Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. NEHYBA, Jan, Jiřina KARASOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Martin FICO, Markéta KOŠATKOVÁ, David KOŠATKA a Michal ŠTEFÁNIK. Analýza kazuistik o náročném chování žáků. In XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2024.

      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Martin Fico, učo 475560. Změněno: 18. 9. 2024 19:07.
    2. ŘIHÁČEK, Tomáš, Michal ČEVELÍČEK, Petr DOLEŽAL a Jan NEHYBA. Efektivita psychoterapeutické péče v rámci preventivních programů zdravotních pojišťoven. Československá psychologie. Praha: Psychologický ústav AV ČR, 2024, roč. 68, č. 3, s. 308-330. ISSN 0009-062X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.51561/cspsych.68.3.308.
      article - open access
      Název anglicky: Effectiveness of psychotherapy in the context of health insurance companies’ preventive programs
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: psychotherapy; effectiveness; naturalistic study
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D., učo 21252. Změněno: 30. 7. 2024 09:56.
    3. FAJSTAVR, Ondřej, Tomáš ŘIHÁČEK, Petr DOLEŽAL, Michal ČEVELÍČEK a Jan NEHYBA. Effectiveness and mechanisms of feedback: An experimental study protocol. In 6th Joint European & UK SPR Chapters Conference. 2024.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: routine outcome monitoring; effectiveness; mechanisms; experiment; protocol
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D., učo 21252. Změněno: 16. 9. 2024 15:07.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA a Michaela SPURNÁ. Mapa profesního rozvoje studentů učitelství. In Otevřená výzva, III. ročník. 2024.
      Název anglicky: Professional Development Map for Student Teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: proffessional development, self-assessment competence
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Změněno: 23. 7. 2024 14:34.

    2023

    1. NEHYBA, Jan a Michal ŠTEFÁNIK. Applications of deep language models for reflective writings. Education and Information Technologies. UNITED STATES: SPRINGER, 2023, roč. 28, č. 3, s. 2961-2999. ISSN 1360-2357. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s10639-022-11254-7.
      URL
      Název anglicky: Applications of deep language models for reflective writings
      RIV/00216224:14330/23:00129992 Článek v odborném periodiku. angličtina. Spojené státy.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Štefánik, Michal (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Deep learning; Natural language processing; Reflection dataset; Reflection classification; Analyses of reflective journals; Generalized linear mixed models
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 22. 2. 2024 15:58.
    2. ŘIHÁČEK, Tomáš, Jan NEHYBA, Michal ČEVELÍČEK, Alexander POLOK, Pavel MATĚJKA a Petr DOLEŽAL. DeePsy : Představení online nástroje pro zpětnou vazbu v psychoterapii. Psychoterapie. Brno: Masarykova univerzita, 2023, roč. 17, č. 1, s. 1-11. ISSN 1802-3983. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PSY2023-1-1.
      článek - open access
      Název anglicky: DeePsy : Introducing an online feedback tool for psychotherapy
      RIV/00216224:14230/23:00134509 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Řiháček, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Čevelíček, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Polok, Alexander (203 Česká republika) -- Matějka, Pavel (203 Česká republika) -- Doležal, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: routine outcome and process monitoring; feedback; web application; DeePsy
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 13. 2. 2024 11:08.
    3. ŘIHÁČEK, Tomáš, Pavel MATĚJKA, Michal ČEVELÍČEK, Alexander POLOK, Jan NEHYBA, Josef ŽIŽKA, Martin KARAFIÁT a Petr DOLEŽAL. DeePsy : Webová aplikace pro průběžné monitorování procesu a výsledků v psychoterapii a poradenství. 2023.
      URL
      Název anglicky: DeePsy : Web application for routine process and outcome monitoring in psychotherapy and counseling
      RIV/00216224:14230/23:00134504 Software. čeština. Česká republika.
      Řiháček, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Matějka, Pavel (203 Česká republika) -- Čevelíček, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Polok, Alexander (203 Česká republika) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Žižka, Josef (203 Česká republika) -- Karafiát, Martin (203 Česká republika) -- Doležal, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: DeePsy; routine outcome monitoring; process monitoring; feedback-informed treatment

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 8. 4. 2024 12:10.
    4. NEHYBA, Jan, Libor JUHAŇÁK a Jakub CIGÁN. Effects of Seating Arrangement on Students' Interaction in Group Reflective Practice. JOURNAL OF EXPERIMENTAL EDUCATION. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD., 2023, roč. 91, č. 2, s. 249-277. ISSN 0022-0973. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/00220973.2021.1954865.
      URL
      RIV/00216224:14410/23:00129923 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Juhaňák, Libor (203 Česká republika, domácí) -- Cigán, Jakub (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Group reflective practice; student teachers; turn-taking; facilitation; multilevel modeling; seating arrangement; sociometric badges
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 1. 3. 2023 15:18.
    5. JURČÍK, Miroslav, Jiřina KARASOVÁ a Jan NEHYBA. Reflexe praxe na PdF MU: Co na webu nenajdete. In KONFERENCE PROMĚNY VZDĚLÁVÁNÍ. 2023.
      Název česky: Reflexe praxe na PdF MU: Co na webu nenajdete
      Název anglicky: Reflection of Practice: Things You Can not Find On-line
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reflected praxis, department of pedagogy, reflection
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jiřina Karasová, učo 514894. Změněno: 16. 10. 2023 10:21.
    6. KARASOVÁ, Jiřina a Jan NEHYBA. Student-centered teacher responses to student behavior in the classroom: A systematic review. Frontiers in Education. Lausanne: Frontiers Media, 2023, roč. 8, article ID 1156530, s. 1-14. ISSN 2504-284X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3389/feduc.2023.1156530.
      URL
      Název anglicky: Student-centered teacher responses to student behavior in the classroom: A systematic review.
      RIV/00216224:14410/23:00130683 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Karasová, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: communication skills; classroom behavior management; student-centered; systematic review; communication strategies
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 24. 1. 2024 13:54.

    2022

    1. NEHYBA, Jan. Chaos osobnostních rozvojů aneb kolik jich je? In Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha. Nadace Pangea, 2022, s. 75-80, 5 s. ISSN 1214-603X.
      URL
      Název česky: Chaos osobnostních rozvojů aneb kolik jich je?
      Název anglicky: Chaos of personality development or how many are there?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: personality development; personal and social development; personality;
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 25. 7. 2022 12:51.
    2. BULA, Marek a Jan NEHYBA. Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie. Studia Paedagogica. Masaryk University, Faculty of Arts, 2022, roč. 27, č. 3, s. 63-97. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2022-3-3.
      URL
      Název anglicky: Characteristics and effect of programs to promote well-being in adolescent education : a review study.
      RIV/00216224:14410/22:00130169 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Bula, Marek (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: well-being; adolescence; prevention; lower secondary school
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Marek Matouš Bula, učo 517431. Změněno: 14. 2. 2024 13:06.
    3. NEHYBA, Jan. Metaphor, Clean Language and Qualitative Research. In Cairns-Lee Heather, James Lawley, and Paul Tosey. Clean Language Interviewing: Principles and Applications for Researchers and Practitioners. 1. vyd. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2022, s. 31-43. ISBN 978-1-80117-331-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/1108/9781801173308.
      URL
      Název česky: Metafora, čistý jazyk a kvalitativní výzkum
      Název anglicky: Metaphor, Clean Language and Qualitative Research
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: Clean Language Interviewing; Qualitative Methodology; Market Research Business; Social Sciences Methodology

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 24. 1. 2024 15:00.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ a Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0221-3.
      Název anglicky: Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills

      Klíčová slova anglicky: Preparedness of teacher education students, self-assessment, core teaching skills, teacher education evaluation, tool for teachers and students

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 20. 3. 2023 10:23.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ a Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky. 1., elektronické vyd. Brno,. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0222-0.
      URL
      Název česky: Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky
      Název anglicky: Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Preparedness of teacher education students, self-assessment, core teaching skills; teacher education evaluation; tool for teachers and students
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Změněno: 16. 3. 2023 09:23.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ a Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0222-0.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills

      Klíčová slova anglicky: Preparedness of teacher education students, self-assessment, core teaching skills, teacher education evaluation, tool for teachers and students

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 6. 3. 2023 11:48.
    7. NEHYBA, Jan. Reflexe praxe: od skupinové reflexe k deliberativní praxi. 2022.
      Výlet do dobré praxe
      Název česky: Reflexe praxe: od skupinové reflexe k deliberativní praxi
      Název anglicky: Reflective practice: From Group Reflection to Deliberative Practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reflective practice, pre-service teachers, deliberative practice, role playing
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 14. 7. 2022 15:42.
    8. MATĚJKA, Pavel, Tomáš ŘIHÁČEK, Jan NEHYBA, Michal ČEVELÍČEK, Petr SOJKA, Josef ŽIŽKA, Daniel WÁGNER, Radim KARPÍŠEK, Michaela LADMANOVÁ, Štěpánka LOULOVÁ, Alexander POLOK a Martin KARAFIÁT. ShallowPsy - beta verze. 2022.
      Název česky: ShallowPsy - beta verze
      Název anglicky: ShallowPsy - beta version
      RIV/00216224:14230/22:00129484 Projekty výzkumu a vývoje. čeština. Česká republika.
      Matějka, Pavel (203 Česká republika, garant) -- Řiháček, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Čevelíček, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Sojka, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Žižka, Josef (203 Česká republika) -- Wágner, Daniel (203 Česká republika) -- Karpíšek, Radim (203 Česká republika) -- Ladmanová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Loulová, Štěpánka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: web platform; psychotherapy; routine outcome measurement; automatic speech recognition; machine learning

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 21. 9. 2022 11:20.
    9. ŘIHÁČEK, Tomáš, Jan ROUBAL, Zbyněk VYBÍRAL, Michal ČEVELÍČEK, Jan NEHYBA a Petr SOJKA. Sympozium o výzkumu a praxi v psychoterapii : Zpětná vazba v psychoterapii. 2022.
      Web konference
      Název anglicky: Symposium on research and practice in psychotherapy : Feedback in psychotherapy
      RIV/00216224:14230/22:00120016 Uspořádání konference. čeština. Česká republika.
      Řiháček, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Roubal, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Vybíral, Zbyněk (203 Česká republika, domácí) -- Čevelíček, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Sojka, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: psychotherapy; feedback; deliberate practice

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 17. 3. 2022 15:30.
    10. NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA a Radek POSPÍŠIL. Teorie a metodika výchovy. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0131-5.
      html
      Název anglicky: Theory and methodology of education
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Educational theory and methodology; play; communication; critical thinking; multicultural education; attitudes and prejudices; sociological theories of education; classroom teacher
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Baštářová, učo 105126. Změněno: 18. 10. 2022 11:01.
    11. NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA a Radek POSPÍŠIL. Teorie a metodika výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Elportál. ISBN 978-80-280-0131-5.
      PURL url html
      Název anglicky: Theory and methodology of education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Educational theory and methodology; play; communication; critical thinking; multicultural education; attitudes and prejudices; sociological theories of education; classroom teacher
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Baštářová, učo 105126. Změněno: 10. 10. 2022 12:23.

    2021

    1. ŠTEFÁNIK, Michal a Jan NEHYBA. Česko-Anglický reflektivní dataset (CEReD). 2021. Dostupné z: https://dx.doi.org/11372/LRT-3573.
      URL
      Název anglicky: Czech-English Reflective Dataset (CEReD)
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reflective writing; reflective categories; pre-service teachers, hand annotation

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 31. 3. 2021 11:57.
    2. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-9956-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9957-2021.
      URL
      Název anglicky: Pedagogical evaluation for (future) teachers
      RIV/00216224:14410/21:00128582 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Černá, Monika (203 Česká republika, domácí) -- Vystrčilová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Vaďurová, Helena (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Picka, Karel (203 Česká republika, domácí) -- Slezáková, Katarína (703 Slovensko, domácí) -- Slepičková, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Kratochvílová, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: evaluation instruments; quality of education; evaluation in education; teacher
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 9. 2. 2023 08:40.
    3. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48. ISBN 978-80-210-9956-2.
      Název anglicky: Pedagogical evaluation for (future) teachers

      Klíčová slova anglicky: evaluation instruments, quality of education, evaluation in education, teacher

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 16. 12. 2021 11:41.
    4. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 97 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48. ISBN 978-80-210-9957-9.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Pedagogical evaluation for (future) teachers

      Klíčová slova anglicky: evaluation instruments, quality of education, evaluation in education, teacher

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 19. 10. 2021 07:58.
    5. KARASOVÁ, Jiřina a Jan NEHYBA. První kroky sociálního a emočního rozvoje v přípravě budoucích učitelů. In Konference Inovace v přípravě budoucích učitelů 2021. 2021.
      URL
      Název česky: První kroky sociálního a emočního rozvoje v přípravě budoucích učitelů
      Název anglicky: The first steps of social and emotional development in the training of pre-service teachers
      čeština. Česká republika.
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 13. 9. 2021 15:41.
    6. LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Jan NEHYBA. Stories of teachers’ identity: Between personal and professional experience. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 26, č. 2, s. 113-137. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-2-6.
      full text
      Název anglicky: Stories of teachers’ identity: Between personal and professional experience
      RIV/00216224:14410/21:00119156 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Teacher identity; professional identity; personal identity; narratives
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 2. 2022 12:22.
    7. NEHYBA, Jan. Subjektivně vnímaná spravedlnost u studentů učitelství. In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
      Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
      Název česky: Subjektivně vnímaná spravedlnost u studentů učitelství
      Název anglicky: Subjectively perceived justice among teacher students
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: justice, teacher students, questionnaire, types of justice
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 23. 2. 2022 16:05.

    2020

    1. NEHYBA, Jan, Michal ŠTEFÁNIK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Automatická detekce reflektivního psaní u studentů učitelství. 2020.
      Název česky: Automatická detekce reflektivního psaní u studentů učitelství
      Název anglicky: Automatic detection of reflective writing in pre-service teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reflective diary; reflection; pre-service teachers; natural language processing; machine learning
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 5. 2021 14:36.
    2. NEHYBA, Jan a James LAWLEY. Clean Language Interviewing as a Second-Person Method in the Science of Consciousness. JOURNAL OF CONSCIOUSNESS STUDIES. EXETER: IMPRINT ACADEMIC, 2020, roč. 27, 1-2, s. 94-119. ISSN 1355-8250.
      URL
      Název anglicky: Clean Language Interviewing as a Second-Person Method in the Science of Consciousness
      RIV/00216224:14410/20:00115771 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lawley, James (826 Velká Británie a Severní Irsko)
      Klíčová slova anglicky: second-person interview; Clean Language Interviewing; evaluation; qualitative validation; content-empty perspective
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 2. 2021 11:38.
    3. ŠKARKOVÁ, Lucie, Jan NEHYBA a Kateřina LOJDOVÁ. „Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
      Název anglicky: „I am the principal of a private alternative school.“
      čeština.
      Klíčová slova anglicky: director, alternative school, narrative identity
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 3. 5. 2021 10:25.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA, Eliška BAŘINA BAROCHOVÁ a Denisa FOLTOVÁ. Rozvoj společenství praxe. 2020.
      Název anglicky: Development of pre-service teacher training community
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: pre-service teacher trainig; practice;

      Změnila: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Změněno: 27. 2. 2021 23:07.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ a Jan NEHYBA. Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 36 s. ISBN 978-80-210-9567-0.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU
      Název anglicky: Towards the quality 2016–2020 in pedagogical-psychological preparation of future teachers at the Faculty of Education MU
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: evaluation, curriculum, teaching propedeutics

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 19. 6. 2020 11:46.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ a Jan NEHYBA. Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 36 s. ISBN 978-80-210-9566-3.
      Název česky: Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU
      Název anglicky: Towards the quality 2016–2020 in pedagogical-psychological preparation of future teachers at the Faculty of Education MU
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: evaluation, curriculum, teaching propedeutics

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 19. 6. 2020 11:45.

    2019

    1. NEHYBA, Jan a Václav VYDRA. Čistý jazyk: systematický způsob uplatňování nevědění v terapii. In TVOŘIVÉ CESTY KE ZMĚNÁM: přístup zaměřený na řešení v pomáhajících profesích. 2019.
      URL
      Změnil: Mgr. Václav Vydra, učo 428798. Změněno: 31. 8. 2020 21:26.
    2. UKROP, Martin, Valdemar ŠVÁBENSKÝ a Jan NEHYBA. Reflective Diary for Professional Development of Novice Teachers. Online. In Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE’19). Minneapolis, Minnesota, USA: ACM, 2019, s. 1088-1094. ISBN 978-1-4503-5890-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3287324.3287448.
      URL
      RIV/00216224:14330/19:00108978 Stať ve sborníku. angličtina. Spojené státy.
      Ukrop, Martin (703 Slovensko, garant, domácí) -- Švábenský, Valdemar (703 Slovensko, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reflective practice; learning journal; teacher training; teaching assistants; teaching skills
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 2. 2021 11:44.
    3. NEHYBA, Jan. Za hranice komfortní zóny. In GYMNASION: časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Nadační fond Gymnasion, 2019, s. 37-45, 8 s. ISSN 1214-603X.
      GYMNASION: časopis pro zážitkovou pedagogiku - Hranice
      Název česky: Za hranice komfortní zóny
      Název anglicky: Beyond the comfort zone
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: comfort zone; myths; metaphors; psychological safety
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 25. 7. 2022 12:22.

    2018

    1. NEHYBA, Jan a Marika KROUTILOVÁ. Neuromýty u učitelů na základní škole. In XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu Transdisciplinarita v pedagogických vědách. 2018.
      URL
      Název česky: Neuromýty u učitelů na základní škole
      Název anglicky: Neuromyths in the elementary school teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Neuromyths in education; neuropedagogics; misconceptions; teacher; elementary school;

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 27. 2. 2019 16:30.
    2. NEHYBA, Jan. Šest mýtů o reflexi? Gymnasion, časopis pro zážitkovou pedagogiku. Prázdninová škola Lipnice-Outward Bound ČR, 2018, roč. 12, č. 1, s. 24-28, 4 s. ISSN 0049-9099.
      URL
      Název česky: Šest mýtů o reflexi?
      Název anglicky: Six myths about reflection
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reflection, myths, experience eduaction

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 27. 2. 2019 16:14.

    2017

    1. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK. Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8605-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 24. 7. 2017 13:55.
    2. NEHYBA, Jan, Petr SVOJANOVSKÝ a Jakub CIGÁN. Skryté determinanty komunikace ve skupinové reflexi praxe u studentů učitelství. In In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017.
      URL
      Název česky: Skryté determinanty komunikace ve skupinové reflexi praxe u studentů učitelství
      Název anglicky: Hidden determinants of communication in group reflection of practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: group reflection, reflective practice, pre-service teacher, non-linguistic social signals, emotions
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 27. 2. 2019 16:49.
    3. NEHYBA, Jan a Petr SVOJANOVSKÝ. Some determinants of communication in group reflection of practice. In 18th Biennial International Study Association of Teachers and Teaching Conference (ISATT). 2017.
      URL
      Název česky: vybrané determinanty komunikace ve skupinové reflexi
      Název anglicky: Some determinants of communication in group reflection of practice

      Klíčová slova anglicky: group reflection; sociometric badges; pre-service teacher; non-linguistic social signals
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 27. 2. 2019 17:04.

    2016

    1. JUŘÍK, Vojtěch, Jan NEHYBA, Čeněk ŠAŠINKA, Kamila VLČKOVÁ, Kateřina CHMELAŘOVÁ, Jan POSPÍCHAL, Pavel UGWITZ a Jiří CHMELÍK. Embodied Morality : The influence of body on moral judgement. In Sociální procesy a osobnost 2016, 12.-14. 9. 2016, Nový Smokovec. 2016.
      SPAO, 2016
      Název česky: Vtělesněná morálka: Vliv těla na morální usuzování
      RIV/00216224:14210/16:00090981 Prezentace na konferencích. Psychologie. angličtina. Slovensko.
      Juřík, Vojtěch (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Šašinka, Čeněk (203 Česká republika, domácí) -- Vlčková, Kamila (203 Česká republika, domácí) -- Chmelařová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Pospíchal, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Ugwitz, Pavel (203 Česká republika, domácí) -- Chmelík, Jiří (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Embodiment embodied cognition decision-making morality moral dilemma
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 21. 4. 2017 10:18.
    2. NEHYBA, Jan a Petr SVOJANOVSKÝ. Nové možnosti vedení hloubkového rozhovoru v kvalitativním výzkumu. In Konferencia QAK XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku: Pätnásť rokov kvality? Kritický pohľad na stav kvalitatívneho výskumu. 1.-2. února 2016. Univerzita Komenského v Bratislave. 2016.
      URL
      Název česky: Nové možnosti vedení hloubkového rozhovoru v kvalitativním výzkumu
      Název anglicky: New possibilities how to conduct in-depth interview in qualitative research
      RIV/00216224:14410/16:00087806 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: conducting in-depth interview; first and second person perspective; evaluation
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 24. 3. 2017 16:44.
    3. NEHYBA, Jan. Second Person Interview: Psycho-phenomenology, Descriptive Sampling Method and Clean Language Interviewing. In Vyžádaná přednáška pro Psychiatrickou kliniku FN Brno. 2016.
      Název česky: Dotazování z pozice druhé osoby: psycho-fenomenologie, popisná metoda vzorkování­ zkušenosti, čisté dotazování
      Název anglicky: Second Person Interview: Psycho-phenomenology, Descriptive Sampling Method and Clean Language Interviewing
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Psycho-phenomenology, Descriptive Sampling Method and Clean Language Interviewing
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 27. 1. 2017 16:32.
    4. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan SLAVÍK, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a James LAWLEY. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 s. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. ISBN 978-80-210-8428-5.
      Název česky: Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
      Název anglicky: Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge
      RIV/00216224:14410/16:00088712 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Švec, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Šíp, Radim (203 Česká republika, domácí) -- Pravdová, Blanka (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Slavík, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Šimůnková, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Lawley, James (826 Velká Británie a Severní Irsko)
      Klíčová slova anglicky: student teachers; teacher practice; tacit knowledge; explicit knowledge; methapors; clean language
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc., učo 190. Změněno: 30. 3. 2017 19:02.
    5. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 s. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8429-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Tacit Knowledge, Metaphors and Pre-Service Teachers
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 24. 7. 2017 14:23.
    6. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 s. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8428-5.
      Název anglicky: Tacit Knowledge, Metaphors and Pre-Service Teachers
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 2. 2017 12:11.
    7. NEHYBA, Jan a Petr SVOJANOVSKÝ. Tacitní znalosti v metaforách studentky učitelství. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 21, č. 1, s. 57-85. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-4.
      URL
      Název česky: Tacitní znalosti v metaforách studentky učitelství
      Název anglicky: Tacit knowledge in the metaphors of a pre-service teacher
      RIV/00216224:14410/16:00088061 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: tacit knowledge; types of tacit knowledge; manifestations of tacit knowledge; metaphors; clean language
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 2. 8. 2016 19:44.
    8. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA. Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience. In Dawn Garbett and Alan Ovens. Enacting self-study as methodology for professional inquiry. Herstmonceux, UK: Self-Study of Teacher Education Practices (S-STEP) community, 2016, s. 249-255. ISBN 978-0-473-35893-8.
      URL
      Název anglicky: Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience
      RIV/00216224:14410/16:00088075 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Svojanovský, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: self-study; teaching teacher educators; reflective practice
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 11. 8. 2016 13:29.
    9. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA. Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience. In The 11th International Conference on Self-Study of Teacher Education Practices. 2016.
      URL
      Název anglicky: Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 28. 11. 2016 17:48.

    2015

    1. RABUŠICOVÁ, Milada a Jan NEHYBA. Adult Learning as a Lifelong Concern: Interview with Peter Jarvis. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, Vol. 20, No. 4, s. 109-122. ISSN 1803-7437.
      Název česky: Učení dospělých jako celoživotní zájem: rozhovor s Peterem Jarvisem
      Název anglicky: Adult Learning as a Lifelong Concern: Interview with Peter Jarvis
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interview, adult learning, lifelong learning, andragogy, Peter Jarvis
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr., učo 848. Změněno: 22. 2. 2016 11:37.
    2. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA. Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher. In PRAGMATISM AND EDUCATION in the Visegrad Countries: History and Vistas. 2015.
      URL
      Název česky: Projevy tacitních znalostí v metaforách studentky učitelství
      Název anglicky: Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher
      RIV/00216224:14410/15:00081036 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: tacit knowledge; clean language; metaphors; pre-service teachers
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 23. 3. 2016 11:41.
    3. SVOJANOVSKÝ, Petr, Jan NEHYBA, Vlastimil ŠVEC, Blanka PRAVDOVÁ a Jakub LANC. Metaphors in the tacit dimension of student teachers’ subjective theories. In 17th Biennial International Study Association of Teachers and Teaching Conference (ISATT). 13-17 July 2015, University of Auckland, New Zealand. 2015.
      Název česky: Metafory v tacitní dimenzi subjektivního pojetí výuky studentů učitelství
      Název anglicky: Metaphors in the tacit dimension of student teachers’ subjective theories
      RIV/00216224:14410/15:00081037 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Švec, Vlastimil (203 Česká republika, domácí) -- Pravdová, Blanka (203 Česká republika, domácí) -- Lanc, Jakub (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: tacit dimension of subjective theories; metaphors; clean language; reflection
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 23. 3. 2016 11:44.
    4. NEHYBA, Jan a Petr SVOJANOVSKÝ. Neočekávané situace ve výuce studentky učitelství. In 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2015.
      URL
      Název česky: Neočekávané situace ve výuce studentky učitelství
      Název anglicky: Unexpected situations for student teacher
      RIV/00216224:14410/15:00081040 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: unexpected situations; student teacher; tacit knowledge
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 23. 3. 2016 11:44.
    5. SVOJANOVSKÝ, Petr, Jan NEHYBA a Barbora ŠIMŮNKOVÁ. Projevy tacitních znalostí v metaforách studentky učitelství. In 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2015.
      URL
      Název česky: Projevy tacitních znalostí v metaforách studentky učitelství
      Název anglicky: Expressions of tacit knowledge in the metaphor of the student teacher
      RIV/00216224:14410/15:00081044 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Svojanovský, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Šimůnková, Barbora (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: tacit konwledge; subjective approach to teaching; clean language
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Změněno: 23. 3. 2016 11:45.
    6. ŠKARKOVÁ, Lucie, Petr SVOJANOVSKÝ a Jan NEHYBA. Vzdělávací příležitost pro kultivaci reflektivního myšlení. In AEDUCA 2015. 2015.
      Název anglicky: Educational occasion for cultivation fo reflective thinking
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reflective thinking;reflection of pedagogical practice;professional community
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296. Změněno: 11. 2. 2016 12:33.
    7. ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Kateřina CÁSKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petr KOUBEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan NEHYBA, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Petra VYSTRČIL MARKOVÁ. Znalostní báze učitelství. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 230 s. ISBN 978-80-210-7961-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7961-2015.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: The knowledge base of teaching

      Klíčová slova anglicky: teacher; knowledge; research; reflection; subjective theories

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 15. 2. 2016 08:31.

    2014

    1. ŠVEC, Vlastimil, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ a Jan NEHYBA. „Čistý jazyk“ jako výzkumný nástroj pro detekci tacitních znalostí studentů učitelství. In Konference české asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci. 2014.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 23. 2. 2015 10:48.
    2. NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ, Michal DUBEC, Vladimír SMÉKAL, Karla BRÜCKNEROVÁ, Ludmila MUCHOVÁ, Dana MOREE, Jan VANĚK, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina LOJDOVÁ a Jiří MAREŠ. Reflexe mezi lavicemi a katedrou. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 117 s. ISBN 978-80-210-6703-5.
      Název anglicky: Teacher-student reflection in the classroom
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: experiential reflective learning; lecturers; personal and social development; school; teachers
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 26. 10. 2016 16:22.
    3. NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD, Peter JARVIS, Jennifer A. MOON, Jan KOLÁŘ, Saša DOBROVOLNÁ, Jakub ŠVEC a Josef VALENTA. Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak... 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 120 s. ISBN 978-80-210-6489-8.
      Název anglicky: Reflection in The Process of Learning. Ten Times Equally Yet Differently...
      RIV/00216224:14210/14:00075069 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Lazarová, Bohumíra (203 Česká republika, domácí) -- Kolb, David A. (840 Spojené státy) -- Korthagen, Fred A. J. (528 Nizozemské království) -- Boud, David (36 Austrálie) -- Jarvis, Peter (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Moon, Jennifer A. (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Kolář, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Dobrovolná, Saša (203 Česká republika) -- Švec, Jakub (203 Česká republika) -- Valenta, Josef (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Experiential Reflection Learning Groupwork Lecturers Personal Social Development
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:51.
    4. ŠÍP, Radim a Jan NEHYBA. Tacitní znalost, metafora a čistý jazyk. In Koference IGA. 2014.
      URL
      Název česky: Tacitní znalost, metafora a čistý jazyk
      Název anglicky: Tacit knowledge, metaphor and clean language

      Klíčová slova anglicky: clean language; tacit knowledge; metaphors

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 5. 2015 12:21.
    5. NEHYBA, Jan. Vtělené modelování jako metoda učení a vyučování. In 22. konference české asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci. 2014.
      URL
      Název česky: Vtělené modelování jako metoda učení a vyučování
      Název anglicky: Embodied modelling as a method of learning and teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: embodied mind, modelling, learning, visualization, storytelling
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 8. 4. 2015 11:26.
    6. ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Kateřina CÁSKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petr KOUBEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan NEHYBA, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Petra VYSTRČIL MARKOVÁ. Znalostní báze učitelství. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 111 s. XX. ISBN 978-80-210-7605-1.
      Název česky: Znalostní báze učitelství
      Název anglicky: The knowledge base of teaching
      RIV/00216224:14410/14:00078562 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Švec, Vlastimil (203 Česká republika, domácí) -- Krátká, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Cásková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Jakešová, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Jašková, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Koubek, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Pravdová, Blanka (203 Česká republika, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Šimůnková, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Vystrčil Marková, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teacher; knowledge; research; reflection; subjective theories
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 20. 1. 2015 19:26.
    7. ŠVEC, Vlastimil, Kateřina CÁSKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petr KOUBEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan NEHYBA, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Znalostní báze učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 230 s. ISBN 978-80-210-7605-1.
      Název anglicky: The knowledge base of teaching

      Klíčová slova anglicky: teacher; knowledge; research; reflection; subjective theories
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 14. 1. 2016 14:25.
    8. NEHYBA, Jan. Zpětná vazba v práci učitele. Online. 1. vyd. Brno: Josef Trna, 2014, s. 1-8. Školní pedagogika.
      URL
      Název česky: Zpětná vazba v práci učitele
      Název anglicky: Feedback in teacher pratice
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interpersonal feedback, teacher

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 23. 2. 2015 10:50.

    2013

    1. LANC, Jakub a Jan NEHYBA. Čistý jazyk jakožto dialogický přístup? In Horizonty: Kolaborativní a dialogická praxe přístup napříč kontexty. 2013.
      URL
      Název česky: Čistý jazyk jakožto dialogický přístup?
      Název anglicky: Clean language as dialogic approach
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: clean language, dialogic approach, embodied metaphor
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 29. 4. 2014 14:02.
    2. NEHYBA, Jan a Jakub LANC. Koncept čistého jazyka v psychoterapii. Psychoterapie. Brno: Masarykova Univerzita, 2013, roč. 7, č. 2, s. 123-133. ISSN 1802-3983.
      url full text
      Název česky: Koncept čistého jazyka v psychoterapii
      Název anglicky: Concept of Clean Language in Psychotherapy
      RIV/00216224:14210/13:00069156 Článek v odborném periodiku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lanc, Jakub (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: clean language; metaphors; embodied mind; questions
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 17. 4. 2014 21:32.
    3. NEHYBA, Jan a Jan KOLÁŘ. Proces učení ve skupinových reflexích u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. 2013.
      URL
      Název anglicky: Process of Learning in Group Reflection at Trainers Personal and Social Development
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: experiential learning; reflection; personal and social development; trainers
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 26. 9. 2013 22:15.
    4. NEHYBA, Jan. The Social Neuroscience of Education. In Studia paedagogica, roč. 18, č. 4, s. 129-134. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 129-134, 5 s. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-4-8.
      URL Digitální knihovna FF MU
      Název česky: Sociální neurověda vzdělávání
      RIV/00216224:14210/13:00075229 Popularizační texty a aktivity. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Social Neuroscience; Education; Perspective of the First Person
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 26. 3. 2015 16:17.
    5. NEHYBA, Jan a Petr SVOJANOVSKÝ. Zkušenostně reflektivní učení v pojetí Akademického centra osobnostního rozvoje. In Konference ZKUŠENOST-REFLEXE-UČENÍ. 2013.
      URL
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: experiential learning, reflection, personal and social development
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 26. 9. 2013 22:06.

    2012

    1. KOLÁŘ, Jan a Jan NEHYBA. Group reflection in lecturers of personal and social development. In 6th International Mountain and Outdoor Sports Conference Outdoor activities – from adventure to health. 2012.
      URL
      Název česky: Skupinová reflexe u lektorů osobnostně sociálního rozvoje
      Název anglicky: Group reflection in lecturers of personal and social development
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Group reflection lecturers personal and social development
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 3. 12. 2012 22:33.
    2. KOLÁŘ, Jan a Jan NEHYBA. Group reflection in lecturers of personal and social development. The Journal of sports medicine and physical fitness. Italy (Torino): International Federation of Sports Medic, 2012, roč. 52, 6, Suppl 1, s. 7-8. ISSN 0022-4707.
      URL
      Název česky: Skupinová reflexe u lektorů osobnostně sociálního rozvoje
      Název anglicky: Group reflection in lecturers of personal and social development
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: group reflection;lecturers; personal and social development
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 5. 5. 2016 18:40.
    3. KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA a Bohumíra LAZAROVÁ. Odraz sociálně kognitivních teorií v činnosti lektorů pracujících se skupinou. In Kvalita ve vzdělávání : XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, Praha, 10.-12. září 2012. 2012.
      URL
      Název anglicky: The reflection of social cognitive theory in the activities of lecturers working with a group
      RIV/00216224:14210/12:00061666 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kolář, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Lazarová, Bohumíra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: group work; social cognitive theories; personal and social development; lecturers; subjective theories
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Zdeňka Mácková, učo 2295. Změněno: 25. 3. 2013 23:20.
    4. KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA a Bohumíra LAZAROVÁ. Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje. 2012.
      Název anglicky: The process of experiential reflective learning in a concepts of personal and social development lecturers.
      RIV/00216224:14510/12:00058233 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kolář, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Lazarová, Bohumíra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: personal and social development; lecturers; experiential reflective learning
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 31. 10. 2016 16:04.
    5. NEHYBA, Jan. Reflective And Experiential Learning In Personal-Social Development. In The European Conference on Educational Research, Cádiz, 18-21 September 2012. 2012.
      URL
      Název anglicky: Reflective And Experiential Learning In Personal-Social Development
      RIV/00216224:14210/12:00057764 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Španělsko.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reflective and experiential learning; personal-social development reflection
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 7. 4. 2013 18:52.
    6. NEHYBA, Jan. Tři inspirace od Petera Jarvise. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 1, s. 37-57. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-3.
      URL
      Název anglicky: Three inspirations from Peter Jarvis
      RIV/00216224:14210/12:00061664 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Jarvis; disjuncture; experience learning; experiential learning; existencialism; learning process model

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 7. 4. 2013 19:27.
    7. NEHYBA, Jan. V krajině slov a metafor Josefa Šafaříka. In Konference Setkání v mezidveří kulis a smrti II. 2012.
      URL
      Název česky: V krajině slov a metafor Josefa Šafaříka
      Název anglicky: The Landscape of Words and Metaphors Josef Safarik
      Filosofie a náboženství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Josef Safarik, metaphor, concept, word, epistemology
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 15. 1. 2013 22:16.

    2011

    1. KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA a Bohumíra LAZAROVÁ. Osobnostně sociální rozvoj - o významu pojmu optikou pedagogického diskursu. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 5. - 7. září 2011. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2011, s. 349-355. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-28.
      Fulltext
      Název česky: Osobnostně sociální rozvoj - o významu pojmu optikou pedagogického diskursu
      Název anglicky: Personal-Social Development – on the Meanings of this Concept through the Optics of Pedagogical Discourse
      RIV/00216224:14210/11:00050294 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kolář, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Lazarová, Bohumíra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learning; experiential learning; reflective learning; personal and social development
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 20. 3. 2012 14:46.
    2. NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ a Martin HAK. Reflexe a její podoba v procesu učení a osobnostně sociálním rozvoji. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 356-361. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-42.
      Fulltext
      Název česky: Reflexe a její podoba v procesu učení a osobnostně sociálním rozvoji
      Název anglicky: Reflection and its Form in Learning Process and Personal-Social Development
      RIV/00216224:14210/11:00050271 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kolář, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Hak, Martin (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reflection experiential reflective learning; a pilot survey
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 12:07.
    3. NEHYBA, Jan. Zkušenostně reflektivní učení a komfortní zóna. Pedagogická orientace: odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost, 2011, roč. 21, č. 3, s. 81–97, 16 s. ISSN 1211-4669.
      URL
      Název česky: Zkušenostně reflektivní učení a komfortní zóna
      Název anglicky: Experiential reflective learning and comfort zone
      RIV/00216224:14210/11:00050269 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nehyba, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: experiential reflective learning comfort zone Kurt Lewin’s theory of personality; experiential learning
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 14:10.
    4. KOLÁŘ, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ a Jan NEHYBA. Zkušenostně reflektivní učení v přípravě studentů pomáhajících profesí. In Teaching Psychology 2011. 2011.
      Název česky: Zkušenostně reflektivní učení v přípravě studentů pomáhajících profesí
      Název anglicky: eflective experiential learning in the preparation of the students of helping professions
      RIV/00216224:14210/11:00050297 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kolář, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Lazarová, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learning; experiential learning; reflective learning
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 12. 4. 2012 11:18.
    5. KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA, Bohumíra LAZAROVÁ a Dana KNOTOVÁ. Zkušenostně reflektivní učení ve vzdělávání (nejen) sociálních pedagogů. In konference Sociální pedagogika v souvislostech globální krize. 2011.
      Název anglicky: Experiential reflective learning in social educators training
      RIV/00216224:14210/11:00050312 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kolář, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Lazarová, Bohumíra (203 Česká republika, domácí) -- Knotová, Dana (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: experiential learning; reflective learning
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 14:11.
    6. KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA, Bohumíra LAZAROVÁ a Dana KNOTOVÁ. Zkušenostně reflektivní učení ve vzdělávání (nejen) sociálních pedagogů. In Bargel, Miroslav; Jarosz, Ewa ; Jůzl, Miloslav. Sociální pedagogika v souvislostech globální krize. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Brno: Institut mezioborových studií, 2011, s. 141-147. ISBN 978-80-87182-16-1.
      Název česky: Zkušenostně reflektivní učení ve vzdělávání (nejen) sociálních pedagogů
      Název anglicky: Experiential reflective learning in social educators training
      RIV/00216224:14210/11:00049889 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kolář, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Lazarová, Bohumíra (203 Česká republika) -- Knotová, Dana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learning; experiential learning; reflective learning
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Jan Kolář, Ph.D., učo 55221. Změněno: 2. 1. 2012 10:59.

    2010

    1. NEHYBA, Jan. Konflikty ve středisku. 1. vyd. Praha: Tiskové a distribuční centrum, 2010, 2 s. Skauting: dvouměsíčník pro skautskou výchovu. ISSN 1210-9827.
      URL
      Název česky: Konflikty ve středisku
      Název anglicky: Conflicts in scout center

      Klíčová slova anglicky: conflict communication resolution negotiation

      Změnil: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D., učo 106930. Změněno: 26. 12. 2011 14:23.
    2. KOLÁŘ, Jan a Jan NEHYBA. Soft skills jako součást osobnostně sociálního rozvoje v informační a knihovnické profesi. Ikaros [online]. Praha, 2010, roč. 14, č. 9, s. "nestránkováno", 5 s. ISSN 1212-5075.
      URL
      Název anglicky: Soft skills as part of personal and social development in the information and library profession
      RIV/00216224:14210/10:00044736 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kolář, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nehyba, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education; soft skills; information and library profession

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 14:52.
Zobrazeno: 19. 9. 2024 12:37