Filtrování publikací

    2019

    1. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; Eva KORIŤÁKOVÁ; Iva VAŠULÍNOVÁ; Eva HAVRÁNKOVÁ; M. KLIMEŠOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ; Josef BEDNAŘÍK a Zsolt CSÉFALVAY. Test Vyšetření fatických funkcí (VFF-R). In 33. český a slovenský neurologický sjezd Praha, 27.–30. 11. 2019. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2019. ISSN 1210-7859.

    2016

    1. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Narušená komunikační schopnost u žáků základní školy speciální. In Bartoňová, M., Pipeková, J., Vítková, M. Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2016, s. 45-64. ISBN 978-80-7315-256-7.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina a Petr KOPEČNÝ. Žáci s narušenou komunikační schopností. In Bartoňová, M., Vítková, M. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 119-140. ISBN 978-80-7315-255-0.

    2015

    1. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; Barbora POLÁKOVÁ; Markéta ULREICHOVÁ; Pavel ŠMÍD; Eva JANOUŠOVÁ; Matyáš KUHN; Jiřina KLENKOVÁ a Josef BEDNAŘÍK. Dotazník funkcionální komunikace (DFK) – validace originálního českého testu. Česká a Slovenská neurologie a neurochirurgie. Praha: Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2015, roč. 78, č. 2, s. 188-195. ISSN 1210-7859.

    2014

    1. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; B. POLÁKOVÁ; M. ULREICHOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ; Eva JANOUŠOVÁ; Irena REKTOROVÁ a Josef BEDNAŘÍK. Dotazník funkcionální komunikace (DFK) u osob s afázií. In 28. Český a slovenský neurologický sjezd v Ostravě, 19.-22.11.2014. 2014.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina; Barbora BOČKOVÁ; Ilona BYTEŠNÍKOVÁ; Radka HORÁKOVÁ; Lenka HRICOVÁ; Petr KOPEČNÝ; Hana OŠLEJŠKOVÁ; Jana PAVELKOVÁ; Evžen ŘEHULKA a Ivo ŠLAPÁK. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 156 s. ISBN 978-80-210-7487-3.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina; Barbora BOČKOVÁ; Ilona BYTEŠNÍKOVÁ; Radka HORÁKOVÁ; Lenka HRICOVÁ; Petr KOPEČNÝ; Hana OŠLEJŠKOVÁ; Jana PAVELKOVÁ; Evžen ŘEHULKA a Ivo ŠLAPÁK. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 156 s. ISBN 978-80-210-7487-3.
    4. PIPEKOVÁ, Jarmila; Marie VÍTKOVÁ; Kristýna BALÁTOVÁ; Miroslava BARTOŇOVÁ; Lenka BÁRTOVÁ; Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ; Barbora BOČKOVÁ; Ilona BYTEŠNÍKOVÁ; Ilona FIALOVÁ; Alena FRANKOVÁ; Lenka GAJZLEROVÁ; Lenka HRICOVÁ; Jana HRČOVÁ; Soňa CHALOUPKOVÁ; Nora JÁGEROVÁ; Kateřina JISKROVÁ; Barbora KITTLEROVÁ; Soňa KLEMPOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ; Petr KOPEČNÝ; Nela LEŠKANIČOVÁ; Ivana MÁROVÁ; Eva MATĚJÍČKOVÁ; Eva Valerie MAXOVÁ; Petra ODEHNALOVÁ; Dagmar OPATŘILOVÁ; Pavla PITNEROVÁ; Lucie PROCHÁZKOVÁ; Dagmar PŘINOSILOVÁ; Martina PUDIŠOVÁ; Tereza SÝSOVÁ; Zuzana ŠIRMEROVÁ; Lucie ŠPIČÁKOVÁ; Zuzana TIHELKOVÁ; Simona TOMANOVÁ; Martin VRUBEL a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 s. ISBN 978-80-210-7530-6.
    5. PIPEKOVÁ, Jarmila; Marie VÍTKOVÁ; Kristýna BALÁTOVÁ; Miroslava BARTOŇOVÁ; Lenka BÁRTOVÁ; Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ; Barbora BOČKOVÁ; Ilona BYTEŠNÍKOVÁ; Ilona FIALOVÁ; Alena FRANKOVÁ; Lenka GAJZLEROVÁ; Lenka HRICOVÁ; Jana HRČOVÁ; Soňa CHALOUPKOVÁ; Nora JÁGEROVÁ; Kateřina JISKROVÁ; Barbora KITTLEROVÁ; Soňa KLEMPOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ; Petr KOPEČNÝ; Nela LEŠKANIČOVÁ; Ivana MÁROVÁ; Eva MATĚJÍČKOVÁ; Eva Valerie MAXOVÁ; Petra ODEHNALOVÁ; Dagmar OPATŘILOVÁ; Pavla PITNEROVÁ; Lucie PROCHÁZKOVÁ; Dagmar PŘINOSILOVÁ; Martina PUDIŠOVÁ; Tereza SÝSOVÁ; Zuzana ŠIRMEROVÁ; Lucie ŠPIČÁKOVÁ; Zuzana TIHELKOVÁ; Simona TOMANOVÁ; Martin VRUBEL a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 s. ISBN 978-80-210-7530-6.
    6. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Pracovník v sociálních službách v domově pro osoby se zdravotním postižením v procesu rozvoje komunikačních schopností uživatelů z pohledu logopedů. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2014, roč. 24, č. 3, s. 183-193. ISSN 1211-2720.
    7. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Příprava budoucích pedagogů v oblasti edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 53-61. ISBN 978-80-210-7530-6.
    8. KLENKOVÁ, Jiřina. Přístupy ke vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivní škole. In Jiřina Klenková et al. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 71-84. ISBN 978-80-210-7487-3.
    9. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Rozvoj komunikační schopnosti v prostředí běžné mateřské školy. In II. Olomoucké speciálně pedagogické dny, Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami 2014. 2014.
    10. VÍTKOVÁ, Marie; Dagmar PŘINOSILOVÁ; Lenka GAJZLEROVÁ; Jiřina KLENKOVÁ; Petr KOPEČNÝ; Lenka DOLEŽALOVÁ; Miroslava BARTOŇOVÁ; Petra RÖDEROVÁ; Ilona FIALOVÁ a Barbora BAZALOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. první. Brno: Paido, 2014.
    11. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Vzdělávání pedagogů v oblasti rozvoje komunikační schopnosti u dětí a žáků. In Jiřina Klenková et al. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 49-58. ISBN 978-80-210-7487-3.

    2013

    1. KLENKOVÁ, Jiřina a Petr KOPEČNÝ. Analýza přístupů k rozvoji sociálního užití komunikačních dovedností žáků s mentálním postižením. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 249-256. ISBN 978-80-7315-245-1.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. členka Vědecké rady Institutu celoživotního vzdělávání. Vědecká rada Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně, 2013.
    3. ŠMÍD, Petr; Milena KOŠŤÁLOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Dotazník funkcionální komunikace [DFK] jako východisko pragmaticky orientované terapie. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2013. ISSN 1210-7859.
    4. POLÁKOVÁ, B.; M. ULREJCHOVÁ; Milena KOŠŤÁLOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ a Josef BEDNAŘÍK. Dotazník funkcionální komunikace [DFK]: normativní data. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2013. ISSN 1210-7859.
    5. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; Jiřina KLENKOVÁ a Josef BEDNAŘÍK. Dotazník funkcionální komunikace [DFK]: u pacientů s afázií. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2013. ISSN 1210-7859.
    6. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; B. POLÁKOVÁ; M. ULREJCHOVÁ; Naděžda LASOTOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ a Josef BEDNAŘÍK. Dotazník funkcionální komunikace u pacientů s afázií. In Neurologie pro praxi. 2013. ISSN 1213-1814.
    7. KLENKOVÁ, Jiřina. Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálníh služeb. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-80-210-6652-6.
    8. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 113-124. ISBN 978-80-210-6673-1.
    9. KLENKOVÁ, Jiřina; Barbora BOČKOVÁ; Ilona BYTEŠNÍKOVÁ; Lenka HRICOVÁ a Radka HORÁKOVÁ. Narušená komunikační schopnost, sluchové postižení. 2013.
    10. VÁLOVÁ, Kateřina; Milena KOŠŤÁLOVÁ; Naděžda LASOTOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Nové možnosti terapie kombinovaného deficitu dysartrie s afázií. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2013. ISSN 1210-7859.
    11. KLENKOVÁ, Jiřina a Veronika GIRGLOVÁ. Podpora komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností pedagogem běžné základní školy. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 227-236. ISBN 978-80-7315-245-1.
    12. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Poskytování logopedické intervence v domovech pro seniory. In Danielová, L., Janderková, D. , Vyleťal, P. , Foltová, L. Vybrané trendy celoživotního učení v České republice a dalších státech Evropské unie. první. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013, s. 245-250. ISBN 978-80-7375-883-7.
    13. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Rozvoj pragmatické jazykové roviny uživatelů sociálních služeb. Online. In Dubayová, T., Žolnová, J. ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI II. Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej medzinárodnej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika. první. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2013, s. 136-149. ISBN 978-80-555-0840-5.
    14. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Rozvoj pragmatické jazykové roviny uživatelů sociálních služeb. In Študent na ceste k praxi II. Zborník abstraktov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika. 2013. ISBN 978-80-555-0777-4.
    15. KLENKOVÁ, Jiřina. Specifika ve vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 101-118. ISBN 978-80-210-6646-5.
    16. DVOŘÁKOVÁ, M.; Milena KOŠŤÁLOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Terapie deficitu kapacity verbální paměti s využitím PC - kazuistika. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2013. ISSN 1210-7859.
    17. KLENKOVÁ, Jiřina; Dagmar VAŠÍKOVÁ a Kristýna VÝRAVSKÁ. Vliv četby na rozvoj komunikační schopnosti dětí před zahájením školní docházky. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 60-71. ISBN 978-80-210-6515-4.
    18. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Výsledky výzkumu z oblasti logopedické diagnostiky narušeného vývoje řeči – výsledky výzkumných šetření v rámci VZ PdF MU. In Odborný seminář Asociace logopedů ve školství, MŠMT. 2013.
    19. VAŠULÍNOVÁ, Iva; Eva HAVRÁNKOVÁ; Milena KOŠŤÁLOVÁ; Zs. CSÉFALVAY; Jiřina KLENKOVÁ a Josef BEDNAŘÍK. Vyšetření fatických funkcí [VFF]: normativní data. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2013. ISSN 1210-7859.
    20. KLENKOVÁ, Jiřina. Vývoj řeči u žáků základní školy a žáků s lehkým mentálním postižením. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 237-248. ISBN 978-80-7315-245-1.
    21. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Vývojové poruchy řeči a jejich dopad na vzdělávání. In 11. Česko-slovenský foniatrický kongres, XXIV. Foniatrické dny Evy Sedláčkové. 2013. ISBN 978-80-260-4847-3.
    22. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 153-164. ISBN 978-80-7315-246-8.
    23. KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání dětí a žáků s narušenou komunikační schopností v předškolním věku a na prvním stupni základní školy. In KLENKOVÁ J. et al. Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 9-33. ISBN 978-80-210-6652-6.
    24. BARTOŇOVÁ, Miroslava; Pavla PITNEROVÁ; Marie VÍTKOVÁ; Lucie PROCHÁZKOVÁ; Dagmar PŘINOSILOVÁ; Petra RÖDEROVÁ; Barbora BOČKOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ a Lenka DOLEŽALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013, 259 s. ISBN 978-80-7315-243-7.
    25. KLENKOVÁ, Jiřina a Petr KOPEČNÝ. Žáci s narušenou komunikační schopností. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 105-116. ISBN 978-80-210-6678-6.

    2012

    1. GIRGLOVÁ, Veronika a Jiřina KLENKOVÁ. Analýza poskytování logopedické intervence integrovaným žákům s narušenou komunikační schopností. Špeciálny pedagog, časopis pre špeciálopedagogickú teorii a prax. Prešov, 2012, roč. 1, č. 2, s. 12-21. ISSN 1338-6670.
    2. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; M. ULREICHOVÁ; B. POLÁKOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ; Naděžda LASOTOVÁ a Josef BEDNAŘÍK. Dotazník funkcionální komunikace (DFK). In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2012. ISSN 1210-7859.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina; Barbora BOČKOVÁ a Ilona BYTEŠNÍKOVÁ. Kapitoly pro studenty logopedie : Text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, 103 s. ISBN 978-80-7315-229-1.
    4. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Logopedická intervence jako součást individuálního plánování uživatelů domovů pro osoby se zdravotním postižením. In PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 213-221. ISBN 978-80-210-6101-9.
    5. KLENKOVÁ, Jiřina a Petr KOPEČNÝ. Logopedická intervence v kontextu vzdělávání žáků žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením a týdenních stacionářích. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 135-147. ISBN 978-80-7315-235-2.
    6. KLENKOVÁ, Jiřina; Barbora BOČKOVÁ a Lenka DOLEŽALOVÁ. Mezinárodní setkání pedagogů a specialistů k problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, workshop 6. 2012.
    7. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Podpora komunikačních schopností v kontextu vzdělávání jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením v rámci povinné školní docházky. Online. In Dubayová, T., Hrebeňárová L. Zborník príspevkov z Prvej študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna a liečebná pedagogika. první. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2012, s. 52-65. ISBN 978-80-555-0591-6.
    8. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Podpora komunikačních schopností v kontextu vzdělávání jedinců žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením v rámci povinné školní docházky. In Študent na ceste k praxi. Zborník abstraktov z Prvej študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna a liečebná pedagogika. 2012. ISBN 978-80-555-0550-3.
    9. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Poskytování logopedické intervence v domovech pro seniory. In Danielová, L., Linhartová, D. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE. první. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2012, s. 153-163. ISBN 978-80-7375-644-4.
    10. GIRGLOVÁ, Veronika a Jiřina KLENKOVÁ. Problematika výchovně vzdělávacího procesu žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základní školy. Online. In HREBEŇÁROVÁ, L., ŠTVARTÁKOVÁ, J. Študent na ceste k praxi : Zborník abstraktov z Prvej študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika. první. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2012, s. 25-35. ISBN 978-80-555-0591-6.
    11. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 15-40. ISBN 978-80-210-5996-2.
    12. KLENKOVÁ, Jiřina. Raná péče u dětí s vrozenou vývojovou vadou - orofaciálním rozštěpem. In Dagmar Opatřilová, Zita Nováková et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. Early Support and Intervention for Children with Disabilities. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 227-247. ISBN 978-80-210-5880-4.
    13. DVOŘÁKOVÁ, H.; Milena KOŠŤÁLOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Role komunikačního partnera při logopedické intervenci pacienta s chronickou afázií: kasuistika. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2012. ISSN 1210-7859.
    14. KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Role pracovníků v sociálních službách při posilování komunikačních dovedností uživatelů z pohledu logopedů. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 41-51. ISBN 978-80-210-5996-2.
    15. BARTOŇOVÁ, Miroslava; Pavla PITNEROVÁ; Barbora BOČKOVÁ; Lenka DOLEŽALOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ; Lucie PROCHÁZKOVÁ; Dagmar PŘINOSILOVÁ; Petra RÖDEROVÁ; Marie VÍTKOVÁ a Věra VOJTOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2.
    16. KLENKOVÁ, Jiřina a Lenka DOLEŽALOVÁ. Workshop v rámci 6. konference s mezinárodní účastí v rámci řešení VZ PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání s názvem: Profesní orientace u žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. 2012.
    17. KLENKOVÁ, Jiřina. Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 95-108. ISBN 978-80-7315-235-2.

    2011

    1. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; Kamila PAZUCHOVÁ; Alena VELECKÁ; Světlana SKUTILOVÁ; Josef BEDNAŘÍK; Adéla MITÁŠOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Agrafie u Alzheimerovy demence. In IIII. Neurovědní workshop 1. NK LF MU a FN u sv. Anny. 2011.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. členka Vědecké rady. Vědecká rada Institutu celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně, 2011.
    3. SYCHROVÁ, Pavla a Jiřina KLENKOVÁ. Edukace žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základní školy. In KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 147-156, 9 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 386 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
    5. HRICOVÁ, Lenka a Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence žáků a učitelů základní školy pro sluchově postižené. Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2011, roč. 135, č. 5, s. 6-16. ISSN 0323-0449.
    6. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Lexikální a morfologicko-syntaktická složka u dětí s tělesným postižením. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 227-239, 12 s. ISBN 978-80-7315-219-2.
    7. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Přístupy k diagnostice vývoje řeči u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností v předškolním věku a v období zahájení školní docházky. In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Studen. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 36 - 44. ISBN 978-80-7315-216-1.
    8. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Přístupy k diagnostice vývoje řeči u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností v předškolním věku a v období zahájení školní docházky. In Vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
    9. KLENKOVÁ, Jiřina a Jana MICHLÍČKOVÁ. Využití technických pomůcek v logopedické intervenci u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inklusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: MU, 2011, s. 331-342. ISBN 978-80-210-5731-9.
    10. BARTOŇOVÁ, Miroslava; Marie VÍTKOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Výzkumný záměr Speciální potřeby v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Prezentace výsledků za 5. rok činnosti se zaměřením na realizaci inklizuvního vzdělávání v Jihomoravském kraji. In „Inkluzivní vzdělávání osob s poruchou komunikace. Mezinárodní konference Brno. 2011.
    11. KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání logopedů ve školství. In Neubauer, K., Kaliba, M. Komunikace a handicap. 1. vyd. Univerzita Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-161-7.
    12. KLENKOVÁ, Jiřina; Veronika GIRGLOVÁ a Pavla ŠVOJGROVÁ. Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu. In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2011, s. 95-106. ISBN 978-80-7315-216-1.
    13. KLENKOVÁ, Jiřina a Mariana KOUTSKÁ. Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ. In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Education of Students with Special Educational Needs. Brno: Paido, 2011, s. 216 - 223. ISBN 978-80-7315-216-1.
    14. KLENKOVÁ, Jiřina. Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities nad Health Disadvantages. Brno: Paido, 2011, s. 217-226. ISBN 978-80-7315-219-2.
    15. KLENKOVÁ, Jiřina; Barbora BOČKOVÁ; Lenka DOLEŽALOVÁ a Lenka HRICOVÁ. Zkušenosti pedagogů z inkluzivních škol se vzděláváním žáků s narušenou komunikační schopností a sluchovým postižením. 2011.

    2010

    1. KOŠŤÁLOVÁ, Milena; Kamila PAZUCHOVÁ; Alena VELECKÁ; Světlana SKUTILOVÁ; Josef BEDNAŘÍK; Adéla MITÁŠOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Agrafie u afázie a demence. In Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 73/106 (Suppl 2). Praha: Česká lékařská společnost J.E.Purkyně, 2010, s. S76-77, 2 s. ISSN 1210-7859.
    2. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Analýza zkušeností učitelů inkluzivní školy v oblasti vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive education in current czech school. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 117-126. ISBN 978-80-210-5383-0.
    3. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Analýza zkušeností učitelů inkluzivní základní školy v oblasti vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. In ŠKOLA PRO VŠECHNY - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. 2010.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina. členka komise pro státní doktorské zkoušky a pro obahoby disertačních prací. doktorský studijní program Speciální pedagogika, PdF MU, 2010.
    5. KLENKOVÁ, Jiřina. členka komise pro státní doktorské zkoušky a pro obhajoby disertačních prací. komise pro státní doktorské zkoušky a pro obhajoby disertačních prací; doktorský studijní program Speciální pedagogika, PdF MU, 2010.
    6. KLENKOVÁ, Jiřina. členka komise pro státní rigorózní zkoušky a státní doktorské zkoušky ve studijním programu Speciální pedagogika. PdF MU, 2010.
    7. KLENKOVÁ, Jiřina. členka komise pro státní rigorózní zkoušky PdF UP Olomouc. Studijní program Speciální pedagogika, PdF UP v Olomouci;Studijní obory Speciální pedagogika, Speciálně pedagogická andragogika, Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních a středních škol, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a speciální pedagogika, Logopedie, 2010.
    8. KLENKOVÁ, Jiřina. členka oborové rady studijního programu Speciální pedagogika, PdF MU. 2010.
    9. KLENKOVÁ, Jiřina. členství ve vědecké radě. Vědecká rada vysokoškolského ústavu Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně, 2010.
    10. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Education des élèves aux besoins éducatifs spéciaux - troubles de communication - en République Tchèque. In Adaptation et Scolarisation des élèves en situation de Handicap. 2010.
    11. HRICOVÁ, Lenka a Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence žáků 1. stupně základních škol pro sluchově postižené v německé spolkové republice Baden-Württemberg. In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, s. 233-248. ISBN 978-80-7315-202-4.
    12. HRICOVÁ, Lenka a Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence žáků 1. stupně ZŠ pro sluchově postižené. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido Brno, 2010, 12 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
    13. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Logopedická diagnostika narušeného vývoje řeči. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Education Needs IV. 1.vydání. Brno: Paido Brno, 2010, s. 85-98. ISBN 978-80-7315-201-7.
    14. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. In Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přepr. a rozšíř.vyd. Brno: Paido Brno, 2010, s. 117-129. ISBN 978-80-7315-198-0.
    15. KLENKOVÁ, Jiřina a Pavla ŠVOJGROVÁ. Obtíže při poradenských službách speciálních pedagogů. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, 9 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
    16. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Obtíže v oblasti rozvoje komunikativní kompetence sociálně znevýhodněných žáků. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 13 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
    17. ŠVOJGROVÁ, Pavla a Jiřina KLENKOVÁ. Poradenské služby pro integrovaného žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole. In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, s. 291-302. ISBN 978-80-7315-202-4.
    18. KLENKOVÁ, Jiřina a Barbora BOČKOVÁ. Terapie vývojové dysfázie. In Seminář Asociace logopedů ve školství, Ostrava, téma: Nové přístupy v terápii poruch komunikace. 2010.
    19. KLENKOVÁ, Jiřina a Veronika GIRGLOVÁ. Výuka anglického jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností. In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, s. 225-232. ISBN 978-80-7315-202-4.
    20. BOČKOVÁ, Barbora; Veronika GIRGLOVÁ; Jiřina KLENKOVÁ a Pavla ŠVOJGROVÁ. Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v prostředí inkluzivní základní školy. In Květoňová, L., Prouzová, R. (eds.) Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978 -80 -7290 -472 -3. 1. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, s. 114-122. ISBN 978-80-7290-472-3.
    21. BOČKOVÁ, Barbora; Jiřina KLENKOVÁ; Pavla ŠVOJGROVÁ a Veronika GIRGLOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností na 1. stupni inkluzivních základních škol. In Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. 2010.
    22. KLENKOVÁ, Jiřina; Barbora BOČKOVÁ; Lenka HRICOVÁ a Lenka DOLEŽALOVÁ. Žák s narušenou komunikační schopností na začátku povinné školní docházky. 2010.
    23. KLENKOVÁ, Jiřina. Žák s narušenou komunikační schopností v období zahájení školní docházky. In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, s. 177-290, 14 s. ISBN 978-80-7315-202-4.

    2009

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. členka komise pro obhajoby disertačních prací a pro státní zkoušky v doktorském studijním programu Speciální pedagogika. DSP Speciální pedagogika; Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 2009.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. členka oborové rady. oborová rada doktorského studijního programu Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, 2009.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. členka oborové rady DSP Speciální pedagogika PdF MU. 2009.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina. Integrace žáků s narušenou komunikační schopností do logopedických tříd základních škol. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. Brno: MU, 2009, 443 s. speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
    5. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační schopnosti žáků se sociálním znevýhodněním. In NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 91-101, 10 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4.
    6. KLENKOVÁ, Jiřina a Pavla ŠVOJGROVÁ. Poradenství pro integrovaného žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 13 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
    7. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole. In X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009, 15 s. ISBN 978-80-903832-7-2.

    2008

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Brno: MU, 2008, 14 s. 1. ISBN 978-80-7315-168-3.
    2. BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Asistent pedagoga v přípravné třídě základní školy. In Klenková, J., Vítková, M. KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido, 2008, s. 96-112. ISBN 978-80-7315-167-6.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special educational Needs. Brno: Paido, 2008, s. 44-44, 12 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    4. PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Dotek jako prostředek komunikace. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, 9 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    5. BOČKOVÁ, Barbora; Ilona BYTEŠNÍKOVÁ; Radka HORÁKOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, 5 s. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-168-3.
    6. BOČKOVÁ, Barbora; Ilona BYTEŠNÍKOVÁ; Radka HORÁKOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence a narušená komunikačníschopnost u žáků na 1. stupni základních škol. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Education of Pupils with Special Educational Needs. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, 143 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    7. HORÁKOVÁ, Radka. Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido, 2008, s. 103-110. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3.
    8. BOČKOVÁ, Barbora. Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, s. 39-39, 10 s. ISBN 978-807315-167-6.
    9. KLENKOVÁ, Jiřina. Narušená komunikační schopnost. In ŠIMONÍK, Oldřich a Marie VÍTKOVÁ. Šimoník, O., Vítková, M. Pregraduate Teacher Training 2. Essay Selection. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2008, 4 s. ISBN 978-80-7392-058-6.
    10. PITNEROVÁ, Pavla. Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 76-76, 14 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    11. BARTOŇOVÁ, Miroslava a Kateřina KOZÁKOVÁ. Problematika jedinců s poruchou pozornosti (ADHD) v zahraničním výzkumu. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 94-108. ISBN 9788073151676.
    12. BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ. Projevy narušené komunikační schopnosti u žáků základní školy. 2008.
    13. KALEJA, Martin. Přínos a úskalí reformní alternativní pedagogiky pro výchovně vzdělávací práci s romskými žáky. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, 8 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    14. BARTOŇOVÁ, Miroslava a Dana NAVRÁTILOVÁ. Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 95-114. ISBN 9788073151676.
    15. HORÁKOVÁ, Radka. Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido, Brno, 2008, s. 123-136. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3.
    16. BOČKOVÁ, Barbora. Přístupy k terapii vývojové dysfázie. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, 15 s. pedagogická. ISBN 978--80-210-4708-2.
    17. BOČKOVÁ, Barbora. Přístupy k terapii vývojové dysfázie. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 40-40, 10 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    18. NAVRÁTILOVÁ, Dana. Reedukace specifických poruch učení z pohledu italských logopedických pracovníků. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 73-83. ISBN 9788073151676.
    19. HRICOVÁ, Lenka. Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, s. 54. ISBN 978-80-7315-167-6.
    20. BARTOŇOVÁ, Miroslava. Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy v období 2000-2008. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 93-113. ISBN 9788073151676.
    21. KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s dysfázií v základní škole. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Brno: Paido, 2008, 11 s. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-168-3.
    22. KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 2008.
    23. KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: MU, 2008, 327 s. ISBN 978-80-7315-168-3.
    24. KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-167-6.
    25. KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, 143 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    26. KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, 1 s. ISBN 978-80-7315-167-6.

    2007

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Komunikační kompetence žáků základní školy. In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, 6 s. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-162-1.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Komunikační kompetence žáků základní školy. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, 128 s. ISBN 978-80-7315-150-8.
    3. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona; Jiřina KLENKOVÁ a Radka HORÁKOVÁ. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.
    4. SOLÁROVÁ, Kateřina. Narušená komunikační schopnost a možnosti logopedické intervence u osob s Parkinsonovou nemocí. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Mikadapress, 2007, 1 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
    5. KLENKOVÁ, Jiřina. Terapie v logopedii. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 116 s. Pedagogická fakulta, 4601/Pd-32/07-17/99. ISBN 978-80-210-4463-0.

    2006

    1. VÍTKOVÁ, Marie; Jiřina KLENKOVÁ; Miroslava BARTOŇOVÁ a Jarmila PIPEKOVÁ. Bildung von Schulern mit sonderpadagogischem Forderbedarf in der Tschechischen Republik - Vorstellung eines geplanten Forschungsprojektes. In Bildung, Lernen und Entwicklung. 1. vyd. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2006, s. 259 - 265. Druck und Bindung AZ Druck und Datentechnik. ISBN 3-7815-1467-6.
    2. PITNEROVÁ, Pavla. Komunikace u sluchově postižených dětí. Vliv mezilidských vztahů a komunikace na osobnost. In KLENKOVÁ, Jiřina a Věra VOJTOVÁ. Komunikace a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní a základní vzdělávání. brno: PdF MU Brno, 2006, 8 s.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006, 228 s.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2006, 229 s. edice psychologické a pedagogické literatury. ISBN 80-247-1110-9.
    5. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0.
    6. BARTOŇOVÁ, Miroslava a Dagmar KONVIČKOVÁ. Reedukační péče u žáků se specifickými poruchami učení - Feursteinova metoda. In KLENKOVÁ, Jiřina. Komunikace a její místo v RVP pro předškolní a základní vzdělávání. 2006. vyd. Brno: PdF, 2006, 10 s.
    7. BARTOŇOVÁ, Miroslava a Dana NAVRÁTILOVÁ. Specifika vývoje osob s SPU v dospělosti a strategie pro volbu povolání. In KLENKOVÁ, Jiřina. Komunikace a její místo v RVP pro předškolní a základní vzdělávání. Brno: PdF, 2006, 10 s.

    2005

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Logoped a komunikační kompetence žáků základní školy. In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MSD, 2005, 5 s. ISBN 80-86633-38-1.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Neverbální složky komunikace žáků ve škole a narušení jejich koverbálního chování. In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: MSD, 2005, s. 188-191. ISBN 80-86633-38-1.
    3. BLAHUTKOVÁ, Marie; Jiřina KLENKOVÁ a Dana ZICHOVÁ. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 56 s. PF MU,4087/Pd-5/05-17/99. ISBN 80-210-3627-3.

    2004

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Alternativní a augmentativní komunikační systémy. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, s. 147 - 152. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Analýza současného stavu profesní přípravy budoucích logopedů na vysokých školách v České republice. In Reflexe logopedie v současné teorii a praxi. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, s. 23-28. ISBN 80-244-0957-7.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedická inervence - součást komplexní rehabilitační péče o osoby se speciálními potřebami. 2004.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie - interdisciplinární vědní obor. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, s. 106 - 122. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9.
    5. KLENKOVÁ, Jiřina. Vývoj řeči u tělesně, mentálně a zrakově postižených dětí. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, s. 123 - 137. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9.

    2003

    1. KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka. Správný vývoj řeči dítěte. 1. vyd. Brno: MC nakladatelství Brno, 2003, 125 s.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Edukace žáků s narušenou komunikační schopností. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. 1. vyd. Brno: MSD Brno, 2003, s. 74-93. Pedagogická literatura. ISBN 80-86633-07-1.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. Spolupráce učitele se speciálním pedagogem - logopedem. Komenský. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2003, roč. 127, č. 4, s. 44 - 46. ISSN 0323-0449.

    2002

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Diagnostika komunikačních schopností vývojově postižených dětí v raném věku. In III. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, s. 403 - 412. ISBN 80-244-0547-4.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Komunikační schopnosti vývojově postižených dětí - dětí s DMO v raném věku. Speciální pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2002, roč. 2002, č. 4, s. 98 - 101. ISSN 1211-2720.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. Raná intervence z logopedického hlediska. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze - PdF, 2002, roč. 12, č. 2, s. 98-101. ISSN 1211-2720.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina. Raná podpora vývojově postižených dětí z logopedického hlediska. In II. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, PdF, Katedra speciální pedagogiky, 2002, s. 273 - 279. ISBN 80-244-0389-7.
    5. KLENKOVÁ, Jiřina. Vývoj komunikačních schopností dětí v ranémm věku, kominikační interakce matka - dítě. Komenský. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2002, roč. 126, č. 1, s. 38 - 40. ISSN 0323-0449.

    2000

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Historie poskytování logopedické péče na Moravě. In Systém péče o jedince s komunikačními potížemi dnes. Brno: Středisko služeb školám, 2000, s. 21-24.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie I. druhé. Brno: Paido, 2000, 94 s. ISBN 80-85931-88-5.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000, 123 s. ISBN 80-85931-91-5.

    1998

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Augmentativní a alternativní komunikace. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 58-62. ISBN 80-85931-51-6.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie II a III. In Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-62-1.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. In Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, s. 69-80. ISBN 80-85931-65-6.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina. Poruchy komunikačních schopností. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 36-44. ISBN 80-85931-51-6.
    5. KLENKOVÁ, Jiřina. Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6.

    1997

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Kaptioly z logopedie I. In Kaptioly z logopedie I. Brno: Paido, 1997, s. od 1do 62, 62 s. ISBN 80-85931-41-9.
    2. VÍTKOVÁ, Marie a Jiřina KLENKOVÁ. Tělesný kontakt při terapii řeči u dítěte s tělesným postižením. In Logopedie I. Brno: Paido, edice pedagogické literatury, 1997, s. 80-93. 57. ISBN 80-85031-41-9.
    3. VÍTKOVÁ, Marie a Jiřina KLENKOVÁ. Základy komunikace s těžce tělesně postiženými a těžce mentálně postiženými dětmi. Aspekty bazálně dialogického principuvýchovy. In Logopedie I. Brno: Paido, edice pedagogické lite ratury, 1997, s. 63-79. 57. ISBN 80-85931-41-9.

    1996

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. O významu lingvistického vývoje u dětí s dysartrickými poruchami pro analýzu a terapii řeči. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1996, roč. 6, č. 5, s. 51-53. ISSN 0862-1632.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 8. 7. 2025 08:16