in mehrsprachigen Lerngruppen in Tschechien. In Mehrsprachigkeit in Sprachlernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen: Theoretische Modelle und praktische Vorschläge aus dem Europa-Projekt MALWE. 2020.
      Název česky: Scénáře pro němčinu jako cizí jazyk pro vícejazyčné skupiny v České republice
      Název anglicky: DaF scenarios in multilingual Study groups in the Czech Republic

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 18:26.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. EduSTEM -Verknüpfung von Sprach- und Wisensvermittlung in der Grenzregion CZ- NÖ. In CCLA-20 Konferenz. 2020.
      Název česky: EduSTEM - propojení jazyka a předávání znalostí v příhraniční oblasti CZ-Dolní Rakousko
      Název anglicky: EduSTEM - linking language and knowledge transfer in the border region of CZ-Lower Austria

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 18:28.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Němčina nás spojuje. 2020.
      Název česky: Němčina nás spojuje
      Název anglicky: German unites us
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: educational workshop; collegial cooperation;

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 18:42.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. SERRJ a jazykové portfolio. In Doplňující didaktické studium anglického jazyka. 2020.
      Název anglicky: Common European Framework of Reference for Languages and Language Portfolio
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 18:45.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Společně překonáváme hranice a osvojujeme si jazyk a kulturu sousední země už od předškolního věku. In Konference Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. 2020. ISBN 978-80-7470-343-0.
      Název česky: Společně překonáváme hranice a osvojujeme si jazyk a kulturu sousední země už od předškolního věku
      Název anglicky: Together we cross borders and learn the language and culture of a neighbouring country from pre-school age

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 2. 11. 2022 10:48.
    6. BRYCHOVÁ, Alice. Společně překonáváme hranice a osvojujeme si jazyk a kulturu sousední země už od předškolního věku. In Asociace učitelů cizího jazyka. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. 1. vyd. Praha: Filip Tomáš Akropolis, 2020, s. 149-162, 13 s. ISBN 978-80-7470-343-0.
      Název česky: Společně překonáváme hranice a osvojujeme si jazyk a kulturu sousední země už od předškolního věku
      Název anglicky: Together we cross borders and learn the language and culture of a neighbouring country from pre-school age
      čeština.
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 2. 11. 2022 10:42.
    7. BRYCHOVÁ, Alice. Zum Konzept der Begleitseminare für Pädagoginnen im Bereich Nachbarsprachenvermittlung im Kindergarten. In Marie-Laure Durand / MIchael Lefevre/ Petr Öhl. Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft. Akten der 26. Fachtagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen GeSuS e.V. in Montpellier, 5.-7. April 2018. 1. vyd. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2020, s. 203-213. ISBN 978-3-339-11110-4.
      URL
      Název česky: Koncept doprovodných seminářů pro pedagožky v oblasti zprostředkování jazyka sousední země v mateřské škole
      Název anglicky: The concept of seminars for teachers in the field of language teaching in kindergarten
      RIV/00216224:14410/20:00115357 Stať ve sborníku. němčina. Německo.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: the language of a neighboring country; provision of language to children in younger age; learning to learn languages
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 16. 4. 2021 13:06.

    2019

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Das Konzept der Bildungsseminare zum frühen Nachbarsprachenlernen für muttersprachliche Mitarbeiterinnen in Niederösterreich. Frankfurt (Oder): Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder), 2019, s. 37-41.

      Klíčová slova anglicky: the language of a neighboring country; provision of language to children in younger age; learning to learn languages
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 27. 3. 2020 14:37.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Der erste Sprachkontakt: ein Konzept für die Nachbarsprachenvermittlung im Kindergartenalltag. 2019.
      Název česky: První jazykový kontakt: koncept pro zprostředkování jazyka sousední země v mateřské škole
      Název anglicky: First language contact: Concept for Mediation of neighboring languages in Kindergarten
      němčina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: the language of a neighboring country; mediation of language to children in younger age; learning to learn languages
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 25. 2. 2020 16:10.
    3. BRYCHOVÁ, Alice, Pavla MAREČKOVÁ a Gabriela SLOBODOVÁ. Nachbarsprachenvermittlung in lebensechten Sprechsituationen (für Kindergarten). 2019.
      Název česky: Zprostředkování jazyků sousední země v reálných životních situacích (pro mateřské školy)
      Název anglicky: Neighbor language mediation in lifelike speaking situations (for kindergarten)
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: the language of the neighboring country; language mediation for younger children;

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 27. 3. 2020 14:33.

    2018

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Beschreibung der Tschechischen Sprache im Vergleich zu der deutschen Sprache. In FOCUS ON EUROPE 2018, KPH Graz. 2018.
      Název česky: Popis českého jazyka ve srovnání s německým jazykem
      Název anglicky: Description of the Czech language compared to the German language
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: czech language; historical overview of language development
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 15. 9. 2020 09:40.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Fremdsprachen lernen und lehren, wie kann man es fördern? In 10. Arge Treffen Nachbar – und Migrantensprachen. 2018.
      Název česky: Učit se a vyučovat cizí jazyky, jak to lze podporovat?
      Název anglicky: Learning and teaching foreign languages, how can this be promoted?
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: the languages of neighboring countries; support for learning foreign languages; mother tongue
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2019 14:51.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Konzept der Bildungsseminare für muttersprachliche Mitarbeiterinnen im Projekt zur Bildungskooperation in der Grenzregion. In Frühes Nachbarsprachenlernen im deutsch-polnisch-tschechischen Grenzraum. Forschung trifft Praxis. 2018.
      Název česky: koncepce vzdělávacích seminářů pro rodilé mluvčí v projektu o příhraniční regionální spolupráci ve vzdělávání
      Název anglicky: Concept of educational seminars for native-speakers in the educational cooperation project in the border region

      Klíčová slova anglicky: cross-border cooperation in education; methodical training;
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2019 14:52.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Nachbarsprachenerwerb als Schlüssel zum interkulturellen Leben in der Grenzregion. In Věra Janíková, Alice Brychová, Jana Veličková, Roland Wagner. Sprachen verbinden Beiträge der 24. Linguistik- und Literaturtage Brno/Tschechien, 2016. 1. vyd. Hamburg: Verlag Dr. Kováč, 2018, s. 281-289. ISBN 978-3-8300-9698-6.
      Název česky: Osvojování si sousedních jazyků jako klíč k interkulturnímu životu v pohraničí
      Název anglicky: Neighboring language acquisition as a key to intercultural life in the border region
      RIV/00216224:14410/18:00103514 Stať ve sborníku. němčina. Německo.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Neighboring language acquisition; preschool language education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 8. 1. 2019 09:05.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Zum Konzept der Begleitseminare für Pädagoginnen im Bereich Nachbarsprachenvermittlung im Kindergarten. In 26. GeSuS-Kongress Traditionen und Erneuerungen. 2018.
      Název česky: Koncept doprovodných seminářů pro pedagožky v oblasti zprostředkování jazyka sousední země v mateřské škole
      Název anglicky: The concept of seminars for teachers in the field of language teaching in kindergarten
      němčina.
      Klíčová slova anglicky: seminar; the language of a neighboring country; provision of language to children in younger age; learning to learn languages
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 15. 2. 2019 12:51.

    2017

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Das frühe Nachbarsprachenangebot als Schlüssel für das gegenseitige Kennenlernen. In Mehrsprachigkeit als Chance „Atlas der Mehrsprachigkeit in Europa“. 2017.
      Název česky: Raná nabídka jazyka sousední země jako klíč ke vzájemnému poznávání
      Název anglicky: Early neighbor language learning as a key to getting to know each other
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: early language learning, language provision in pre-school education, learning the language of a neighboring country
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 19. 3. 2018 17:55.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Lebensechte Sprechsituationen. In Bildungsseminar für Tschechischangebot in NÖ Kindergärten. 2017.
      Název česky: Reálné životní mluvní situace
      Název anglicky: Life speech situations
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: life speech situations, mediating the language of a neighboring country
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 19. 3. 2018 17:56.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Multilingualism as a Chance - A Set of Conferences About the Promotion of Multilingualism. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2017, VOL 11, č. 3, s. 123-125. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.280.
      URL
      Název česky: Multilingvismus jako šance - řada konferencí o podpoře multilingvismu
      Název anglicky: Multilingualism as a Chance - A Set of Conferences About the Promotion of Multilingualism
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Multilingualism; Promotion of Multilingualism
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 2. 2019 10:34.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Nachbarsprachen im Kindergarten und Volksschule; Wie wir sie vermitteln und Kinder erleben lassen. In ARGE an der Pädagogischen Hochschule Hollabrunn. 2017.
      Název česky: Jazyky sousedních zemí v mateřské škole a na prvním stupni základní školy. Jak je zprostředkováváme a necháváme děti prožít
      Název anglicky: Neighboring languages in kindergarten and elementary school; How we convey it and let children experience it
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: the language of a neighboring country; provision of language to children in younger age; learning to learn languages
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 22. 3. 2018 17:18.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Předškolní děti v Dolním Rakousku se učí jazyky svých sousedů. In Slavík Jan, Uličná Klára, Stará Jana, Najvar Petr. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova universita, 2017, s. 153-168. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 44. ISBN 978-80-210-8758-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017.
      URL
      Název anglicky: Preschool children in Lower Austria learn the languages of their neighbors
      RIV/00216224:14410/17:00100101 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: didactic case report; acquisition of the language of a neighboring country; pre-school language education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 4. 2018 12:45.

    2016

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Arbeit mit Eltern der Kindergartenkinder im Projekt Bildungskooperation in der Grenzregion CZ-AT. In Bildungsseminar zum Tschechischangebot in NÖ Kindergärten. 2016.
      Název česky: Práce s rodiči dětí v mateřských školách v rámci projektu kooperace v příhraniční oblasti CZ-AT
      Název anglicky: How to work with parents of children in nursery schools within the project of cooperation in the border area CZ-AT

      Klíčová slova anglicky: promotion of language learning neighbor in the border region, cooperation in education
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 10. 2017 17:48.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Nahtstelle Kindergarten - Volksschule; kontinuierliche Vermittlung der Nachbarsprache. In Arbeitskreis „Nahtstelle Kindergarten – Volkschule“ im Rahmen des Projekts BIG AT-CZ. 2016.
      Název česky: Přechod z mateřské školy na základní školu: kontinuální zprostředkování jazyka sousedů
      Název anglicky: The transition from kindergarten to primary school: continuous mediation of the language of the neighbors

      Klíčová slova anglicky: Language mediation of cross-border neighbors, preschool language learning, transition kindergarten - school
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 25. 3. 2017 14:09.
    3. BRYCHOVÁ, Alice a Jaroslava TALÍŘOVÁ. Tschechisch im Kindergarten. St. Pölten: Amt der NÖ Landesregierung, 2016, 19 s. Fotodokumentation im Rahmen des Projekts Interkulturelle Bildung für Kinder, Schülerinnen und Pädagoginnen.
      Název česky: Čeština ve školce
      Název anglicky: Czech in Kindergarten

      Klíčová slova anglicky: czech as a foreign language, language of neighbor, language acquisition
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 10. 2017 17:49.

    2015

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Ko-Konstruktivismus als Ausgangsbasis für Nachbarsprachenvermittlung im Kindergarten. In Bildungsseminar im Projekt Tschechisch im Kindergarten 2014/2015. 2015.
      Název česky: Ko-Konstruktivismus jako východisko pro zprostředkování jazyků sousedů v mateřské škole
      Název anglicky: Co-constructivism as the basis for mediation of the neighbors-language in kindergarten
      Pedagogika a školství. němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: co-constructivism, mediation neighbor language, language teaching preschoolers
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 3. 3. 2016 12:09.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Nachbarsprachen mit Muttersprachlerinnen im Kindergarten erwerben. In Mehrsprachigkeit als Chance / Multilingualism as a Chance. 2015.
      Název česky: Osvojování si jazyka souseda s rodilými mluvčími v mateřské škole
      Název anglicky: Neighboring languages with native speakers in Kindergarten acquire
      Pedagogika a školství. němčina. Polsko.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 28. 2. 2016 18:15.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen. In JANÍKOVÁ, Věra a ANDRÁŠOVÁ Hana. Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache. 1st. ed. Brno: Tribun EU, 2015, s. 59-71. ISBN 978-80-263-0932-1.
      Název česky: Žáci píší vzkaz ve třech jazycích
      Název anglicky: Students write a Sticky Note in three Languages
      RIV/00216224:14410/15:00086836 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: crosslinguistic influence; multilingual text competence; writtig in foreign language; message
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 29. 1. 2020 15:55.

    2014

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků. 2014, 15 s.
      Název česky: Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků
      Název anglicky: European reference levels of proficiency and their application in the teaching of foreign languages

      Klíčová slova anglicky: Common European Framework of Reference for Languages, Application reference levels of proficiency

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 6. 5. 2015 10:48.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Hans Hase a jeho kamarádi. In Festdivadlo. 2014.
      Název česky: Hans Hase a jeho kamarádi
      Název anglicky: Hans Hase and his friends
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: playing theater in a foreign language, theater in school
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 26. 2. 2015 19:45.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen. 2014.
      Název česky: Žáci píší vzkaz ve třech jazycích
      Název anglicky: Pupils write a note in three languages
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: writing in a foreign language; German after English; multilngualism
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 9. 3. 2015 20:52.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Wie Vorschulkinder Sprachen lernen. In vzdělávání inspektorek a pedagožek mateřských škol v Dolním Rakousku. 2014.
      Název česky: Jak se učí předškolní děti jazyky
      Název anglicky: How preschool children learn languages
      Pedagogika a školství. němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: pre-school foreign language acquisition, multilingualism, language of neighbors
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2015 12:54.

    2013

    1. BRYCHOVÁ, Alice a Věra JANÍKOVÁ. Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe. 2013.
      Název česky: Vzdělávání a jazyky v Evropě
      Název anglicky: Education and languages in Europe
      RIV/00216224:14410/13:00072483 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, domácí) -- Janíková, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: conference; Learning of Languages in Europe
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 10. 3. 2014 16:55.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Ergebnisse zur Textsorte „Notizen“ in der Grundschule. In Der Einfluss der Mehrsprachigkeit auf die Schreibkompetenz. 2013.
      Název česky: Výsledky analýzy k druhu textu "vzkaz" na základní škole
      Název anglicky: Results for the text type "notes" in elementary school
      RIV/00216224:14410/13:00066986 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: writing of "notes"; text competence in elementary school
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 10. 3. 2014 22:01.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Gemeinsam Nachbarsprachen lernen und Grenzen überwinden-interkulturelle Bildung für Vorschulkinder. In Janíková, V., Seebauer, R. Bildung und Sprachen in Europa Education and Languages in Europe. 1.vydání. Münster: LIT Verlag, 2013, s. 55-64. ISBN 978-3-643-50505-7.
      Název česky: Učíme se společně jazyky sousedů a překonáváme hranice - interkulturní učení předškolních dětí
      Název anglicky: Learning languages together and crossing borders - Intercultural learning preschool children
      RIV/00216224:14410/13:00074711 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: language teaching in preschool; intercultural learning; multilingualism
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2015 08:48.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Internationalisierung im Unterricht. In Prozesse der Internationalisierung an deutschen und tschechischen Schulen. 2013.
      Název česky: Internacionalizace ve výuce
      Název anglicky: Internationalization in education

      Klíčová slova anglicky: Internationalization in School

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 1. 4. 2014 14:08.
    5. SORGER, Brigitte, Tomáš KÁŇA, Věra JANÍKOVÁ, Sandra REITBRECHT a Alice BRYCHOVÁ. Schreiben in mehreren Sprachen: Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz. 1. vyd. Brno: Tribun EU, 2013, 358 s. ISBN 978-80-263-0558-3.
      Název česky: Psaní ve více jazycích: Němčina po angličtině: Vícejazyčnost a její vliv na textovou kompetenci
      Název anglicky: Writing in several languages: German after English: Multilingualism and its influence on the writting skills
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: writting skills, multilingual writting, German as a second foreign language after English
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 4. 4. 2014 12:01.
    6. BRYCHOVÁ, Alice. Studie II: Schreiben eines Notizzettels. In Schreiben in mehreren Sprachen: Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz. 1.vydání. Brno: Tribun EU, 2013, s. 167-193. ISBN 978-80-263-0558-3.
      Název anglicky: Study II: Writing a memo
      RIV/00216224:14410/13:00066953 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: writing a memo; german as a second foreign language after English
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 1. 4. 2014 14:06.
    7. BRYCHOVÁ, Alice. Tertiärsprachendidaktik in der Deutschlehrer/-innenausbildung. In Internationale Deutschlehrertagung. 2013.
      Název česky: Didaktika třetího jazyka ve vzdělávání učitelů němčiny
      Název anglicky: Teaching of the second foreign language in the German teacher training
      RIV/00216224:14410/13:00066982 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. němčina. Itálie.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education of the german teachers; Methodology of the third language
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 10. 3. 2014 12:31.

    2012

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Deutsch nach Englisch (oder parallel) in der Realität einer tschechischen Schule. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2012, roč. 5, č. 1, s. 2-12. ISSN 1803-4411.
      Název česky: Němčina po angličtině (nebo paralelně) v realitě jedné české školy
      Název anglicky: German after English (or parallel) in the reality of one Czech school
      RIV/00216224:14410/12:00062181 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Multilingualism; German as a second foreign language; German as a Tertiary Language; German after Englisch
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 5. 3. 2013 11:23.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Deutsche Popmusik als Motivationsmittel für junge DaF-Lernende. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 5, č. 2, s. 99-108. ISSN 1803-4411.
      Název česky: Německá populární hudba jako motivační prostředek pro studenty němčiny jako cizího jazyka
      Název anglicky: German pop music as a motivational tool for young foreign language learners
      RIV/00216224:14410/12:00064186 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Pop songs in the German language lesson; Pop-Music in Germany; video clips and pop music in the foreign language lesson; Pop Culture in lessons
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 4. 2013 12:33.
    3. BRYCHOVÁ, Alice, Věra JANÍKOVÁ a Kamila SLADKOVSKÁ. Evropské jazykové portfolio v praxi. 1. vydání. Praha: NÚV, 2012, 113 s. ISBN 978-80-87063-70-5.
      URL URL
      Název česky: Evropské jazykové portfolio v praxi
      Název anglicky: European Language Portfolio in practice
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio, selfassessment, metacognitive learning, profile of language skills
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 4. 3. 2013 21:56.
    4. JANÍKOVÁ, Věra a Alice BRYCHOVÁ. Fremdsprachenunterricht und Mehrsprachigkeitspolitik in Tschechien. In SPRACHENPOLITIK UND SPRACHLEHRE. 2012.
      Název česky: Výuka cizích jazyků a politika mnohojazyčnosti v České republice
      Název anglicky: Foreign language teaching and multilingualism policy in the Czech Republic
      Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 1. 3. 2013 14:30.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Mehrsprachigkeit an tschechischen Schulen und ihre Entwicklung beim L2- und L3-Lernen. 2012.
      Název česky: Mnohojazyčnost na českých školách a její rozvoj při učení se L2 a L3
      Název anglicky: Multilingualism at Czech schools and their development in the L2 and L3 learning
      Pedagogika a školství. němčina. Rakousko.
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 4. 4. 2013 17:06.
    6. BRYCHOVÁ, Alice. Písně a poezie v jazykovém vyučování. 2012.
      Název česky: Písně a poezie v jazykovém vyučování
      Název anglicky: Songs and poetry in language teaching
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: songs; foreign learning

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 4. 4. 2013 17:08.

    2011

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Deutsche Phraseme im DaF- Unterricht. In Deutschlehrertag. 2011.
      Název česky: Německé frazémy ve výuce němčiny jako cizího jazyka
      Název anglicky: German idioms in teaching German as a foreign language

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 28. 2. 2012 11:17.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Možnosti a úskalí při užívání EJP v cizojazyčné výuce. In Konference o projektu EJP v praxi. 2011.
      Název česky: Možnosti a úskalí při užívání EJP v cizojazyčné výuce
      Název anglicky: Possibilities and difficulties in the use of ELP in foreign language teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio, selfassessment, metacognitive learning, profile of language skills
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 5. 3. 2012 09:08.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Rozvoj schopnosti sebehodnocení pomocí EJP. In Konference o projektu EJP v praxi. 2011.
      Název česky: Rozvoj schopnosti sebehodnocení pomocí EJP
      Název anglicky: Developping the skills of self-assesment using ELP
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio, selfassessment, metacognitive learning, profile of language skills
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 5. 3. 2012 09:09.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Tertiärsprachendidaktik und ihre Resonanz in einigen ausgewählten DaF-Lehrwerken. In JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER. Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik am Beispiel Deutsch nach Englisch. 1. vyd. Brno: Tribun EU, 2011, s. 69-78, 9 s. ISBN 978-80-263-0203-2.
      Název česky: Didaktika třetího jazyka a její rezonance v některých vybraných učebnicích němčiny jako cizího jazyka
      Název anglicky: Tertiary language didactics and its resonance in selected foreign language-teaching materials
      RIV/00216224:14410/11:00050535 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Multilinguism; Research application of principles of tertiary language methodology
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 5. 3. 2012 09:06.

    2010

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Deutsche Popmusik als Motivationsmittel für junge Lerner. 2010.
      Název česky: Německá populární hudba jako motivační prostředek pro žáky a studenty
      Název anglicky: German pop music as a motivational tool for pupils and students
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: popmusic in the foreign language education

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 9. 1. 2011 23:04.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio a učení na stanovištích. 2010.
      Název anglicky: European language portfolio and learning on stations
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio, Foreign language education, foreign language learning, learning on stations

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 9. 1. 2011 15:26.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské referenční úrovně ovládání jazyků a jejich aplikace do výuky. In Moderní filologie na prahu třetího tisíciletí. 2010.
      Název anglicky: European reference levels of proficiency and their application in language teaching
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Common European Framework of Languages, European language Portfolio, foreign language competence
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 9. 1. 2011 15:07.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen. In Janík, T.; Knecht, P. (eds.) New Pathways in The Professional Development of Teachers. 1. vyd. Munster: LIT Verlag, 2010, s. 50-55, 5 s. ISBN 978-3-643-50153-0.
      Název česky: Vícejazyčnost a její postavení ve vzdělávání a dalším vzdělávání učitelů a učitelek cizích jazyků
      Název anglicky: Multilingualism and its role in education and further education teachers of foreign languages
      RIV/00216224:14410/10:00046502 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: multilingvism; education of foreign language teachers
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 26. 4. 2011 19:28.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Selbstreflektierendes Fremdsprachenlernen mittels ESP in der Lehrerausbildung. 2010.
      Název česky: Sebereflektivní učení cizímu jazyku pomocí EJP v učitelském studiu
      Název anglicky: Self-reflective learning a foreign language with ELP by studying the teaching
      Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: Self-reflective learning, European language portfolio
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 10. 1. 2011 10:07.

    2009

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Arbeit mit der Lektüre im DaF-Unterricht. In Guter Deutschunterricht. 2009.
      Název česky: Práce s četbou ve výuce němčiny
      Název anglicky: Work with Literature in German Language Teaching
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: literature in the foreign language lessons
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:28.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Das europäische Fremdsprachenportfolio als Instrument für die Selbstreflektierende Evaluation der kommunikativen Kompetenz II: Reflexionen über meine Dissertation. In JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER. Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Band 2. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Brno, 2009, s. 7-11. ISBN 978-80-210-5075-4.
      Název česky: Evropské jazykové portfolio jako nástroj sebereflektivní evaluace komunikativní kompetence II: Reflexe k mé disertaci
      Název anglicky: European language portfolio as an Instrument for self-reflected assessment of foreign language competence II : Reflektion about my disertation
      RIV/00216224:14410/09:00037945 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: evaluation of foreign language competence; self-assessment; language portfolio
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 6. 1. 2010 13:27.
    3. BRYCHOVÁ, Alice a Jarmila BRNICKÁ. Das Europäische Sprachenportfolio als Lernbegleiter in Tschechien. In Internationale Deutschlehrertagung. 2009.
      Název česky: Evropské jazykové portfolio jako průvodce učením v České republice
      Název anglicky: European language portfolio as a Guide through the Learning in Czech Republik
      Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: European language portfolio
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:29.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio jako nástroj sebereflektivního hodnocení cizojazyčné kompetence, disertační práce. Brno: Masarykova universita, 2009.
      URL
      Název česky: Evropské jazykové portfolio jako nástroj sebereflektivního hodnocení cizojazyčné kompetence, disertační práce.
      Název anglicky: European language portfolio as an Instrument for self-reflected assessment of foreign language competence
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio; Common European Framework of Reference for Languages
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:29.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Selbstreflektiertes Lernen im DaF-Unterricht. In JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. 1. vydání. Brno: ACADEMICUS, 2009, s. 42-50. ISBN 978-80-87192-04-7.
      Název česky: Sebereflektivní učení ve výuce němčiny
      Název anglicky: Selfreflected German Language Learning
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: self-reflection; german language learning
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:30.

    2008

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Das europäische Fremdsprachenportfolio als Instrument für die selbstreflektierende Evaluation der kommunikativen Kompetenz. In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 22-29. ISBN 978-80-210-4764-8.
      Název česky: Evropské jazykové portfolio jako nástroj pro sebereflektivní evaluaci komunikativní kompetence
      Název anglicky: The European Language Portfolio as a Instrument of the self-assessment of the communicative competence
      RIV/00216224:14410/08:00034791 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Foreign Language Portfolio; self-assessment
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 14. 12. 2009 14:24.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio ve výuce češtiny jako cizího jazyka. 2008.
      Název česky: Evropské jazykové portfolio ve výuce češtiny jako cizího jazyka
      Název anglicky: European Language Portfolio in the Education of Czech as a Foreign Language

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:31.
    3. BRESSLAU, Barbara a Alice BRYCHOVÁ. Internet im DaF-Unterricht. Brno Ped.F MU, 2008.
      Název česky: Internet ve výuce němčiny jako cizího jazyka

      Klíčová slova anglicky: Internet, German Lessons

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 21. 10. 2008 14:40.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Lehrwerkauswahl für die sprachpraktischen Übungen der Primarschullehrerausbildung oder: Kann der Unterricht auch ohne ein Lehrwerk erfolgreich sein? Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2008, roč. 1/2, č. 1, s. 26-36, 9 s. ISSN 1803-4411.
      Název česky: Výběr učebnice pro jazyková cvičení ve studiu učitelství pro první stupeň nebo: Může být výuka úspěšná také bez učebnice?
      Název anglicky: Choice of the Textbook for the Language Learning in the Primar School Teacher Studies
      RIV/00216224:14410/08:00034789 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Textbook; language learning; primarschool-studies
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 25. 1. 2009 20:47.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Selbstreflektiertes Lernen im DaF- Unterricht. In BRYCHOVÁ, Alice. Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 580 s.
      Název česky: Sebereflektivní učení ve výuce němčiny jako cizího jazyka
      Název anglicky: Self-reflected Learning in german language education

      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:33.
    6. BRYCHOVÁ, Alice. Selbstreflexion beim Sprachenlernen mit Hilfe des Europäischen Fremdsprachenportfolios. In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6, ed. Pittner, Karin. 1. vyd. Mnichov: Lincom Europa, 2008, s. 389-397. ISBN 978-3-89586-261-8.
      Název česky: Sebereflexe při cizojazyčném učení pomocí Evropského jazykového portfolia
      Název anglicky: Self-reflection and foreign language learning
      RIV/00216224:14410/08:00051099 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Jazykověda. němčina. Německo.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: self-reflection; European language portfolio
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 27. 3. 2012 12:04.

    2007

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Das Sprachenportfolio als Instrument für Evaluation der fremdsprachlichen kommunikativen Kompetenz. In JANÍKOVÁ, Věra, Pavla BENEŠOVÁ a Jan BUDŇÁK. Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 28-38. ISBN 978-80-210-4469-2.
      Název česky: Jazykové portfolio jako nástroj pro hodnocení cizojazyčné kompetence
      Název anglicky: European Language Portfolio as a Instrument for the Assessment of the Languages Competences
      RIV/00216224:14410/07:00033025 Stať ve sborníku. Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Autonomous Learning; European Language Portfolio; Assessment
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 6. 2. 2008 09:22.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio na katedře německého jazyka Pedagogické fakulty MU v Brně. In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD spol.s.r.o., 2007, s. 102-104. ISBN 978-80-86633-95-4.
      Název anglicky: European Language Portfolio on the Institut of German Language College of Education MU Brno
      RIV/00216224:14410/07:00020525 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio; selfessessment; university education
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:57.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Jak můžeme Evropské jazykové portfolio tvořivě využívat? 2007.
      Název anglicky: How to use European Language Portfolio creative?
      RIV/00216224:14410/07:00020528 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio; selfessessment; autonomy learning

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:34.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Jak můžeme rozvíjet autonomii žáků? 2007.
      Název česky: Jak můžeme rozvíjet autonomii žáků?
      Název anglicky: How to Work up the Pupils Autonomy?
      RIV/00216224:14410/07:00020527 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Autonomy

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:44.
    5. JANÍKOVÁ, Věra a Alice BRYCHOVÁ. Janíková,V.(ed.): Autonomie a cizojazyčná výuka. Masarykova univerzita, Brno 2006,364 s. Lingua Viva. České Budějovice: Katedry jazyků Jihočeské univerzity, 2007, roč. 5/2007, č. 5, s. 66-67. ISSN 1801-1489.
      Název anglicky: Janíková, V. (ed.): Autonomy and Foreign Language Education. Masaryk-University, Brno 2006, 364 p.
      RIV/00216224:14410/07:00032584 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janíková, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Brychová, Alice (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Autonomy; Language Learning; Language Education
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:48.
    6. BRYCHOVÁ, Alice. Lehrerfortbildung im Bereich der Benutzung des Instrumentes Europäisches Sprachenportfolio.Ein Bericht. In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 60-64. ISBN 978-80-210-4501-9.
      Název česky: Další vzdělávání učitelů v oblasti užívání nástroje Evropské jazykové portfolio. Zpráva
      Název anglicky: Education of Teachers in Using of the European Language Portfolio
      RIV/00216224:14410/07:00033197 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Teachers education; European Language Portfolio

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 11. 3. 2010 17:51.
    7. BRYCHOVÁ, Alice. Lehrwerkanalyse und Vergleich mit Deskriptoren des Europäischen Fremdsprachenportfolios. In Der moderne Unterricht des Deutschen als Fremdsprache. první. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, s. 46-50. ISBN 978-80-244-1777-6.
      Název česky: Analýza učebnice a její srovnání s deskriptory Evropského jazykového portfolia
      Název anglicky: Analysis of a Textbook and its Comparison with Descriptors of the European Language Portfolio
      RIV/00216224:14410/07:00032476 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio; Analysis of the textbook for foreign language; levels description

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 7. 6. 2009 11:57.
    8. BRYCHOVÁ, Alice. Porovnání vybraných učebních materiálů pro výuku němčiny z hlediska zastoupení podnětů pro sebereflektivní učení. Tomáš Káňa, Hana Peloušková. In Německý jazyk a literatura ve výzkumu a výuce. první. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 34-38. ISBN 978-80-210-4324-4.
      Název anglicky: Comparation of Select School-Books for the Germany Language Education from the Standpoint of Selfassessment Signals
      RIV/00216224:14410/07:00020471 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Selfassessment; school-book; German Language Education

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 25. 3. 2010 09:32.

    2006

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Evaluace možností a omezení při sebehodnocení cizojazyčné kompetence pomocí EJP. In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 59-70. ISBN 80-210-4164-1.
      Název anglicky: Evaluation of Possibilities and Limitations of Selfassessment of Foreign Language Competence by means of ELP
      RIV/00216224:14410/06:00016330 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Selfessessment; European Language Portfolio

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 26. 1. 2007 11:35.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Evaluace užívání Evropského jazykového portfolia ve výuce němčiny. In KNECHT, Petr. Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 66-71. ISBN 80-210-4163-3.
      Název anglicky: Evaluation of Using the European Language Portfolio in Studying in German
      RIV/00216224:14410/06:00031876 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: European language Portfolio; Language teaching; Selfessessment
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 17. 6. 2009 08:30.

    2005

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio a sebehodnocení jako podpora autonomie v procesu učení se cizímu jazyku. In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Pdf MU, 2005, s. 58-64. ISBN 80-210-3919-1.
      Název česky: Evropské jazykové portfolio a sebehodnocení jako podpora autonomie v procesu učení se cizímu jazyku
      Název anglicky: European Language Portfolio and self-assesment Support the Autonomy in Foreign Language Learning
      RIV/00216224:14410/05:00013491 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: European Language Portfolio; self-assesment; research; motivation

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 26. 1. 2007 11:37.
    2. BRYCHOVÁ, Alice a Roland WAGNER. Kompetente Selbstevaluierung als Lernstrategie autonomer Lerner. In Brünner Hefte für Germanistik. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005, s. 43-63. ISBN 80-210-3882-9.
      Název česky: Kompetentní sebeevaluace jako učební strategie autonomních studentů
      Název anglicky: Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners
      RIV/00216224:14410/05:00013123 Stať ve sborníku. Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant) -- Wagner, Roland (276 Německo)
      Klíčová slova anglicky: autonomous learning; foreign language learning; self-evaluation; self-assessment

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 28. 5. 2006 20:19.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Lernerautonomie und Lernstrategien als Förderungsprinzip in der linguistischen und didaktischen Vorbereitung der Primarstufenlehrer/-innen. In Vomackova, O., Varadinova, D. Das Rahmenbildungsprogramm in der Grundschullehrer-Ausbildung des Fachbereichs Deutsch. VUP : Olomouc, 2005. 1. vyd. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2005, s. 59 - 66. ISBN 80-244-1200-4.
      Název česky: Autonomie studentů a učební strategie jako princip podpory lingvistické a didaktické přípravy učitelů a učitelek na prvním stupni ZŠ
      Název anglicky: Learnautonomy and Learnstrategies in the linguistic and didactic studies of the primary school teacher
      RIV/00216224:14410/05:00019986 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Education; General Education Frame

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:49.
    4. BRYCHOVÁ, Alice. Philosophie des Europaeischen Sprachenportfolios. In Grammatik und Kommunikation. Eine neue Herausforderung innerhalb des vereinigten Europa. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv.Cyrila a Metoda v Trnave, 2005, 6 s. ISBN 80-89034-81-0.
      Název česky: Filosofie Evropského jazykového portfolia
      Název anglicky: Philosophy of the European Language Portfolio
      RIV/00216224:14410/05:00030836 Stať ve sborníku. Jazykověda. němčina. Slovensko.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Foreign language education; European language portfolio
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 22. 6. 2009 10:33.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Posílení autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia. In Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2005, s. 50-56. ISBN 80-210-3697-4.
      Název anglicky: Autonomous Learning by means of Self-Evaluation based on Criteria of the European Language Portfolio
      RIV/00216224:14410/05:00030996 Stať ve sborníku. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: self-evaluation; foreign language teaching; learner autonomy; language portfolio
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 17. 6. 2009 08:38.
    6. BRYCHOVÁ, Alice. Využití Evropského jazykového portfolia ve výuce cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2005.
      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:50.

    2004

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Aktuální témata didaktiky cizích jazyků na příkladu němčiny. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně ( CD-ROM ), 2004, 7 s. ISBN 80-210-3474-2.
      Název anglicky: Actual topics of the Foreign-language-Methodology
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: foreign language methodology

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:53.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio jako nástroj učení se cizím jazykům. In Motivace a multilingvismus ve výuce cizích jazyků. Pardubice: Scientific papers of the University of Pardubice, 2004, 5 s. ISBN 80-7194-658-3.
      Název anglicky: European Language Portfolio as a Means of Learning Foreign Languages
      RIV: Stať ve sborníku. Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: European language portfolio; self-assessment

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 31. 3. 2011 12:52.
    3. BRYCHOVÁ, Alice. Zukunftsgerichtete Methoden in der Schprachausbildung. In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenchaft. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, s. 26-31. ISBN 80-210-3517-X.
      Název česky: Metody v jazykovém vzdělávání zaměřené na budoucnost
      Název anglicky: Methods in language education for the future
      RIV: Stať ve sborníku. Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: language education; self-assessment; autonomy

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 22. 6. 2009 09:58.

    2003

    1. CEMPÍRKOVÁ, Jaroslava a Alice BRYCHOVÁ. Guten Tag, Kinder! In Guten Tag, Kinder! 2. vyd. Brno: Jazyková přípravka, s.r.o., 2003, 65 s. ISBN 80-239-1184-8.
      Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 5. 1. 2004 12:13.
      Přír. čísla: 3201035055
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Konkrétní poezie a výuka německého jazyka. Univerzitní noviny. Brno: Nadace Universitas Masarykiana,NAUMA, 2003, roč. 10, č. 1, s. 40-41. ISSN 1211-6866.
      Název anglicky: Concrete Poetry for the Development of the Competence in German language Teaching
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 21. 2. 2003 12:50.

    2002

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Zamyšlení se nad možnostmi tvořivého přístupu k výuce cizího jazyka na základní škole. In Vyučovanie cudzích jazykov na základných školách. Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity: Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnavě, 2002, s. 44-56. ISBN 80-89074-52-9.
      Jazykověda. čeština. Slovensko.
      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 5. 6. 2003 12:01.

    2001

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Možnosti tvořivého přístupu k výuce cizího jazyka. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2001, roč. 3, č. 3, s. 32-37. ISSN 1211-4669.
      Název anglicky: Possibilities of creative approach in foreingu-language Teaching
      Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 4. 1. 2002 12:32.
Zobrazeno: 22. 9. 2024 07:19