Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. GROMBÍŘOVÁ, Julie a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Cesty s Vysvědčením JINAK — příběhy škol, které mění přístup k hodnocení žáků. Brno: Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy, 2024. PdF MU.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Julie GROMBÍŘOVÁ. „Jdeme do hloubky k dětem“: vývoj procesu změny zavádění inovovaného závěrečného hodnocení výsledků žáků v praxi škol. In XXXII. výroční konference: Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 10. – 12. září 2024, ČAPV, Praha. 2024.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA a Michaela SPURNÁ. Mapa profesního rozvoje studentů učitelství. In Otevřená výzva, III. ročník. 2024.
    4. SVOJANOVSKÝ, Petr, Jana OBROVSKÁ, Jana NAVRÁTILOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Miroslav JURČÍK. Od fixních skupin k dynamickým praktikám: Jak učitelé zohledňují individuální vzdělávací potřeby všech žáků. In XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Praha. 2024.
    5. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity. Journal of Education for Teaching. England: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024, roč. 50, č. 3, s. 403-420. ISSN 0260-7476. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02607476.2023.2247356.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Michaela SPURNÁ a Eliška BAŘINA BAROCHOVÁ. Studie o procesu tvorby designu a popisu vysvědčení: souhrnná výzkumná zpráva. Neuveden: Neuveden, 2024, 63 s.
    7. NAVRÁTILOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana OBROVSKÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ a Lukáš PLCH. Who is in focus? A scoping review of themes and consistency in inclusive education for all. European Journal of Special Needs Education. Londýn: Taylor & Francis, 2024, s. 1-18, 19 s. ISSN 0885-6257. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/08856257.2024.2410570.
    8. GROMBÍŘOVÁ, Julie a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Začala a hodnotí JINAK — podcastová série. Spotify, 2024.

    2023

    1. ŠKARKOVÁ, Lucie a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jakou školou jsme: newsletter jako nástroj utváření identity školy. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2023, roč. 17, č. 1, s. 111-129. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2023.3.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Lukáš PLCH, Petr SVOJANOVSKÝ a Jana NAVRÁTILOVÁ. Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky? In Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023. 2023.
    3. JANÍKOVÁ, Věra a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Lehrkräftebildung DaF an der Masaryk-Universität in Brno: pädagogisch-psychologisches Modul und Praktika. KONTEXTE. Internationales Journal zur Professionalisierung in Deutsch als Fremdsprache. 2023, roč. 1, č. 1, s. 41-59. ISSN 2941-1408. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24403/jp.1297032.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Sebehodnocení profesních kompetencí studentů učitelství: zkušenosti a výzvy. In Proměny vzdělávání. Plzeň. 2023.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství v praxi: kontext, evaluace, implikace. In Národní konference ke Kompetenčnímu rámci absolventa a absolventky učitelství. Praha. 2023.

    2022

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Lucie ŠKARKOVÁ. Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů. In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Lucie ŠKARKOVÁ. Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů. In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    3. ŠKARKOVÁ, Lucie a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Collective identity of a private alternative school: focus onthe lived values of the school. In ATEE 2022 Annual Conference. 2022.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. členka Koordinační rady pro učitelství. Koordinační rada pro učitelství Masarykovy univerzity, 2022.
    5. LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. IDENTITA UČITELŮ A VÝUKOVÝ DISKURS: KDY PRŮVODCI PROVÁZEJÍ ŽÁKY? In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    6. LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. IDENTITA UČITELŮ A VÝUKOVÝ DISKURS: KDY PRŮVODCI PROVÁZEJÍ ŽÁKY? In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    7. LOJDOVÁ, Kateřina, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium). In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    8. LOJDOVÁ, Kateřina, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium). In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ a Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0221-3.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ a Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky. 1., elektronické vyd. Brno,. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0222-0.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ a Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0222-0.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Pupil diversity in teacher preparation curriculum. Perspectives in Education. University of Pretoria, 2022, roč. 40, č. 2, s. 175-188. ISSN 0258-2236. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. The development of a new report card in the Czech Republic in accordance with the support of formative assessment and the support of pupils' success. 2022.

    2021

    1. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou. In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Jak je žákovská diverzita obsažena v plánovaném a realizovaném kurikulu předmětů pedagogické propedeutiky v programu učitelské přípravy? In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2021.
    3. LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Narrative identities of teachers at private alternative schools. In European Conference on Educational Research (ECER). 2021.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jana OBROVSKÁ, Dana VESELÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Hana KOBLIHOVÁ a Eva TRNOVÁ. Pedagogická diagnostika a pedagogické diagnostikování. Učební materiál. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 90 s. ISBN 978-80-280-0018-9.
    5. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-9956-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9957-2021.
    6. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48. ISBN 978-80-210-9956-2.
    7. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 97 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48. ISBN 978-80-210-9957-9.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.
    10. LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. „TAHLE ŠKOLA NENÍ PRO STARÝ“: VYJEDNÁVÁNÍ IDENTITY UČITELŮ NA SOUKROMÉ ALTERNATIVNÍ ŠKOLE. In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2021.
    11. LOJDOVÁ, Kateřina a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. „TAHLE ŠKOLA NENÍ PRO STARÝ“: VYJEDNÁVÁNÍ IDENTITY UČITELŮ NA SOUKROMÉ ALTERNATIVNÍ ŠKOLE. In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2021.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří VORLÍČEK a Kristýna HRUBANOVÁ. Učím pro změnu: Komplexní rozvíjející hodnocení. Konference pro učitele. 2021.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Zkušenosti a výzvy reflektivní složky profesní přípravy studentů učitelství Pdf MU v rámci jejich pedagogicko-psychologické přípravy. 2021.

    2020

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Diskurs práce s diverzitou žáků v plánovaném kurikulu studentů učitelství. In Rozmanitost podpory učení v teorii výzkumu. 2020.
    2. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers. In EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands. 2020.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Jak je žákovská diverzita ukotvena v kurikulu pedagogických disciplín učitelského vzdělávání? In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem „Rozmanitost podpory učení v teorii výzkumu“, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita. 2020.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ a Jan NEHYBA. Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 36 s. ISBN 978-80-210-9567-0.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ a Jan NEHYBA. Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 36 s. ISBN 978-80-210-9566-3.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 24 s. ISBN 978-80-210-9582-3.

    2019

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. členka oborové rady programu. School Pedagogy, typ doktorský, jazyk angličtina, 2019.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Členka oborové rady programu. Školní pedagogika, typ doktorský, jazyk češtinqa, 2019.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. členka Vědecké rady Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2019.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. členka Vědecké rady vysokoškolského ústavu Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně. Vědecka rada vysokoškolského ústavu Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně, 2019.
    5. LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jinakost, znevýhodnění, nadání? Diskurs práce s diverzitou žáků v plánovaném kurikulu studentů učitelství. In XXVII. konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci. 2019.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina VLČKOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Jinakost, znevýhodnění, nadání? Diskurs práce s diverzitou žáků v plánovaném kurikulu studentů učitelství. In XXVII. konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2019.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Karla ČERNÁ. Projektová metoda. In KONEV 2019 Konference k environmentální výchově v ZŠ a SŠ. 2019.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Kateřina LOJDOVÁ. Reforma kurikula pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: Hledání kvality v éře masifikace. Pedagogika. 2019, roč. 69, č. 3, s. 293-315. ISSN 0031-3815.

    2018

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem. 2018. ISBN 978-80-7454-755-3.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem. In XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu Transdisciplinarita v pedagogických vědách. 2018.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana KOBLIHOVÁ. Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy. In J. Malach, D. Vicherková. Otázky evaluace výuky na vysokých školách. první, 2018. Ostrava: Ostravská univerzita, 2018, s. 49-62. ISBN 978-80-7599-024-2.
    4. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. Praktická příručka k diagnostickému nástroji PREDICT. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 55 s. ISBN 978-80-7496-358-2.
    5. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Outcomes of Good Start project to School. In Supporting kindergarten-school transition GOOD START TO SCHOOL. 2018.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jana OBROVSKÁ, Eva TRNOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Hana KOBLIHOVÁ a Jana BOUMOVÁ. Pedagogická diagnostika a pedagogické diagnostikování. Online. 2018.
    7. SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. Práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018, 125 s. Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-262-1324-6.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana KOBLIHOVÁ. Pedagogicko-psychologický modul: formativní evaluace složky profesní přípravy učitele. In Konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2018. 2018.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Příprava stanoviska ve věci žádosti o udělení akreditace magisterskému studijnímu programu učitelství pro 1. stupeň základních škol. 2018.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče. Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 31 s. ISBN 978-80-7496-359-9.
    11. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Výstupy projektu Good Start to School. In Dítě v centru pozornosti. 2018.
    12. JURAČKA, Luboš a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Výstupy projektu Good Start to School. In Dítě v centru pozornosti. 2018.

    2017

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Autonomous and Heteronomous Evaluation as One of the Determinants of The Student Professional Development. In 18th Biennial Conference on Teachers and Teaching, ISATT 2017, Salamanca. 2017.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. členka redakční rady časopisu Komenský. Komenský, 2017.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jarmila BRADOVÁ. Inclusive education in the Czech Republic. In Přednáška pro CIE University of Minnesota. 2017.
    4. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2017, 39 s. ISBN 978-80-7496-337-7.
    5. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Pedagogická diagnostika v práci učitele mateřské školy. In Dagmar Pilařová. Školní zralost a její diagnostika. První. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2017, s. 93-136, 43 s. Výběr z aktuálních školských témat: Čtvrtletník pro mateřské školy I. ISBN 978-80-7496-319-3.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče: Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2017, 35 s. ISBN 978-80-7496-338-4.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education. In Návštěva BGU Lincoln. 2017.
    8. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. The Development of Professional Skills in Teaching Practice: the Views of Student Teachers and Mentor Teachers. In 18th Biennial Conference on Teachers and Teaching, ISATT 2017, Salamanca. 2017.

    2016

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení jako jedna z determinant účinnosti učitelských praxí. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2016, roč. 26, č. 2, s. 272-298. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-2-272.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Česká republika: obecný přehled vzdělávacího systému, přechod mezi MŠ a ZŠ a s tím spojené problémy, standardní komunikace mezi MŠ a rodinou. In Z mateřinky do školy aneb Jak pomoci předškolákům lépe zvládnout nástup do první třídy. 2016.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Člen hodnoticí komise NAÚ pro vysoké školství. Národní akreditační úřad pro vysoké školství, 2016.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. člen redakční rady časopisu Komenský. 2016 - 2018.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Členka oborové rady pro DSP Pedagogika. 2016 - 2018.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. členka redakční rady. Komenský, 2016 - 2020.
    7. HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Olga KUSÁ, Josef LUKAS a Marie NAJMONOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů. Brno: Liga lidských práv, 2016, 61 s. ISBN 978-80-87414-30-9.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Metodika pro rodiče. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2016, 35 s. ISBN 978-80-7496-297-4.
    9. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2016, 39 s. ISBN 978-80-7496-298-1.
    10. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Pedagogická diagnostika dítěte v předškolním věku. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2016, 51 s. Výběr z aktuálních školských témat: Čtvrtletník pro mateřské školy I. ISBN 978-80-7496-280-6.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Příprava výstupů projektu Good Start to School a jejich přínos do praxe. In Z mateřinky do školy aneb Jak pomoci předškolákům lépe zvládnout nástup do první třídy. 2016.
    12. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Veronika RODOVÁ. Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání. In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, s. 124-137. ISBN 978-80-7509-426-1.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů. In Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí. první. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016, s. 78-93. ISBN 978-80-7464-866-3.
    14. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Veronika RODOVÁ. Tematická kooperativní výuka jako výuková strategie v učitelském vzdělávání. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016.
    15. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 160 s. ISBN 978-80-210-8163-5.
    16. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 160 s. Spisy pedagogické fakuty Masarykovy univerzity svazek č. 100. ISBN 978-80-210-8163-5.
    17. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Online. 2. elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 163 s. ISBN 978-80-210-8164-2.

    2015

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Axiální dimenze kurikula prvního stupně základní školy a její implementace v praxi. 2015.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Doma nebo ve škole? první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 5-10. Komenský. ISSN 0323-0449.
    3. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 439-446. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Monika TANNENBERGEROVÁ, Olga KUSÁ a Jiří HAVEL. Inkluze v teorii a praxi. Online. 2015.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Learning Conditions - Part of the Support System for Pupils in an Inclusive Classroom. In Hursen, C. Procedia Social and Behavioral Sciences. AMSTERDAM: ELSEVIER SCIENCE BV, 2015, s. 637-643. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.215.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 743-750. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Principy inkluzivního vzdělávání a jejich aplikace ve výuce a hodnocení výsledků žáků. In Přednáška ČPdS. 2015.
    8. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Professional Development of Faculty Teacher Trainer. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2015.
    9. SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Přehled aktivit projektu. In Učitel a jeho profesní rozvoj. 2015.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil Assessment in Inclusive Schools. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2015.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education in Primary schools. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 773-780. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.100.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil self-assessment and assessment of the teacher – two closely related processes. Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2015, roč. 2015, č. 1, s. 19-29. ISSN 1897-6557.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 s. ISBN 978-80-210-7894-9.
    14. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 s. ISBN 978-80-210-7894-9.
    15. SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 s. ISBN 978-80-210-7881-9.
    16. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Studie ze školní pedagogiky. 3. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie. ISBN 978-80-210-4859-1.
    17. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Šéfredaktor časopisu Komenský. Komenský, 2015 - 2017. ISSN 0323-0449.

    2014

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. člen redakční rady. Komenský, 2014. ISSN 0323-0449.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Hodnoty inkluzivního vzdělávání v poslání a vizi školy. In Komenský. Brno: Pdf MU, 2014, s. 26-30. ISSN 0323-0449.
    3. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, s. 399-403. ISBN 978-619-7105-24-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13.
    4. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2014.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vést portfolio s dětmi v mateřské škole?. Online. 2014, 27 s.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Learning Conditions in an Inclusive Classroom. In 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2014.
    7. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Maximum Expectation from Pupils - One of the Characteristic Features of Inclusion. Online. In Jesus Garcia Laborda. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 141. Amsterodam: Elsevier Ltd, 2014, s. 331-336. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.057.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Montessori nejen na prvním stupni základní školy. In Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 5-9. ISSN 0323-0449.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Organizational Conditions of Incusion in Primary Education. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, s. 633-640. ISBN 978-619-7105-24-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Organizational Conditions of Incusion in Primary Education. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2014.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podpora rozmanitosti žáků v prostředí běžné třídy. In Hana Filová, Jiří Havel, Jana Kratochvílová (eds.). Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 11-24. ISBN 978-80-210-6889-6.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podpora rozmanitosti žáků v prostředí běžné třídy. In Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. 2014.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ. In Josef Malach, Iva Červenková (eds.). Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, s. 102-116. ISBN 978-80-7464-655-3.
    14. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rituály v životě jedné školy. In Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 19-25. ISSN 0323-0449.
    15. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Sebereflexe profesních kompetencí studentů v projektové výuce. In Pedagogická diagnostika a evaluace 2014. 2014.
    16. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. School Education. 1. vyd. Brno: MU, 2014. ISBN 978-80-210-7597-9.
    17. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří HAVEL a Veronika RODOVÁ. School Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7597-9.
    18. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum. Online. In Jesus Garcia Laborda. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 141. Amsterodam: Elsevier Ltd, 2014, s. 337-341. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.058.
    19. SZIMETHOVÁ, Monika, Adriana WIEGEROVÁ, Hana HORKÁ, Petra KOVALOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Vysokoškolský učitel - pozicia medzi vyučováním a výskumom. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014, 70 s. Pedagogika, svazek 1. ISBN 978-80-7454-408-8.
    20. FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 187 s. ISBN 978-80-210-6889-6.
    21. FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 187 s. ISBN 978-80-210-6889-6.

    2013

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools – one of the Characterictic Features of Inclusion. Online. In Hatice Ferhan Odabasi. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93. Amsterdam: Elsevier Ltd, 2013, s. 1521-1525. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.075.
    2. HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Hana FILOVÁ. Hodnocení podmínek inkluzivního vzdělávání – nová verze rámce pro sebehodnocení podmínek vzdělávání. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 57-64. ISBN 978-80-7315-245-1.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Hodnocení podporující rozvoj osobnosti žáka - model hodnocení a sebehodnocení. In Moderní venkovské málotřídní školy. 2013.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Hodnocení podporující rozvoj žáka. In Moderní venkovské málotřídky. 2013.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří HAVEL a Hana FILOVÁ. Hodnoty a principy inkluze v primárním vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 51-61. ISBN 978-80-7315-246-8.
    6. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Characteristic Features of Inclusion - Maximum Expectation from Pupils. In 4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2013.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inclusive Education and Teachers´ Self-evaluation in Czech Primary Schools. American International Journal of Social Science. New York: Center for Promoting Ideas, 2013, roč. 2013, 2, č. 5, s. 17-22. ISSN 2325-4149.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Inclusive Education in Primary Schools - Comparison of National and School Curriculum. In 4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2013.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. první. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 207 s. ISBN 978-80-210-6527-7.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Kvalita inkluze v primárním vzdělávání. In Sociální determinanty Inkluzivního vzdělávání, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2013.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projekt nebo tematická výuka?. Online. 2013.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projekt ve výuce: novinka, nebo „oprášená“ metoda?. Online. 2013.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka. In Hana Filová a kol. Příručka pro fakultní cvičné učitele aneb Jak vést pedagogické praxe studentů učitelství 1. stupně základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 46-49. ISBN 978-80-210-6619-9.
    14. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Respect between Pupils and School Staff - One of the Characteristic Features of Inclusion. The New Educational Review. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2013, roč. 32, č. 2, s. 131-140. ISSN 1732-6729.
    15. FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Strategie výuky podporující rozvoj učení žáků v inkluzivní primární škole. In PANČOCHA, K.; VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. Brno: Paido, 2013, s. 173-190. ISBN 978-80-7315-245-1.
    16. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Vnímání profesní role vysokoškolského učitele experta a začátečníka. In Vysokoškolský učitel´ - pozícia medzi vyučovaním a výskumom. 2013.
    17. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Význam, zakládání a tvorba portfolia u dětí. In Projekt interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů. 2013.

    2012

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Application Individualization and Differentiation in Czech Primary Schools - One of the Characteristic Features of Inclusion. In 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2012.
    2. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Cooperation as one of the Characteristic Features of Inclusion. e-Pedagogium. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2012, IV/2012, č. 4, s. 44-58. ISSN 1213-7499.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Formativní a sumativní hodnocení žáka v systému. 2012.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Karla ČERNÁ. Hodnocení a sebehodnocení žáka. Brno: MSD, 2012, 79 s. ISBN 978-80-7392-196-5.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. 2012.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 54 s. ISBN 978-80-210-5876-7.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání (recenze). první. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2012, 152 s. ISBN 978-80-7357-884-8.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 124 s. ISBN 978-80-210-5931-3.
    9. FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 71-81. ISBN 978-80-7315-235-2.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Individualizace a diferenciace ve výuce - základní podmínka pro vzdělávací strategie ve škole podporující inkluzi. In Kvalita ve vzdělávání. XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2012. ISBN 978-80-7290-581-2.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi. Online. In Ježková, V. Kvalita ve vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012, s. 358-370. ISBN 978-80-7290-620-8.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro vzdělávací strategie ve škole podporující inkluzi. In Kvalita ve vzdělávání. XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2012.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Karla ČERNÁ. Jak na projekty ve výuce. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 137, č. 1, s. 30-35. ISSN 0323-0449.
    14. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy. In Jana Kratochvílová, Jiří Havel (eds.). Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 137-144. ISBN 978-80-210-5876-7.
    15. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pojetí komplexního rozvíjejícího hodnocení žáků. In Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy. 2012.
    16. HELUS, Zdeněk, Hana LUKÁŠOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Karel RÝDL, Vladimíra SPILKOVÁ a Tomáš ZDRAŽIL. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti. 1. vyd. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2012, 230 s. ISBN 978-80-905222-0-6.
    17. HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Hana FILOVÁ. Respekt jako nezbytná podmínka inkluze. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 311-319. ISBN 978-80-210-5941-2.
    18. HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Hana FILOVÁ. Respekt jako nezbytná podmínka inkluze. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012. ISBN 978-80-7315-231-4.
    19. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Sebehodnocení žáka a hodnocení učitele - dva úzce spjaté procesy. In Jana Kratochvílová, Jiří Havel (eds.). Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 23-34. ISBN 978-80-210-5876-7.
    20. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Teachers Competences at Inclusive Primary School in the Czech Republic. In 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2012.
    21. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Teachers` Self-evaluation of Inclusive Education in Czech Primary Schools. In The need for Educational Research to champion Freedom, Education and Development for All. 2012.

    2011

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení. In Může se učitel stát umělcem výchovy? 2011.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří HAVEL a Hana FILOVÁ. Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 118 s. ISBN 978-80-210-5779-1.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Criteria of the asssessment - support of the individualization and inclusive environment. 2011.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inkluze v kurikulu 1. stupně ZŠ. In Inkluzivní vzdělávání není sci-fi. 2011.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Metody a formy výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. New model of the pupil assessment and self-assessment in European school Brussels III. 2011.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka a rozvoj počáteční gramotnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 11 s. ISBN 978-80-210-5714-2.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka v teorii a praxi. In Projektová výuka ve školství. první. Kunovice: Evropský polytechnický institut Kunovice, 2011, s. 155-177. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil Assessment and Self-assessment - support of the individualization of the instruction. 2011.
    10. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Studie ze školní pedagogiky. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie. ISBN 978-80-210-4859-1.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, Zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-80-7392-169-9.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Výsledky analýzy inkluzivního prostředí na prvním stupni ZŠ. In Enhancing Inclusion in Education - Building Common Understanding. 2011.

    2010

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. ICT and project teaching. Panorama. Bruxelles: Commission européenne, 2010, roč. 1/2010, č. 1, s. 32-37.
    2. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jsme školou inkluzivní-školou pro všechny? Analýza škol, ukázky argumentace-principy inkluze ve vyučovacím procesu. Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2010, roč. 134, 4, 5, s. 14-18, 31-34, 9 s. ISSN 0323-0449.
    3. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jsme školou inkluzivní-školou pro všechny? Analýza škol, ukázky argumentace-principy maximální účasti. Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2010, roč. 134, č. 3, s. 12-16. ISSN 0323-0449.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. The teacher s Conception of Project-based Teaching I. The New Educational Review. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2010, roč. 20, č. 1, s. 225-235. ISSN 1732-6729.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. The Teacher's Conception of Project-based Teaching II. New Educational Review. TORUN: WYDAWNICTWO ADAM MARSZALEK, 2010, roč. 21, č. 2, s. 31-41. ISSN 1732-6729.
    6. HORKÁ, Hana, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Učitelství pro mateřské školy. In Spilková, V; Hejlová, H. (eds.) Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Vývoj po roce 1989 a perspektivy. Praha: PdF UK, 2010, s. 131-139. ISBN 978-80-7290-486-0.

    2009

    1. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Autoevaluace inkluzivního prostředí v základní škole. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 127-135. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Externí evaluace škol - inspirace z Litvy. Komenský. Brno: PdF MU, 2009, roč. 133, č. 3, s. 36-38. ISSN 0323-0449.
    3. VEČEŘA, Miloš. Institucionální chápání práva. In FRIEDMANN, Zdeněk, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK a Jitka ZÍTKOVÁ. Dny práva - 2009 - Days of Law. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 788-801. ISBN 978-80-210-4990-1.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jaké podmínky deklarují školy svým žákům se zdravotním postižením ve školních vzdělávacích programech? Komenský. Brno: PdF MU, 2009, roč. 133, č. 5, s. 9-14. ISSN 0323-0449.
    5. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jsme školou inkluzivní-školou pro všechny? Analýza škol, ukázky argumentace-vytváření školní kultury a klimatu podporujících inkluzi. Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2009, roč. 134, 1,2, s. 21-29, 14-19, 15 s. ISSN 0323-0449.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Kompetence studenta k projektové výuce a jejich sebeevaluace jako prostředek řízení kvality profesní přípravy. In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. první. Olomouc: Votobia Olomouc, 2009, s. 133-141. ISBN 978-80-7220-315-4.
    7. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Kurikulární vymezení podpory učení sociálně znevýhodněných žáků ve školních vzdělávacích programech. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 47-57. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4.
    8. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Kurikulární vymezení podpory učení sociálně znevýhodněných žáků ve školních vzdělávacích programech. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 11 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
    9. BABIAKOVÁ, Simoneta a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Obsahová integrácia v elementárnej a predškolskej edukácii. Banská Bystrica: PdF, Univerzita Mateja Bela, 2009, 125 s. ISBN 978-80-8083-754-9.
    10. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v primární škole I. 2009.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměna vzdělávání v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. In Informační vzdělávání ve veřejných knihovnách. 2009.
    12. HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Hana FILOVÁ. Sebehodnocení inkluzivního prostředí na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 99 s. Pd 21/09-02/58. ISBN 978-80-210-4948-2.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. dotisk 1. vydání. Brno: MU Brno, 2009, 160 s. svazek č. 100. ISBN 978-80-210-4142-4.
    14. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Dana MUSILOVÁ. Učební osnovy předmětu Český jazyk a literatura pro mateřskou školu a primární cyklus Evropských škol. Brusel: Schola Europaea, 2009, 44 s.
    15. HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů. In Príprava učiteľov v procese školských reforiem. Prešov: Prešovská univerzita, 2009, s. 693-699. ISBN 978-80-555-0014-0.

    2008

    1. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Růžena BLAŽKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK a Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2008, 102 s. School and Health for 21. centrury. ISBN 978-80-7392-079-1.
    2. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK a Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 1. stupeň ZŠ. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 102 s. Škola a zdraví pro 21. století. ISBN 978-80-7392-079-1.
    3. STOJAN, MOJMÍR. Dopravní výchova v RVP pro 1. stupeň ZŠ. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 106 s. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-079-1.
    4. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK a Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 2. stupeň ZŠ. Část I. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2008, 108 s. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-080-7.
    5. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK a Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 2. stupeň ZŠ. Část II. Využití učiva 2. stupně ZŠ pro dopravní výchovu. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 76 s. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-081-4.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Evaluace v pojetí málotřídních škol. In Pedagogická evaluace 08 Sociália 2008. 2008.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Evaluation and self-evaluation in Czech primary schools. In Influence of evaluation ad self-evaluation on the quality of education. 2008.
    8. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jak řešit výuku mimořádně nadaných žáků ve školním vzdělávacím programu. Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2008, roč. 132, č. 3, s. 5-8. ISSN 0323-0449.
    9. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Komunikace jako prostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno: Paido, 2008, s. 97-113, 16 s. VZ. ISBN 978-80-7315-170-6.
    10. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Komunikace jako prostředek sebeevaluace učitelů v inkluzivní škole. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 78-95. ISBN 978-80-7315-167-6.
    11. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU. In Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání. první. Ostrava: Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2008, s. 85- 91, 6 s. ISBN 978-80-7368-615-4.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, s. 553-562, 8 s. ISBN 978-80-7041-287-9.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních vzdělávacích programech. In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008. ISBN 978-80-7041-970-0.
    14. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podpora rozvoje invence studentů a žáků prostřednictvím projektové výuky. In Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. Liberec: Technická univerzita, 2008, s. 132-137. ISBN 978-80-7372-422-1.
    15. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podpora rozvoje invence studentů a žáků prostřednictvím projektové výuky. In Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. 2008.
    16. ŠIMONÍK, Oldřich, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Hana HORKÁ, Jiří NĚMEC, Stanislav STŘELEC, Jan ŠŤÁVA, Jarmila SVOBODOVÁ, Miroslav JANDA, Otto ČAČKA, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Lenka GULOVÁ a Dušan KLAPKO. Pregraduate Teacher Training 2. 1st ed. Brno: Faculty of Education, Masaryk University, 2008, 224 s. Pedagogical Theory, Essay Selection 2. ISBN 978-80-7392-058-6.
    17. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Stimulující vliv činností studenta v pedagogické přípravě - hledání cest. In Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. první. Fakulta pedagogická Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, s. 86-94. ISBN 978-80-7372-422-1.
    18. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Stimulující vliv činností studenta v pedagogické přípravě – hledání cest. In Konference „Tvořivost učitele v primárním vzdělávání“. 2008. ISBN neuděleno.

    2007

    1. STOJAN, MOJMÍR, JANA KRATOCHVÍLOVÁ a PAVEL PECINA. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu ZŠ. Brno: MSPress, CDV a PdF MU, 2007, 431 s. Metodická monografie. ISBN 80-900915-4-7.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Nárys proměn pedagogických disciplín v oboru učitelství 1. stupně ZŠ na PdF MU. In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD s.r.o, 2007, s. 64-71. ISBN 978-80-86633-95-4.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Obsahová struktura portfolia - volba nebo povinnost? In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: UP, 2007, s. 103-107. ISBN 978-80-7395-024-8.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka. In Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. první. Brno: MSD s.r.o, 2007, s. 57-81. ISBN 978-80-86633-93-0.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projekty a hodnotová výchova. In Hodnoty a výchova. Brno: MSD, s.r.o., 2007, s. 303-311. ISBN 978-80-86633-78-7.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. 2007.
    7. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. 2007.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Students' Self-evaluation for Increasing the Quality of Students' Professional Training for Project Teaching and Their Own Realizations of Projects. In Die Qualität von Lehre und Unterricht von neuen Herausforderungen. Erlangen: IAHE, 2007, s. 252-262. ISBN 978-3-8340-0285-3.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Učitelé škol v nové roli "tvůrců" kurikula. Orbis scholae. Praha, 2007, druhý, č. 1, s. 101-110. ISSN 1802-4637.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Úloha dotazníku při autoevaluaci školy. In Hodnocení v práci učitele psychodidaktické a etické souvislosti. první. Hradec Králové: Gaudeamus UHK, 2007, s. 137-142. ISBN 978-80-7041-010-3.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Úloha dotazníku při autoevaluaci školy. In Hodnocení v práci učitele psychodidaktické a etické souvislosti. 2007. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus UHK, 2007, s. 137-142. ISBN 978-80-7041-010-3.
    12. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Význam projektové výuky při rozvoji počáteční gramotnosti. In Školská pripravenostˇ detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie. první. Banská Bystrica: PdF UMB Banská Bystrica, 2007, s. 347-354. ISBN 978-80-8083-359-6.
    13. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných ve školním vzdělávacím programu. In HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ. Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, s. 137-146. ISBN 978-80-7392-006-7.
    14. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných ve školním vzdělávacím programu. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, s. 137-146. ISBN 978-80-7392-006-7.
    15. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu. In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno: Paido, 2007, s. 43-54. Edice 1. ISBN 978-80-7315-162-1.

    2006

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu na ZŠ. In Moderní formy dopravní výchovy dětí a mládeže jako prostředek snižování nehodovosti v provozu na pozemních komunikacích. Brno: PdF MU Brno, 2006, s. 1-40. ISBN 80-900915-4-7.
    2. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK a Jitka ZÍTKOVÁ. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu základních škol. Brno: MS Press, PdF MU, 2006, 431 s. Škola a zdraví pro 21. století. ISBN 80-900915-4-7.
    3. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK a Jitka ZÍTKOVÁ. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu základních škol. Brno: MS Press, PdF MU, 2006, 431 s. Škola a zdraví pro 21. století. ISBN 80-900915-4-7.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak koncipovat profesní přípravu učitelů v souladu s požadavky nového kurikulárního dokumentu RVP ZV. 2006.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Možnosti portfolia ve studijním oboru učitelství 1. stupně ZŠ na PdF MU v Brně a jeho hodnocení. In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Sborník příspěvků z mezinárodního pracovního semináře. Brno: MSD. s.r.o. a PdF MU, 2006, s. 46-51. ISBN 80-86633-67-5.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Na co si dát pozor při tvorbě ŠVP? Učitelské listy. Praha: Agentura Strom, 2006, roč. 14, č. 3, s. 2-3. ISSN 1210-6313.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Profesní příprava studentů učitelství ve vztahu k tvorbě a realizaci ŠVP. In Kompetence učitele na pozadí současné kurikulární reformy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006, s. 61-65. ISBN 80-7041-404-9.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0.
    9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Tvorba školního vzdělávacího programu krok za krokem - s pedagogickým sborem. Brno: MU, 2006, 116 s. Škola v praxi, svazek 10. ISBN 80-210-4063-7.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Zjišťování výsledků přípravy studentů na projektovou výuku na PdF OU a PdF MU Brno za účelem zvyšování kvality jejich celkové profesní přípravy v rámci oboru učitelství 1. stupně. In Pedagogická evaluace. Ostrava: PdF OU, 2006, s. 1-9. ISBN 80-7368-272-9.

    2004

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Obtíže učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu. In Bulletin ČPV. první. Brno: MSD s.r.o, 2004, s. 62-65. ISBN 80-86633-25-X.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program očima studentů. Komenský. Brno, 2004, č. 3, s. 2-5. ISSN 0323-0449.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitele. In Didaktika - opora proměn výuky? Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, s. 64-66. ISBN 80-7041-498-7.
    4. KARTOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitelů. In Didaktika - opora proměn výuky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-49.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Reflexe projektové praxe studentů 4. ročníku studia Učitelství 1. stupně na KPAV Ostravské univerzity. In Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě. Ostrava: PdF, 2004, s. 157-168, 11 s. ISBN 80-7042-376-5.

    2003

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé? In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Paido, 2003, 6 s. ISBN 80-7315-046-8.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Odpovědi na nejčastěji kladené otázky ředitelek mateřských škol. Učitelské listy. Praha, 2003, č. 4, s. 14-15. ISSN 1210-6313.

    2002

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Potřebujeme připravovat studenty pedagogických fakult na projektovou výuku? In Profesní růst učitele Sborník příspěvků z 10. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 2002, s. 121-128. ISBN 80-7302-039-4.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Potřebujeme připravovat studenty pedagogických fakult na projektovou výuku? In Profesní růst učitele. Brno: Konvoj, 2002, s. 121-128. ISBN 80-7302-039-4.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová metoda a projekt. Komenský. Brno, 2002, č. 2, s. 2-10, 8 s. ISSN 0323-0449.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana LUKÁŠOVÁ-KANTORKOVÁ. Výzkum obtíží s pedagogickým projektováním v přípravě učitelů primárního vzdělávání. In Výzkum školy a učitele. Praha: PdF UK, 2002, s. 80-83. ISBN 80-7290-089-7.

    2000

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a František TOMÁŠEK. SWOT analýza. In Vedení školy. Praha: Raabe, 2000. ISBN 80-902189-7-0.

    1999

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Škola- živý organismus. In Vedení školy. Praha: Raabe, 1999. ISBN 80-902189-7-0.

    1998

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Přijímání a zápis žáků do 1. třídy. In Vedení školy. Praha: Raabe, 1998. ISBN 80-902189-7-0.

    1997

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Problematika málotřídních škol. Vedení školy. Praha: Raabe, 1997. ISSN 8090218970.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 18. 11. 2024 16:06