Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. KLAPKO, Dušan. Analýza vybraných sociálních a edukačních problémů z pohledu studentek a studentů sociální pedagogiky. Brno: MSD, 2023.
    2. NĚMEC, Jiří, Michal KAPLÁNEK, Ivo JIRÁSEK, Markéta KOŠATKOVÁ, Richard MACKŮ, Dušan KLAPKO, Michal PAŘÍZEK a Petr SOJÁK. Pedagogika volného času. 1. vyd. Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0461-3.
    3. NĚMEC, Jiří, Michal KAPLÁNEK, Ivo JIRÁSEK, Markéta KOŠATKOVÁ, Richard MACKŮ, Dušan KLAPKO, Michal PAŘÍZEK a Petr SOJÁK. Pedagogika volného času. 1., elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0461-3.
    4. NĚMEC, Jiří, Michal KAPLÁNEK, Ivo JIRÁSEK, Markéta KOŠATKOVÁ, Richard MACKŮ, Dušan KLAPKO, Michal PAŘÍZEK a Petr SOJÁK. Pedagogika volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Elportál. ISBN 978-80-280-0461-3.

    2022

    1. KLAPKO, Dušan. Social inclusion in the Czech schools from the perspective of non-Roma female school educators. Journal of the International Association of Special Education. Minneapolis: University of Minnesota, 2022, roč. 22, č. 1, s. 23-39. ISSN 1555-6913.
    2. KLAPKO, Dušan. Sociální diversita v kontextu perspektiv aktérů školy. 2022.

    2021

    1. KLAPKO, Dušan a Renáta TICHÁ. Editorial/Představujeme listopadové číslo 2021. Zlín, 2021, 3 s. ISSN 1805-8825.
    2. KLAPKO, Dušan. redaktor časopisu Sociální pedagogika. Sociální pedagogika, 2021 - 2021. ISSN 1805-8825.
    3. KLAPKO, Dušan a Renáta TICHÁ. Reflexe aktuálních sociálně edukačních aspektů v domácí nebo v zahraniční vzdělávací politice. In Sociální pedagogika. 9. roč., čís. 2. Zlín, 2021. ISSN 1805-8825.
    4. KLAPKO, Dušan. Sociální rozměr edukace v kontextu každodenního vědění žáků. In Vzdělání pro budoucnost. 2021.

    2020

    1. KLAPKO, Dušan. Analýza dat v kyberprostoru, nebezpečí desinformací. Brno: Magistrát města Brna, 2020, 26 s.
    2. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. e-Pedagogium. Olomouc: UP Olomouc, 2020, roč. 20, č. 3.
    3. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. Online. Sociální pedagogika. Zlín: UTB FHS, 2020, roč. 8, č. 1, 2 s.
    4. KLAPKO, Dušan. Definice oboru Sociální pedagogika a možnosti jeho působení v rámci idey sociální inkluze v kontextu institucionálních diskursů. 2020.
    5. TICHÁ, Renáta, Olha TELNA, Jan ŠIŠKA, Dušan KLAPKO a Laurie KINCADE. Choices, Preferences, and Disability: A View from Central and Eastern Europe. In Roger J Stancliffe; Michael L Wehmeyer; Karrie A Shogren; Brian H Abery (eds.). Choice, Preference, and Disability : Promoting Self-Determination Across the Lifespan. 1. vyd. Cham, Switzerland: Springer Nature Switzerland AG, 2020, s. 111-132. 1st ed. 2020. ISBN 978-3-030-35682-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35683-5_6.
    6. KLAPKO, Dušan. Kurikulární reformy aneb Jakou školu chceme navštěvovat? Brno: MSD, 2020, 67 s. ISBN 978-80-7392-345-7.
    7. KLAPKO, Dušan. Neformální péče. Online. In moodlinka. Brno: MMB, 2020.
    8. KLAPKO, Dušan, Jana LEVOVÁ a Vladimír VEDRA. Pomáhající profese a domácí násilí. MSD. Brno: Magistrát města Brna, 2020, 119 s.
    9. KLAPKO, Dušan. Posilování mezigeneračních vazeb a funkcí rodiny při neformální péči o seniory. MSD. Brno: Magistrát města Brna, 2020, 235 s.
    10. KLAPKO, Dušan. redaktor časopisu Sociální pedagogika. Sociální pedagogika, 2020. ISSN 1805-8825.

    2019

    1. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. Časopis sociální práce|Sociálna práca. 2019, roč. 19. ISSN 1213-6204.
    2. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. The New Educational Review. 2019. ISSN 1732-6729.
    3. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. Časopis sociální práce|Sociálna práca. Brno: Národní centrum pro rodinu, 2019, roč. 19, č. 5. ISSN 1213-6204.
    4. KLAPKO, Dušan. Didaktická analýza textu aneb píšeme s povídáním a dobrým uvažováním. Brno: MSD Brno, 2019, 52 s. ISBN 978-80-7392-336-5.
    5. KLAPKO, Dušan. Kritické myšlení aneb myslíme s řečí a s povídáním a dobrým chutnáním. Brno: MSD Brno, 2019, 51 s. ISBN 978-80-7392-335-8.
    6. KLAPKO, Dušan. redaktor časopisu Sociální pedagogika. Sociální pedagogika, 2019. ISSN 1805-8825.
    7. KLAPKO, Dušan. Výzkumné možnosti analýzy učebnic. In Fórum mladých výzkumníků VII, Zlín. 2019.

    2018

    1. KLAPKO, Dušan. Diskursivní analýza jako klíč do reality mocenských diskursů, které nás ovládají a socializují I. 2018.
    2. KLAPKO, Dušan. Diskursivní analýza jako klíč do reality mocenských diskursů, které nás ovládají a socializují II. 2018.
    3. KLAPKO, Dušan. Interpretativní fenomenologická analýza (IPA) a její možnosti ve výzkumu a ve vzdělávání. 2018.
    4. KLAPKO, Dušan. Interpretativní fenomenologická analýza (IPA) a její možnosti ve výzkumu a vzdělávání II. 2018.
    5. KLAPKO, Dušan. Každodenní sociální praktiky jako součást stvrzování sociálního řádu v oblasti výchovy a vzdělávání/úvodní slovo. Online. Sociální pedagogika. Zlín, UTB FHS, 2018, roč. 6, č. 1, s. 6-8.
    6. SPURNÁ, Michaela a Dušan KLAPKO. Optimalizace řešení „sociálních pohřbů“ ve městě Brně. 2018. vyd. Brno: Magistrát města Brna, Statutární město Brno, 2018, 35 s.
    7. KLAPKO, Dušan. Plán zdraví města Brna 2018–2030. Brno: Statutární město Brno, 2018, 178 s.
    8. KLAPKO, Dušan. redaktor časopisu Sociální pedagogika. Sociální pedagogika, 2018. ISSN 1805-8825.

    2017

    1. KLAPKO, Dušan. Diskursivní analýza jako metodologický nástroj v edukačních jevech. 2017.
    2. KLAPKO, Dušan. Europa Nostra Awards 2017. Europa Nostra. The Voice of Cultural Heritage in Europe., 2017.
    3. KLAPKO, Dušan. Komenského sociální vize pro současnost. In Działalność edukacyjna Kościołów, związków i stowarzyszeń wyznaniowych na przestrzeni XVIII-XXI wieku. 2017.
    4. KLAPKO, Dušan. redaktor časopisu Sociální pedagogika. Sociální pedagogika, 2017. ISSN 1805-8825.
    5. KLAPKO, Dušan. Výzkumný exkurz do edukace romských žáků. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 126 s. Diskursy v sociální pedagogice. ISBN 978-80-210-8664-7.
    6. KLAPKO, Dušan. Výzkumný exkurz do edukace romských žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 126 s. Diskursy v sociální pedagogice, sv. 2. ISBN 978-80-210-8664-7.

    2016

    1. KLAPKO, Dušan. COPELAND, Tim, Anne RUELLAND, Peter JAMIESON, Mark CROSBY a Alex DRAGO. Edukace jako cesta ke zkvalitňování péče o kulturní dědictví pohledem zahraničních odborníků. Praha, 2016, 103 s. ISBN 978-80-906167-5-2.
    2. KLAPKO, Dušan. Diskursivní analýza a její využití ve výzkumu edukačních jevů. Pedagogická orientace. Brno: Masaryk University, 2016, roč. 26, č. 3, s. 379-414. ISSN 1805-9511. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-379.
    3. KLAPKO, Dušan. Metodologický workshop. Online. 2016.
    4. KLAPKO, Dušan, Hana HAVLŮJOVÁ, Martina INDROVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Petr HUDEC, Květa JORDÁNOVÁ, Petr HAVRLANT, Eva NEPRAŠOVÁ, Anna SVOBODOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ a Tomáš WIZOVSKÝ. Památky nás baví 1. Objevujeme kulturní dědictví s předškoláky a žáky 1. stupně základních škol. 2016.
    5. KLAPKO, Dušan, Hana HAVLŮJOVÁ, Martina INDROVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Petr HAVRLANT, Petr HUDEC, Anna SVOBODOVÁ, Květa JORDÁNOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ a Tomáš WIZOVSKÝ. Památky nás baví 2. Předáváme péči o kulturní dědictví žákům 2. stupně základních škol a středoškolákům. 2016.
    6. KLAPKO, Dušan, Hana HAVLŮJOVÁ, Martina INDROVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Petr HUDEC, Petr HAVRLANT, Květa JORDÁNOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ a Tomáš WIZOVSKÝ. Památky nás baví 3. Potenciál kulturního dědictví pro vysokoškolské a další vzdělávání pedagogů. 2016.
    7. KLAPKO, Dušan, Hana HAVLŮJOVÁ, Martina INDROVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Petr HUDEC, Petr HAVRLANT, Květa JORDÁNOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Petr SVOBODA, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ a Tomáš WIZOVSKÝ. Památky nás baví 4. Kulturní dědictví jako příležitost pro učení všech generací. 2016.
    8. KLAPKO, Dušan, Hana HAVLŮJOVÁ, Martina INDROVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Petr HUDEC, Petr HAVRLANT, Květa JORDÁNOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ, Tomáš WIZOVSKÝ a Petr SVOBODA. Památky nás baví 5. Objevujeme kulturní dědictví bez bariér. 2016.
    9. KLAPKO, Dušan. Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství. Pedagogická orientace. Brno: Masaryk University, 2016, roč. 26, č. 2, s. 203-227. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-2-202.
    10. KLAPKO, Dušan. redaktor časopisu Sociální pedagogika. Sociální pedagogika, 2016. ISSN 1805-8825.
    11. KLAPKO, Dušan. Sémantické a didaktické aspekty analýzy textu. In Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. 2016.

    2015

    1. KLAPKO, Dušan. An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. 2015.
    2. KLAPKO, Dušan. An Analysis of Blended Discourses Constructing the Education of Roma Children from Socially Disadvantaged Backgrounds. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd., 2015, 2015, s. 25-36. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.004.
    3. KLAPKO, Dušan. Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk University, 2015, roč. 7, č. 2, s. 72-90. ISSN 1803-6546.
    4. KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ. Constructing the Education Path of Roma Children. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. 2015.
    5. KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ. Constructing the Education Path of Roma Children. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd., 2015, 2015, s. 235-244. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.030.
    6. KLAPKO, Dušan. Educational Challenge not only for Pupils: the Theoretical Foundations of Education of the National Heritage Institute’s program National and Cultural Identity. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk University, 2015, roč. 7, č. 2, s. 58-71. ISSN 1803-6546.
    7. INDROVÁ, Martina, Květa JORDÁNOVÁ, Hana HAVLŮJOVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Dušan KLAPKO, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Petr HUDEC, Tomáš WIZOVSKÝ, Dagmar WIZOVSKÁ, Anna SVOBODOVÁ, Petr HAVRLANT a Petr SVOBODA. Edukace jako cesta ke zkvalitňování péče o kulturní dědictví. 2015.
    8. INDROVÁ, Martina, Petr SVOBODA, Naděžda REZKOVÁ, Hana HAVLŮJOVÁ, Libor KARÁSEK, Dušan KLAPKO, Petr HUDEC, Tomáš WIZOVSKÝ, Květa JORDÁNOVA, Eva NEPRAŠOVÁ, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ, Petr HAVRLANT a Kateřina CHARVÁTOVÁ. E-learning – LMS system. 2015.
    9. KLAPKO, Dušan, Hana HAVLŮJOVÁ, Martina INDROVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Petr HUDEC, Petr HAVRLANT, Květa JORDÁNOVÁ, Petr SVOBODA, Eva NEPRAŠOVÁ, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ, Tomáš WIZOVSKÝ, Libor KARÁSEK a Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ. Interaktivní odborná mapa edukačních programů na památkových objektech v České republice. 2015.
    10. KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ. Konstrukce vzdělávání romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí v rámci prolínání a soupeření akademicky institucionálních, učitelských a rodičovských diskursů. In Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Konference ČAPV. 2015.
    11. KLAPKO, Dušan. Kontekst edukacji romskich uczniow z perspektywy dyskursu aktorow romskich. In Mikro i makro przestrzenie spoleczne w perspektywie historycznej i edukayjnej. XVI Polsko – Czeskie Historyczne i Pedagogiczne Dni; Wroclaw. 2015.
    12. SOJÁK, Petr, Veronika NÝDRLOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Dušan KLAPKO. Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody. Online. 2015. ISBN 978-80-210-8149-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8149-2015.
    13. CHARVÁTOVÁ, Kateřina, Dušan KLAPKO, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ a Šárka KOSOVÁ. Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 1. 2015.
    14. CHARVÁTOVÁ, Kateřina, Dušan KLAPKO, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ a Tomáš WIZOVSKÝ. Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 2. 2015.
    15. CHARVÁTOVÁ, Kateřina, Dušan KLAPKO, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ a Petr HUDEC. Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 3. 2015.
    16. CHARVÁTOVÁ, Kateřina, Dušan KLAPKO a Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ. Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 4. 2015.
    17. CHARVÁTOVÁ, Kateřina, Dušan KLAPKO, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ a Květa JORDÁNOVÁ. Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 5. 2015.
    18. CHARVÁTOVÁ, Kateřina, Dušan KLAPKO, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ a Anna SVOBODOVÁ. Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 6. 2015.
    19. INDROVÁ, Martina, Hana HAVLŮJOVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Dušan KLAPKO, Petr HUDEC, Květa JORDÁNOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Tomáš WIZOVSKÝ, Dagmar WIZOVSKÁ, Petr HAVRLANT, Petr SVOBODA a Anna SVOBODOVÁ. Památky nás baví - Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky. 2015.
    20. KLAPKO, Dušan. Sociálně pedagogické teorie, distanční e-kurz. Online. Brno, 2015.
    21. HAVLŮJOVÁ, Hana, Martina INDROVÁ, Dušan KLAPKO, Petr HAVRLANT, Petr HUDEC, Květa JORDÁNOVÁ, Libor KARÁSEK, Šárka KOSOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Petr SVOBODA, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ a Tomáš WIZOVSKÝ. Vzdělávací portál Památky nás baví. 2015.
    22. HAVLŮJOVÁ, Hana, Martina INDROVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Dušan KLAPKO, Petr HUDEC, Petr HAVRLANT, Květa JORDÁNOVÁ, Libor KARÁSEK, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Petr SVOBODA, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ a Tomáš WIZOVSKÝ. Webové stránky www.pamatkynasbavi.cz. "Neuveden": "Neuveden", 2015.

    2014

    1. MARADOVÁ, Kristýna a Dušan KLAPKO. Cena Gustava Adolfa Lindnera. 2014.
    2. MARADOVÁ, Kristýna a Dušan KLAPKO. Cena Lidskoprávní diplomka. Liga lidských práv, 2014.
    3. KLAPKO, Dušan. Dějiny sociální pedagogiky, distanční e-kurz. Online. Brno, 2014.
    4. SOJÁK, Petr, Veronika NÝDRLOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Dušan KLAPKO. Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014.
    5. SOJÁK, Petr, Veronika NÝDRLOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Dušan KLAPKO. Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7572-6.
    6. SOJÁK, Petr, Veronika NÝDRLOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Dušan KLAPKO. Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody. 2014. ISBN 978-80-210-7572-6.
    7. KLAPKO, Dušan. Kurikulum základní školy:metodologické přístupy a empirická zjištění (recenze). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 105 s. ISBN 978-80-210-7582-5.
    8. HAVLŮJOVÁ, Hana, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Dušan KLAPKO, Aleš FILIP, Martina VESELÁ, Petr HUDEC, Petr HAVRLANT, Květa JORDÁNOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Anna SVOBODOVÁ, Dagmar WIZOVSKÁ, Tomáš WIZOVSKÝ a Eva NEPRAŠOVÁ. Památky nás baví: Edukace jako cesta k rozvoji udržitelné péče o kulturní dědictví v České republice. Praha: Národní památkový ústav, 2014, 277 s. ISBN 978-80-905631-1-7.
    9. KLAPKO, Dušan, Lenka REMSOVÁ, Veronika KOLAŘÍKOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Luděk ŽÁKOVSKÝ. Výzkumný exkurz do diskursů o Romech. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 330 s. Edice diskursy v sociální pedagogice. ISBN 978-80-210-7547-4.
    10. KLAPKO, Dušan, Lenka REMSOVÁ, Veronika KOLAŘÍKOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Luděk ŽÁKOVSKÝ. Výzkumný exkurz do diskursů o Romech. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 330 s. Edice diskursy v sociální pedagogice. ISBN 978-80-210-7547-4.
    11. KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ. Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků. In ČAPV. Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. 2014.

    2013

    1. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. The New Educational Review. 2013. ISSN 1732-6729.
    2. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. The New Educational Review. 2013. ISSN 1732-6729.
    3. KLAPKO, Dušan. Diskurzivní analýza. In Lenka Gulová, Radim Šíp (eds.). Výzkumné metody v pedagogické praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, s. 168-209. pedagogika. ISBN 978-80-247-4368-4.
    4. KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ. Edukační praxe v prostředí sociálně znevýhodněných žáků. In Symposium sociální pedagogiky 2013. 2013.
    5. KLAPKO, Dušan. Evaluace edukačních programů aneb Památky baví i promlouvají. 2013.
    6. KLAPKO, Dušan. La educación de los estudiantes gitanos (metodología). 2013.
    7. KLAPKO, Dušan. Mapování argumentačních vzorců žáků na základě rozvíjejícího příběhu interaktivního divadla. In Remsová Lenka, Dušan Klapko et al. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 159-176. dramatická výchova. ISBN 978-80-210-6651-9.
    8. KLAPKO, Dušan. Obsahová analýza textu. In Lenka, Gulová, Radim Šíp (eds.). Výzkumné metody v pedagogické praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, s. 139-167. pedagogika. ISBN 978-80-247-4368-4.
    9. KLAPKO, Dušan. Problematika edukace romských žáků v kontextu sociální inkluze. In Studentská magisterská a doktorandská konference IGA "Fórum mladých výzkumníků". 2013.
    10. KLAPKO, Dušan. Přehled vybraných kritických sociálních teorií jako inspirativní zdroj pro sociální inkluzi sociálně znevýhodněných žáků v kontextu divadla ve výchově. In Remsová Lenka, Dušan Klapko et al. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 61-74. dramatická výchova. ISBN 978-80-210-6651-9.
    11. KLAPKO, Dušan. Současné přístupy k edukaci na památkových objektech NPÚ. 2013.
    12. KLAPKO, Dušan. Vybrané limity sociální inkluze (nejen) v edukaci. In XIV Polsko - Czeskie Dni Udział ludzi i instytucji w kształtowaniu świadomości narodowej i obywatelskiej na przestrzeni XIX - XXI wieku. 2013.
    13. KLAPKO, Dušan. Výzkumné mapování názorů žáků prostřednictvím účinků interaktivního divadla. In Remsová Lenka, Dušan Klapko et al. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 177-210. dramatická výchova. ISBN 978-80-210-6651-9.
    14. KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 258 s. ISBN 978-80-210-6651-9.
    15. KLAPKO, Dušan. Základy pedagogiky, distanční e-kurz. Online. 2013.
    16. KLAPKO, Dušan. Základy pedagogiky, distanční e-kurz. 2013.

    2012

    1. KLAPKO, Dušan. Analýza konstruování sociálního světa žáků ZŠ na pozadí tématu rasismu. In Jiří Němec (ed.). Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie. 1 vyd. Brno: Paido, 2012, s. 83-114. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-7315-224-6.
    2. KLAPKO, Dušan. Anonymní recenze. The New Educational Review. 2012. ISSN 1732-6729.
    3. KLAPKO, Dušan. Diskursivní analýza názorů učitelek ZŠ na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. In Lenka Gulová et al. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 67-105. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2.
    4. KLAPKO, Dušan a Jiří NĚMEC. K teoriím sociálního znevýhodnění. In Jiří Němec (ed.). Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 13-22. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-7315-224-6.
    5. KLAPKO, Dušan. Mapování cílů kurikula. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012, 39 s. Cesta ke kvalitě. ISBN 978-80-87652-07-7.

    2011

    1. KLAPKO, Dušan. Celoživotní učení nebo poučení? In XII Polsko - Czeskie Dni, Wroclaw. 2011.
    2. KLAPKO, Dušan. Evaluace výkladu učiva v učebnicích dějepisu pro ZŠ v kontextu výpovědí žáků a textové analýzy. 2011.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína, Jana STEJSKALÍKOVÁ a Dušan KLAPKO. Evaluation analysis of the expository component in history and German language textbooks for lower secondary schools. In IARTEM 2011. 2011.

    2010

    1. PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ a Dušan KLAPKO. Interaktivní divadlo jako primární prevence žáků. In Inkluzivní vzdělávání v primární škole. 2010.
    2. KLAPKO, Dušan. Obsahová analýza plánované verze klíčových kompetencí v komparaci vybraných ŠVP pro ZŠ a RVP z hlediska práce se sociálně znevýhodněnými skupinami. In Gulová, L. a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 148-175. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5342-7.
    3. KLAPKO, Dušan. Reflection on the evaluation of history textbooks from the perspective of onthodidactic interpretation of the migration of socially disadvantaged groups. Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal. Brno: MU, 2010, roč. 2, č. 1, s. 123-136. ISSN 1803-6546.
    4. KLAPKO, Dušan. Výzkum zaměřený na zmapování vybraných faktorů uchopení problematiky dějin sociální pedagogiky. In Výzkum zaměřený na …: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 52-67. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5.
    5. KLAPKO, Dušan. Výzkumné zjištění metody nedokončených vět v rámci mapování účinků interaktivního divadla. In Vítková, M., Havel, J. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 14 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
    6. KLAPKO, Dušan, Marie PAVLOVSKÁ a Lenka REMSOVÁ. Zmapování účinků interaktivního divadla jako primární prevence žáků v oblasti sociálně patologických jevů. In Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. MU: Paido, 2010, 11 s. ISBN 978-80-7315-199-7.

    2009

    1. KLAPKO, Dušan. Interaktivní divadlo jako předmět výzkumného šetření. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Brno: Paido, 2009, s. 61-217. ISBN 978-80-7315-188-1.
    2. KLAPKO, Dušan. Interaktivní divadlo jako předmět výzkumného šetření. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2009.
    3. KLAPKO, Dušan, Marie PAVLOVSKÁ a Lenka REMSOVÁ. Interaktivní divadlo v kontextu pedagogického výzkumu. In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1. vydání. Brno: Masarykova Univerzita, 2009, s. 165-172, 233 s. ISBN 978-80-210-4849-2.
    4. KLAPKO, Dušan. Obsahová analýza plánované verze školního vzdělávacího programu z hlediska práce se sociálně znevýhodněnými skupinami. In NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 59-74. <I>Speciální pedagogika</I>. ISBN 978-80-210-5033-4.
    5. KLAPKO, Dušan. Obsahová analýza ŠVP v kontextu sociálně znevýhodněných žáků. In Učitel pre školu 21. storočia. Banská Bystrica. 2009.
    6. KLAPKO, Dušan. Paralely v činnostech vybraných sociálních pedagogů. In Tradice veřejného demokratického vzdělávání v českých zemích. Olomouc. 2009.
    7. KLAPKO, Dušan. Podpora výzkumné činnosti na KSoP. 2009.
    8. KLAPKO, Dušan. Sémantické a pragmatické přístupy evaluace učebnic dějepisu. In Kurikulum a učebnice z pohladu pedagogického výskumu. Bratislava. 2009.
    9. KLAPKO, Dušan. The use discourse analysis in the process of evaluation of history textbooks. In J. Rodriguez Rodriguez, Mike Horsley, Susanne V. Knudsen. Local, National and Transnational Identities in Textbooks and Educational Media. Santiago de Compostela: IARTEM, 2009, s. 587-598. ISBN 978-84-8408-145-6.
    10. KLAPKO, Dušan. The Use of Discourse Analysis in the Process of Evaluation of the History Textbooks. In 10 th International Conference on Textbooks and Educational Media. Santiago De Compostela. 2009.

    2008

    1. KLAPKO, Dušan. Filosofie výchovy. Brno, 2008.
    2. KLAPKO, Dušan. Jak lze uchopit pedagogickou propedeutiku v kontextu sociální pedagogiky? In GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 19-33, 185 s. Sociální pedagogika a multikulturní výchova. ISBN 978-80-210-4724-2.
    3. KLAPKO, Dušan. Nástin předmětu historie sociální pedagogiky. In Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 88-98, 221 s. ISBN 978-80-210-4676-4.
    4. KLAPKO, Dušan. Návrh měření sémantické složky afektivních cílů kurikula zastoupených ve výkladovém didaktickém textu v učebnicích dějepisu. In Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 109-133, 211 s. ISBN 978-80-210-4676-4.
    5. ŠIMONÍK, Oldřich, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Hana HORKÁ, Jiří NĚMEC, Stanislav STŘELEC, Jan ŠŤÁVA, Jarmila SVOBODOVÁ, Miroslav JANDA, Otto ČAČKA, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Lenka GULOVÁ a Dušan KLAPKO. Pregraduate Teacher Training 2. 1st ed. Brno: Faculty of Education, Masaryk University, 2008, 224 s. Pedagogical Theory, Essay Selection 2. ISBN 978-80-7392-058-6.
    6. KLAPKO, Dušan. Social pedagogy. In Pregraduate Teacher Training 2. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 72-107, 39 s. Pregraduate Teacher Training 2. ISBN 978-80-7392-058-6.
    7. KLAPKO, Dušan. Sociálně pedagogické teorie. Brno, 2008.
    8. KLAPKO, Dušan. Sociální aspekty dějin pedagogiky. In Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 99-106, 221 s. ISBN 978-80-210-4676-4.
    9. KLAPKO, Dušan. Sociální dimenze RVP ZV v kontextu činnosti sociálního pedagoga. 2008.
    10. KALEJA, Martin. Současná romská rodina v dimenzi sociální pedagogiky. In KLAPKO, Dušan. Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. Brno: Katedra sociální pedagogiky, PdF MU, 2008, s. 189-204. ISBN 978-80-210-4676-4.
    11. KLAPKO, Dušan. Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 221 s. ISBN 978-80-210-4676-4.
    12. ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Vzdělávací aktivity Kabinetu multikulturní výchovy PdF MU. In KLAPKO, Dušan. Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. 1. vyd. Brno: MU, 2008, s. 63-71, 8 s. ISBN 978-80-210-4676-4.

    2007

    1. KLAPKO, Dušan. Symposium k výročí 75. narozenin prof. Přadky. Vývoj a současný stav edukačně výzkumné činnosti Katedry sociální pedagogiky. 2007.
    2. KLAPKO, Dušan. Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. 2007.
    3. KLAPKO, Dušan. Zamyšlení nad problematikou metodiky výkladu dějin sociální pedagogiky. Pedagogická orientace. Brno, 2007, roč. 17, č. 3, s. 3-19. ISSN 1211-4669.

    2006

    1. KLAPKO, Dušan. Analýza učebnic dějepisu pro ZŠ jako evaluační nástroj k zefektivnění kvality didaktických textů. In Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006, s. 53-73. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 4. ISBN 80-7315-124-3.
    2. KLAPKO, Dušan. Evaluace učebnic jako cesta k optimalizaci výchovně-vzdělávacího procesu. In Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006, s. 45-53. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 4. ISBN 80-7315-124-3.
    3. NAJVAROVÁ, Veronika. Jaké strategie používají studenti učitelství při studiu odborného textu? In MAŇÁK, Josef a Dušan KLAPKO. Učebnice pod lupou. 1. vyd. Brno: Paido, 2006, s. 111-121, 10 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek č. 4. ISBN 80-7315-124-3.

    2005

    1. KLAPKO, Dušan. Dějiny sociální pedagogiky. Brno: PdF MU, 2005.
    2. KLAPKO, Dušan. Základy pedagogiky. Brno: PdF MU, 2005.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 26. 4. 2024 09:20