Název anglicky: Speech and Language Therapy bakalářský kombinovaný jednooborový Zahrnut v programu: PdF B-LOG Logopedie
Součásti SZZ a jejich obsah
Struktura SZZ:
Povinné předměty: Obhajoba bakalářské práce Pedagogika a psychologie Inkluzivní speciální pedagogika (písemný test) Logopedie Surdopedie
SZZ je tematickými okruhy zaměřena na osvojení si základních poznatků ze speciální a inkluzivní pedagogiky a patopsychologie u osob se speciálními vzdělávacími potřebami s prohloubenou znalostí u osob s narušenou komunikační schopností, se sluchovým a duálním smyslovým postižením. Dále je zaměřena na následující kompetence studujících: umět využívat speciálněpedagogické a logopedické nástroje a postupy pro daný okruh osob, ovládat intervenční postupy v práci s diagnostickými nástroji teoreticky i prakticky, znát simulační techniky na úrovni bakalářského studia.
Obsah tematických okruhů navazuje na níže uvedené studijní předměty Logopedie 1 Logopedie 2 Logopedie 3 Surdopedie 1 Surdopedie 2 Surdopedie 3 Alternativní a augmentativní komunikace Komunikace osob s duálním smyslovým postižením Inkluzivní speciální pedagogika Patopsychologie 1
Bakalářská státní závěrečná zkouška z pedagogiky a psychologie se koná formou písemného testu, který tvoří celkem 40 otázek. Okruhy pokrývají disciplíny bakalářského studia a jejich stanovené výstupy: úvod do pedagogiky a psychologie, teorie a metodika výchovy, pedagogická komunikace, speciální a inkluzivní pedagogika, výzkum v pedagogické praxi, základy pedagogicko-psychologické diagnostiky, vývojová psychologie a sociální psychologie. Okruhy jsou studentům zveřejněny s bližším vymezením a odkazy na literaturu na stránkách: https://is.muni.cz/do/ped/uredni_deska/studijni/Okruhy_bc_SZZ_PedPsy_test_zari2019_3web.pdf.
Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
Návrh témat kvalifikačních prací: Komunikační schopnosti dítěte předškolního věku s narušeným vývojem řeči Komunikační schopnost u žáků základní školy logopedické Inkluzivní vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností Speciální potřeby žáků se sluchovým postižením Simulace obtíží v komunikaci u žáka se sluchovým postižením Význam sluchové výchovy pro děti s těžkým sluchovým postižením a pro jejich rodiny Stimulace komunikační schopnosti u dětí s opožděným vývojem řeči se zřetelem k obsahové složce jazyka Podpora vývoje jazykových rovin u dětí se zdravotním postižením Logopedická intervence v dospělém věku