Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. DUNDÁLKOVÁ, Karolína. Jaké příležitosti k učení nabízejí současné elektronické (hybridní) učebnice pro žáky 2. stupně ZŠ oproti tištěným. In Proměny vzdělávání. 2023.
      URL
      Název anglicky: What learning opportunities electronic (hybrid) textbooks offer for lower secondary school pupils compared to printed textbooks
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: e-textbook; learning opportunities; lower secondary school pupils
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 31. 1. 2024 13:02.

    2022

    1. RODOVÁ, Veronika, Karolína DUNDÁLKOVÁ a Tomáš JANÍK. Úvahy Hanse Ulricha Grundera o učitelství, učitelích a jejich postavení ve společnosti. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2022, roč. 146, č. 3, s. 5-12. ISSN 0323-0449.
      URL
      Název anglicky: Hans Ulrich Grunder's reflections on teaching, teachers and their position in society
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: specialist journal; teachers; elementary school

      Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 23. 2. 2023 16:29.

    2021

    1. DUNDÁLKOVÁ, Karolína. Rozhovor se Šárkou Kašpárkovou o (ne)sportování dětí a mládeže. Komenský. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2021, roč. 145, č. 4, s. 13-18. ISSN 0323-0449.
      URL
      Název anglicky: Interview with Šárka Kašpárková about doing (no) sports of children and youth
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interview; sport; PE

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2022 16:14.

    2020

    1. JANÍK, Tomáš, Štefan PORUBSKÝ, Magdolna CHRAPPÁN, Kinga KUSZAK, Eliška WALTEROVÁ, Rita BENCZE, Katarzyna SADOWSKA, Natalia KLYSZ-SOKALSKA, Agnieszka BOJARCZUK-TÜNCER, Karolína DUNDÁLKOVÁ, Jan TUPÝ, Beata KOSOVÁ a Petra FRIDRICHOVÁ. Curriculum changes in Visegrád four: three decades after the fall of communism. Münster: Waxmann, 2020, 162 s. ISBN 978-3-8309-4162-0.
      Název česky: Proměny kurikula v zemích V4: Tři dekády po pádu komunismu
      Název anglicky: Curriculum changes in Visegrád four: three decades after the fall of communism
      RIV/00216224:14410/20:00115731 Odborná kniha. angličtina. Německo.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Porubský, Štefan (703 Slovensko) -- Chrappán, Magdolna (348 Maďarsko) -- Kuszak, Kinga (616 Polsko) -- Walterová, Eliška (203 Česká republika) -- Bencze, Rita (348 Maďarsko) -- Sadowska, Katarzyna (616 Polsko) -- Klysz-Sokalska, Natalia (616 Polsko) -- Bojarczuk-Tüncer, Agnieszka (616 Polsko) -- Dundálková, Karolína (203 Česká republika) -- Tupý, Jan (203 Česká republika) -- Kosová, Beata (703 Slovensko) -- Fridrichová, Petra (703 Slovensko)
      Klíčová slova anglicky: curriculum; curriculum changes; educational policy
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 31. 3. 2021 12:40.

    2019

    1. RODOVÁ, Veronika a Karolína DUNDÁLKOVÁ. Rozhovor s Tomášem Kasperem o významu historie. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 144, č. 2, s. 5-8. ISSN 0323-0449.
      URL
      Název anglicky: Interview with Tomáš Kasper about the importance of history
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: specialist journal; teachers; elementary school, history of education

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 27. 1. 2020 10:24.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. Teachers’ Acceptance of Curriculum Reform in the Czech Republic: One Decade Later. Center for Educational Policy Studies Journal. 2019, roč. 9, č. 2, s. 73-97. ISSN 1855-9719. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.26529/cepsj.560.
      URL
      Název česky: Akceptace kurikulární reformy učiteli v ČR: deset let poté
      RIV/00216224:14410/19:00107534 Článek v odborném periodiku. angličtina. Slovinsko.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí) -- Spurná, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Knecht, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: curriculum reform; teachers’ attitudes; acceptance; resistance; curriculum documents
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 24. 3. 2020 11:45.

    2018

    1. JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Petr KNECHT a Michaela SPURNÁ. Czech teachers' attitudes towards curriculum reform implementation. Human Affairs-Postdisciplinary Humanities Social Sciences Quarterly. Berlin: WALTER DE GRUYTER GMBH, 2018, roč. 28, č. 1, s. 54-70. ISSN 1210-3055. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/humaff-2018-0006.
      URL
      Název česky: Postoje českých učitelů k implementaci kurikulární reformy
      Název anglicky: Czech teachers' attitudes towards curriculum reform implementation
      RIV/00216224:14410/18:00100823 Článek v odborném periodiku. angličtina. Německo.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Knecht, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Spurná, Michaela (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: curriculum; curriculum reform; implementation; teacher attitudes
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 2. 2019 16:33.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Dnešní učebnice pohledem výzkumníků a studentů učitelství. Komenský. 2018, roč. 143, č. 1, s. 25-30. ISSN 0323-0449.
      URL
      Název anglicky: Current textbooks from the researchers' and student teachers perspective
      RIV/00216224:14410/18:00106074 Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný). čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: textbook; research; student teachers; reviews

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2019 10:47.
    3. JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU. 2018.
      Název anglicky: Conference of PhD students of the Faculty of Education of MU
      RIV/00216224:14410/18:00106252 Uspořádání konference. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: PhD conference; dissertation research; PhD students of the Faculty of Education

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2019 10:23.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína a Štefan PORUBSKÝ. Editorial. Orbis Scholae. Karolinum, 2018, roč. 12, č. 1, s. 5-7. ISSN 1802-4637.
      URL
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 25. 2. 2019 13:39.
    5. PORUBSKÝ, Štefan a Karolína PEŠKOVÁ. editorství čísla Kurikulární reforma v ČR a SR 10 let poté: bilance a výzvy pro současnou školu. In Orbis scholae. 2018. ISSN 1802-4637.
      URL
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: curriculum reform; challenges; Czech Republic; Slovak Republic
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 8. 2. 2019 15:06.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Tomáš JANÍK a Michaela SPURNÁ. Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2018, roč. 12, č. 1, s. 69-93. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.282.
      URL
      Název česky: Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění
      Název anglicky: The Changes of Teachers’ Attitudes Towards Curriculum Reform and Its Implementation
      RIV/00216224:14410/18:00101451 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Spurná, Michaela (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: changes of attitudes; lower secondary school teachers; curriculum reform
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D., učo 322688. Změněno: 10. 7. 2023 13:54.
    7. ŠEVČÍK, Karel, Karolína PEŠKOVÁ a Tomáš JANKO. Učitelé základních škol a proměna jejich postojů ke kurikulární reformě: tři příběhy. Lifelong Learning. 2018, roč. 8, č. 3, s. 48-75. ISSN 1804-526X.
      URL
      Název česky: Učitelé základních škol a proměna jejich postojů ke kurikulární reformě: tři příběhy
      Název anglicky: Primary and Lower Secondary School Teachers and the Development of Their Attitudes towards the Curriculum Reform: Three Stories
      RIV/00216224:14410/18:00101688 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Ševčík, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: attitudes to the curriculum reform; primary and lower secondary school teachers; change of attitudes
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 8. 4. 2019 10:49.
    8. PICKA, Karel a Karolína PEŠKOVÁ. Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol. JTIE - Journal of Technology and Information Education. Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, roč. 10, č. 1, s. 17-33. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.002.
      Plný text v pdf
      Název česky: Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol
      Název anglicky: Perception of digital games as educational media by lower secondary school pupils
      RIV/00216224:14410/18:00102766 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Picka, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: perception of digital games; motivation; game-based learning; questionnaire survey; pupils
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Karel Picka, Ph.D., učo 318732. Změněno: 27. 2. 2019 12:31.
    9. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ a Tomáš JANKO. Zur Implementierung der Curriculumreform in der Tschechischen Republik: Zusammenfassung zweier Akzeptanzstudien unter Lehrpersonen. In S. Schwab, G. Tafner, S. Luttenberger, H. Knauder, & M. Reisinger. Von der Wissenschaft in die Praxis? Zum Verhältnis von Forschung und Praxis in der Bildungsforschung. Münster: Waxmann Verlag, 2018, s. 211-227. ISBN 978-3-8309-3841-5.
      Název česky: K implementaci kurikulární reformy v České republice: Shrnutí dvou studií o akceptaci reformy učiteli
      Název anglicky: Implementation of curriculum reform in the Czech Republic: Summary of two studies about the reform acceptance of teachers
      RIV/00216224:14410/18:00101693 Stať ve sborníku. němčina. Německo.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: curriculum reform; implemantation; acceptance; teachers
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 10. 4. 2019 09:01.

    2017

    1. PEŠKOVÁ, Karolína a Vlastimil ŠVEC. Aktuální metodologické otázky k disertačním výzkumům. 2017.
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2018 14:35.
    2. VETTER, Eva, Karolína PEŠKOVÁ a Miroslav JANÍK. Editorial. Orbis Scholae. Karolinum, 2017, roč. 11, č. 3, s. 5-7. ISSN 1802-4637.
      URL
      Název anglicky: Editorial
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: multilingualism; languages; education
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 2. 2021 11:17.
    3. VETTER, Eva, Miroslav JANÍK a Karolína PEŠKOVÁ. editorství čísla Multilingualism and Languages in Education. In Orbis scholae. 2017. ISSN 1802-4637.
      URL
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: multilingualism; languages; education

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 8. 2. 2019 14:49.
    4. JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Exploring Teachers´ Perceptions of Curriculum Change and their Use of Textbooks during its Implementation: A Review of Current Research. Zeitschrift für Geographiedidaktik. 2017, roč. 17, č. 1, s. 33-52. ISSN 2198-4298.
      Název anglicky: Exploring Teachers´ Perceptions of Curriculum Change and their Use of Textbooks during its Implementation: A Review of Current Research
      RIV/00216224:14410/17:00094669 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Německo.
      Janko, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: curriculum reform; teacher perceptions; textbooks; review
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 4. 2018 10:25.
    5. PEŠKOVÁ, Karolína a Tomáš JANÍK. Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools. In Language Education across Borders. 2017.
      Název česky: Učitelé cizích jazyků a nové kurikulum na druhém stupni základní školy
      angličtina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: foreign language teachers; curriculum; lower secondary schools
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2018 14:45.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína. Printed vs. electronic textbooks: the offer of multimedia in foreign language textbooks. In IARTEM conference 2017. 2017.
      angličtina. Portugalsko.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2018 14:54.
    7. PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. Teoretický model pro výzkum vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ. Orbis scholae. Praha: Karolinum, 2017, roč. 11, č. 2, s. 99-124. ISSN 1802-4637.
      URL
      Název anglicky: Theoretical Model for Research of Lower Secondary School Teachers’ Perceptions of Curriculum Changes
      RIV/00216224:14410/17:00095561 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí) -- Spurná, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Knecht, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: model validation; model CBAM; questionnaire; perception of curriculum changes; lower secondary school teachers
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 20. 1. 2022 11:53.
    8. PEŠKOVÁ, Karolína. Učebnice jako didaktická opora při rozvíjení interkulturní dimenze cizojazyčné výuky. In Celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků. 2017.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 9. 3. 2018 14:52.
    9. JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT a Karel ŠEVČÍK. Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů. In 25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
      Název česky: Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů
      Název anglicky: Primary and lower secondary school teachers’ perceptions of curriculum changes: summarizing the main results from interviews
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: attitudes towards curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, semi-structured interview
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Změněno: 4. 10. 2017 10:52.

    2016

    1. PEŠKOVÁ, Karolína. členství v redakční radě časopisu Pedagogická revue. 2016.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2017 10:51.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. Kurikulární změny očima učitelů. In Odborný seminář ÚVRV. 2016.
      Název anglicky: Curriculum changes in teachers' eyes
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: curriculum changes; teacher; survey
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2017 16:49.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Landeskundliche Visualisierungen als Mittel der Unterstützung vom Textverständnis in DaZ/DaF-Lehrwerken. In GeSuS-Tagung 2016. 2016.
      Název česky: Vizuální prostředky k podpoře porozumění textu v učebnicích němčiny jako cizího a druhého jazyka
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2017 11:33.
    4. MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ. Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks. e-Pedagogium. Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, roč. 2016, č. 2, s. 75-89. ISSN 1213-7758.
      URL
      Název česky: Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy
      RIV/00216224:14410/16:00091029 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Moravec, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: e-textbook; lower secondary school pupils; perception; printed textbook
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 9. 3. 2017 12:48.
    5. PEŠKOVÁ, Karolína a Lukáš PLCH. Predátorské časopisy a konference aneb jak se jim vyhnout. 2016.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 20. 1. 2017 18:26.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína. Profese učitele na stránkách časopisu Komenský v proudu času. In Komenský. Masarykova univerzita, 2016, s. 36-39. ISSN 0323-0449.
      Název anglicky: Teacher profession on the pages of the journal Komenský in the flow of time
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 9. 3. 2017 13:19.
    7. TRNOVÁ, Eva, Tomáš JANKO, Josef TRNA a Karolína PEŠKOVÁ. Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku. Scientia in educatione. Praha, 2016, roč. 7, č. 1, s. 49-64. ISSN 1804-7106.
      URL
      Název česky: Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku
      Název anglicky: The Types of Educational Comics and Analysis of Their Educational Potential for Science Instruction
      RIV/00216224:14410/16:00090431 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trnová, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Trna, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: comics; connectivism; educational comic; Net-generation; science education; STEM school subjects
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 18:04.
    8. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ a Eva ELLEDEROVÁ. Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba – hodnocení – používání. 2016.
      Název anglicky: Textbooks from a field didactical perspective: design - evaluation - use
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: textbook; development; evaluation; use

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 8. 3. 2017 08:39.
    9. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO, Michaela SPURNÁ a Petr KNECHT. Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření. In 24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu. 2016.
      Název česky: Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření
      Název anglicky: : Primary and lower secondary school teachers’ perception of curriculum changes: summarizing the survey results
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: perception of curriculum changes, primary and lower secondary school teachers, questionnaire survey

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2017 15:58.
    10. VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti: souhrnné výsledky výzkumu. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.
      Název anglicky: Learner Strategies in English as Foreign Language and their Relation to Achievement: Summary of Research Findings
      RIV/00216224:14410/16:00091164 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Learner strategies; language skills; achievement in language tasks; English as a foreign language (EFL).
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 27. 3. 2017 15:09.
    11. VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti: souhrnné výsledky výzkumu. In Sborník abstraktů z konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.
      Název anglicky: Learner Strategies in English as Foreign Language and their Relation to Achievement: Summary of Research Findings
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Learner strategies; language skills; achievement in language tasks; English as a foreign language (EFL).
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 25. 12. 2016 13:29.

    2015

    1. PEŠKOVÁ, Karolína. členství v redakční radě časopisu Komenský. 2015.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 10. 3. 2016 10:26.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. členství ve výkonné redakci časopisu Orbis scholae. 2015.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 10. 3. 2016 10:28.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Masarykova univerzita, 2015, roč. 8, č. 2, s. 101-115. ISSN 1803-4411.
      Název česky: Didaktické funkce vizuálních prostředků k výuce reálií v učebnicích němčiny
      Název anglicky: Didactical functions of visuals for teaching culture in German language textbooks
      RIV/00216224:14410/15:00093690 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: German language textbook; didactical functions; visuals; teaching culture
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2017 11:34.
    4. MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ. Investigating pupils‘ acceptance of electronic textbooks: Adaptation of a research instrument based on the Technology Acceptance Model. In European Conference on Educational Research: Education and Transition - Contributions from Educational Research (ECER 2015). 2015.
      Název anglicky: Investigating pupils‘ acceptance of electronic textbooks: Adaptation of a research instrument based on the Technology Acceptance Model
      RIV/00216224:14410/15:00083839 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Maďarsko.
      Moravec, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Technology Acceptance Model; questionnaire; theoretical framework
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2016 14:52.
    5. MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ. Investigating pupils‘ acceptance of electronic textbooks: Adaptation of a research instrument based on the Technology Acceptance Model. In European Conference on Educational Research: Education and Transition - Contributions from Educational Research (ECER 2015). 2015.
      RIV/00216224:14410/15:00083838 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. angličtina. Maďarsko.
      Moravec, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Technology Acceptance Model; questionnaire; theoretical framework
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2016 14:54.
    6. ZLATNÍČEK, Pavel a Karolína PEŠKOVÁ. Kvalita výuky německého jazyka na českých základních školách: jak ji lze posuzovat a co ukázaly vybrané výsledky výzkumu. In Komenský. 2015, s. 25-30. ISSN 0323-0449.
      Název anglicky: The quality of German language instruction in Czech schools: how we can measure it and selected research results
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: instructional quality; German language; research results
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 21. 8. 2015 20:44.
    7. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky. 2015.
      Název anglicky: School education: context, participants, curriculum, processes, results
      RIV/00216224:14410/15:00085507 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school education; curriculum; PhD thesis

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2016 14:18.
    8. JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art. In International Conference on Textbooks and Educational Media (IARTEM 2015). 2015.
      Název česky: Postoje učitelů ke změnám kurikula: mapování současného stavu poznání
      Název anglicky: Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art
      Pedagogika a školství. angličtina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: curriculum, curriculum change, teachers, textbooks
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 3. 2016 14:57.
    9. JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Zjišťování postojů učitelů ke kurikulárním změnám: přehledová studie. In 22. konference České pedagogické společnosti: Škola a její křižovatky. 2015.
      Název anglicky: Exploring teachers' attitudes towards curricular changes: a review paper
      RIV/00216224:14410/15:00080762 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janko, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: review paper; teachers' attitudes; curricular changes
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 24. 4. 2015 13:59.

    2014

    1. ČEŠKOVÁ, Tereza a Karolína PEŠKOVÁ. Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ. In XXII. konference ČAPV: Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
      Název anglicky: Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 30. 3. 2015 10:45.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Klára KOSTKOVÁ a Karolína PEŠKOVÁ. Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement. In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe. 2014.
      Název česky: Shluky a sekvence žákovských strategií čtení, psaní, mluvení a poslechu v anglickém jazyce ve vazbě na úspěšnost
      Název anglicky: Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement
      RIV/00216224:14410/14:00074126 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Portugalsko.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kostková, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: clusters; sequences; learner strategies; templates; achievement
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 19. 3. 2015 13:42.
    3. KOSTKOVÁ, Klára, Karolína PEŠKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ a Miroslav JANÍK. Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement. In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe. 2014.
      Abstract in On-Line Programme
      Název česky: Shluky a sekvence žákovských strategií čtení, psaní, mluvení a poslechu v anglickém jazyce ve vazbě na úspěšnost
      RIV/00216224:14410/14:00073843 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. angličtina. Portugalsko.
      Kostková, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: clusters; sequences; learner strategies; templates; achievement
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 19. 3. 2015 13:43.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. člen výkonné redakce časopisu Komenský. Komenský, 2014. ISSN 0323-0449.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 6. 3. 2015 14:33.
    5. VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Evaluační zprávy pro školy: Výsledky žáků v angličtině na konci základního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova unvierzita, 2014, 100 s. Evaluační zprávy školám. 1.
      Název anglicky: Evaluation reports for schools: Students achievement in English at the end of lower secondary education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: learning strategies; achievement; English as foreign language; end of compulsory (lower secondary) education

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 19. 3. 2015 16:56.
    6. VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support. In The European Conference on Educational Research: The Past, the Future and Present of Educational Research in Europe. 2014.
      Abstract in On-line Program ECER 2014
      Název česky: Strategie učení se cizímu jazyku: Používání strategií žáky a podpora strategií učitelem
      RIV/00216224:14410/14:00073624 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. angličtina. Portugalsko.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Learning strategies; strategy use; strategy support; foreign language; secondary education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 24. 1. 2015 20:04.
    7. PEŠKOVÁ, Karolína. Inhaltsanalyse der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken. In Knecht, P.; Matthes, E.; Schütze, S.; Aamotsbakken, B. Methodologie und Methoden der Schulbuch- und Lehrmittelforschung. 1. vyd. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2014, s. 241-253. Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuchforschung. ISBN 978-3-7815-1991-6.
      URL
      Název česky: Obsahová analýza vizuálních prostředků pro výuku reálií v učebnicích němčiny
      Název anglicky: Content analysis of visuals for teaching culture in German language textbooks
      RIV/00216224:14410/14:00077766 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visuals; teaching culture; German language textbooks; content analysis; methodology
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 16. 12. 2014 10:42.
    8. PEŠKOVÁ, Karolína. Kateřina Šichová. Mit Händen und Füßen reden. Verbale Phraseme im deutsch-tschechischen Vergleich (Rezension). 2014, 3 s. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, 1/2. ISSN 1803-4411.
      Název česky: Kateřina Šichová. Mit Händen und Füßen reden. Verbale Phraseme im deutsch-tschechischen Vergleich (Recenze)
      Název anglicky: Kateřina Šichová. Mit Händen und Füßen reden. Verbale Phraseme im deutsch-tschechischen Vergleich (Book review)
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: book review; phrasem; srovnání; Czech language; German language

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 20. 10. 2015 11:11.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ a Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7582-5.
      Název anglicky: Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings
      RIV/00216224:14410/14:00077769 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Lupač, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Ševčík, Karel (203 Česká republika, domácí) -- Doležal, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Moravec, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Sýkorová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Češková, Tereza (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: curriculum; primary and lower secondary school; methodological approach; theoretical framework; empirical findings
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 28. 5. 2015 15:28.
    10. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ a Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7838-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7838-2014.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings

      Klíčová slova anglicky: curriculum; primary and lower secondary school; methodological approach; theoretical framework; empirical findings

      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 12. 10. 2015 10:42.
    11. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ a Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7582-5.
      Název anglicky: Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: curriculum; primary and lower secondary school; methodological approach; theoretical framework; empirical findings
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 18. 6. 2015 11:49.
    12. MORAVEC, Josef a Karolína PEŠKOVÁ. Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study. In ECER 2014. 2014.
      Název česky: Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy: výsledky dotazníkového šetření
      Název anglicky: Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: elektronická učebnice; vnímání; žáci druhého stupně ZŠ
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 19. 9. 2014 13:10.
    13. JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ a Tomáš JANÍK. Standardy pro učitelské vzdělávání jako cesta ke kvalitě: reflexe vývoje ve Spolkové republice Německo. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2014, roč. 8, č. 3, s. 47-70. ISSN 1802-4637.
      Název česky: Standardy pro učitelské vzdělávání jako cesta ke kvalitě: reflexe vývoje ve Spolkové republice Německo
      Název anglicky: Standards for Teacher Education as a Road towards Quality: Reflections on Development in Germany
      RIV/00216224:14410/14:00077745 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: standards;teacher education;quality of education;evaluation
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 8. 1. 2019 09:42.
    14. JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ a Marcela JANÍKOVÁ. Standardy pro učitelské vzdělávání v Německu a ve Švýcarsku: okolnosti jejich vzniku a působení. 2014.
      Název anglicky: Standards for Teacher Education in Germany and Switzerland: circumstances of their formation and effectiveness
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: standards;teacher education;quality of education;effectiveness
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 17. 3. 2015 12:26.
    15. VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat. In Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU. 2014.
      Název anglicky: Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques
      RIV/00216224:14410/14:00074120 Vyžádané přednášky. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 20. 11. 2014 23:42.
    16. JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 263 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6823-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: School education: from contexts to results
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: contexts; curriculum; participants; processes; results
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 24. 2. 2015 16:32.
    17. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ a Michaela SPURNÁ. Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky. 2014.
      Název anglicky: School education: context, participants, curriculum, processes, results
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: school education; curriculum; PhD thesis

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 2. 3. 2015 15:31.
    18. VLČKOVÁ, Kateřina, Klára KOSTKOVÁ, Karolína PEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Typické sekvence a shluky žákovských strategií na konci základního vzdělávání ve vazbě na úspěšnost řešení jazykových úloh KET. 2014.
      Webové stránky konference ČAPV 2014
      Název anglicky: Typical Sequences and Clusters of Learner´s Strategies at the End of Elementary Compulsory Education in Relation to Solving of Language Taks KET
      RIV/00216224:14410/14:00073948 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kostková, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Švejdíková, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learner strategies; language skills; EFL - English as foreign language; KET test; lower secondary education
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 21. 11. 2014 16:18.
    19. VLČKOVÁ, Kateřina, Klára KOSTKOVÁ, Karolína PEŠKOVÁ a Miroslav JANÍK. Typické sekvence a shluky žákovských strategií na konci základního vzdělávání ve vazbě na úspěšnost řešení jazykových úloh KET. 2014.
      Webové stránky konference ČAPV 2014
      Název anglicky: Typical Sequences and Clusters of Learner´s Strategies at the End of Elementary Compulsory Education in Relation to Solving of Language Taks KET
      RIV/00216224:14410/14:00073947 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kostková, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learner strategies; language skills; EFL - English as foreign language; KET test; lower secondary education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 21. 11. 2014 13:42.
    20. VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Výzkum strategií učení se cizímu jazyku a výsledků vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií u žáků 9. ročníku. In Výzkumy pro efektivní vzdělávání (Kabinet Informačních studií a knihovnictví, Centrum CEINVE, Centrum informačního vzdělávání na MU, Filozofická fakulta Masarykova univerzita). 2014.
      Název anglicky: Research on foreign language learning strategies and achievement: Analysis of strategy cluster and sequences of 9th grade students
      RIV/00216224:14410/14:00074086 Vyžádané přednášky. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: research design; learner strategies; English; achievement; MAXQDA; Statistica; data analysis
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 21. 11. 2014 13:09.
    21. PEŠKOVÁ, Karolína a Petr VLČEK. Workshop k metodologickým otázkám výzkumu kurikula. 2014.
      Název anglicky: Workshop on methodological questions of curriculum research
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: workshop; curriculum research; methodology

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 15. 12. 2014 12:41.
    22. VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 474 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 41. ISBN 978-80-210-7574-0.
      full text Munispace
      Název česky: Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti
      Název anglicky: Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement
      RIV/00216224:14410/14:00081376 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Uličná, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Švejdíková, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learner strategies; language use strategies; strategy sequences; strategy clusters; language skills; language tasks; achievement in language tasks; English as a foreign language
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 20. 6. 2017 14:11.
    23. VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 474 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 41. ISBN 978-80-210-7574-0.
      Název česky: Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti
      Název anglicky: Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: learner strategies; language use strategies; strategy sequences; strategy clusters; language skills; language tasks; achievement in language tasks; English as a foreign language
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 2. 2017 14:07.
    24. VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 479 s. ISBN 978-80-210-7595-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7595-2014.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement

      Klíčová slova anglicky: learner strategies; language use strategies; strategy sequences; strategy clusters; language skills; language tasks; achievement in language tasks; English as a foreign language

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 2. 2017 14:10.

    2013

    1. JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Analysing the Types of Visuals in Textbooks of Geography and German Language: Considering the Instructional Functioning of Photographs. The Anthropologist. Kamla-Raj, 2013, roč. 16, 1-2, s. 363-372. ISSN 0972-0073.
      URL
      RIV/00216224:14410/13:00068767 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Indie.
      Janko, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: geography; German Language; textbooks; types of visuals
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 3. 2020 15:48.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Die Rolle der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in gegenwärtigen DaF-Lehrwerken: Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse und Lehrerinterviews. In Janíková, V., Seebauer, R. Bildung und Sprachen in Europa. Education and Languages in Europe. 1. vyd. Münster: LIT Verlag, 2013, s. 205-214. ISBN 978-3-643-50505-7.
      Název česky: Role vizuálií pro výuku reálií v současných učebnicích němčiny: výsledky analýzy učebnic a rozhovorů s učiteli
      Název anglicky: The role of visualization for learning about life and institutions in textbooks of German: results of textbook analysis and interviews with teachers
      RIV/00216224:14410/13:00074714 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual; teaching culture; textbook; interview; teacher
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2015 09:10.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Die Rolle der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in gegenwärtigen DaF-Lehrwerken: Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse und Lehrerinterviews. In Bildung und Sprachen in Europa. Education and Languages in Europe. 2013.
      Název česky: Role vizuálií pro výuku reálií v současných učebnicích němčiny: výsledky analýzy učebnic a rozhovorů s učiteli
      Název anglicky: The role of visuals for teaching culture in German textbooks: results of a textbook analysis and teacher interviews
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visual; teaching culture; textbook; interview; teacher
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 25. 6. 2013 16:01.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. Doll, J., Frank, K., Fickermann, D., & Schwippert, K. (Eds.) (2012). Schulbücher im Fokus. Nutzungen, Wirkungen und Evaluation. Recenze. 2013, 4 s. Pedagogická orientace. ISSN 1211-4669.
      URL
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: book review; textbook research

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2014 14:22.
    5. PEŠKOVÁ, Karolína. Inhaltsanalyse der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken: methodologische Aspekte. In Methodological Issues in Schoolbook and Educational Media Research/Methodenfragen in der Schulbuch- und Lehrmittelforschung. 2013.
      Název česky: Obsahová analýza vizuálních prostředků pro výuku reálií v učebnicích němčiny: metodologické aspekty
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: content analysis; system of categories; visuals; German textbooks

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 25. 10. 2013 12:12.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína. Landeskundliche Visualisierungen in DaF-Lehrwerken am Beispiel Tschechiens. In Sabine Eickenrodt, Lucia Lauková, Tomáš Sovinec, Péter Urbán. Germanistische Studien in der Slowakei. Beiträge zur Doktorandenkonferenz in Bratislava 2011. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2013, s. 155-168. ISBN 978-3-631-63321-2.
      Název anglicky: Visuals for teaching culture in German language textbooks on the example of the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/13:00068686 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual; teaching culture; results of an analysis
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 17. 3. 2014 11:10.
    7. JANKO, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken: Ansichten der Lehrenden und Lernenden. In 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung. 2013.
      Název česky: Učební potenciál vizuálií v učebnicích: názory učitelů a žáků
      Název anglicky: Learning potential of visuals in textbooks: views of teachers and pupils
      RIV/00216224:14410/13:00074715 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. němčina. Německo.
      Janko, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learning potential; visual; textbook; teacher; pupil
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D., učo 104778. Změněno: 10. 4. 2015 08:54.
    8. SPURNÁ, Michaela, Petr KNECHT, Karolína PEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK a Veronika LOKAJÍČKOVÁ. Methodological issues in schoolbook and educational media research/Methodenfragen in der Schulbuch- und Lehrmittelforschung. 2013.
      URL
      Název česky: Metodologické otázky výzkumu učebnic a dalších edukačních médií
      Název anglicky: Methodological issues in schoolbook and educational media research
      RIV/00216224:14410/13:00069583 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Spurná, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) -- Knecht, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Lokajíčková, Veronika (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational media research; international conference; schoolbook research
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 17. 3. 2014 12:23.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína, Josef MORAVEC a Milan KUBIATKO. Pupils’ perception of printed and e-textbooks. In ECER 2013. 2013.
      Název česky: Vnímání tištěných a elektronických učebnic žáky
      Pedagogika a školství. angličtina. Turecko.
      Klíčová slova anglicky: perception; pupils; printed textbooks; electronic textbooks
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 24. 2. 2014 15:15.
    10. JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 263 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6677-9.
      Název anglicky: School education: from contexts to results
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: contexts; curriculum; participants; processes; results

      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 27. 5. 2014 11:38.
    11. JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy (SKOLA 2013). 2013.
      URL
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 10. 3. 2014 13:45.
    12. JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 354 s. ISBN 978-80-210-6396-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6396-2013.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: School education: contexts, curriculum, participants, processes, results
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: contexts; curriculum; participants; processes; results
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 24. 2. 2015 16:39.
    13. PEŠKOVÁ, Karolína, Milan KUBIATKO a Josef MORAVEC. The use of e-textbooks: views of lower secondary school pupils. In IARTEM 2013. 2013.
      Název česky: Používání elektronických učebnic: názory žáků 2. stupně ZŠ
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: views; pupils; e-textbooks
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 25. 10. 2013 10:57.
    14. PEŠKOVÁ, Karolína. Vermittlung landeskundlicher Inhalte durch Visualisierungen in DaF-Lehrwerken: theoretische und praktische Implikationen. In IDT 2013 Bozen. 2013.
      Pedagogika a školství. němčina. Itálie.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 7. 8. 2013 16:11.
    15. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích němčiny. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 205 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 32. ISBN 978-80-210-6399-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6399-2013.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Visuals for teaching culture in German language textbooks
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visuals; teaching culture; German language textbooks; types; contents; functions; quantitative analysis; teachers; interview
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 24. 2. 2015 16:39.

    2012

    1. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO a Milan KUBIATKO. Approaches and instruments for analysing instructional quality. In Emotions in school and instruction, Friedrich-Schiller Universität Jena. 2012.
      Název česky: Přístupy a nástroje k analyzování kvality výuky
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: analysing instructional quality; instruments; approaches
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2013 14:48.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. člen redakce odborného časopisu Komenský. 2012.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 8. 3. 2013 11:59.
    3. MINAŘÍKOVÁ, Eva, Karolína PEŠKOVÁ a Tomáš JANÍK. Lernen aus Unterrichtsvideo: Entwicklung einer videobasierten Lernumgebung und Ergebnisse einer Pilotstudie. In Lernen in der/für die Praxis durch Forschung, Pädagogische Hochschule Oberösterreich, Linz. 2012.
      Pedagogika a školství. němčina.
      Klíčová slova anglicky: video; instruction; learning; results of a pilot study
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2013 14:49.
    4. ZLATNÍČEK, Pavel a Karolína PEŠKOVÁ. Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent. Online. In Ježková, V. (Ed.). Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s. 109-117. ISBN 978-80-7290-620-8.
      URL
      Název anglicky: Presentation and pilot study of a current version of an observation instrument of
      RIV/00216224:14410/12:00064284 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Zlatníček, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teaching quality; foreign language teaching quality; components and characteristics
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 8. 3. 2013 09:32.
    5. ZLATNÍČEK, Pavel a Karolína PEŠKOVÁ. Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka. In XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2012). 2012.
      Pedagogika a školství. čeština.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2013 14:50.
    6. JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 354 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 31. ISBN 978-80-210-6132-3.

      Klíčová slova anglicky: school education, contexts, curriculum, participants, research instruments

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 10. 2. 2014 12:20.
    7. JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ. Tvorba a výzkum školy a školského systému: uvedení do problematiky. In Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 9-17. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31. ISBN 978-80-210-6132-3.
      Název anglicky: The creation and research of school and school system: an introduction to the topic
      RIV/00216224:14410/12:00063703 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: introduction to the topic; model of school education; theory of recontextualisation
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2013 14:00.
    8. PEŠKOVÁ, Karolína. Visuals for teaching about German speaking countries in German language textbooks. In The European Conference on Educational Research (ECER 2012). 2012.
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: visuals; teaching culture; analysis; German language textbooks
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2013 14:50.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích němčiny. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 205 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 32. ISBN 978-80-210-6149-1.
      Název anglicky: Visuals for teaching culture in German language textbooks
      RIV/00216224:14410/12:00064269 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visuals; teaching culture; German language textbooks; types; contents; functions; quantitative analysis; teachers; interview
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 29. 11. 2014 19:21.
    10. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky pro výuku reálií: výsledky analýzy učebnic němčiny. Pedagogická orientace. 2012, roč. 22, č. 2, s. 243-265. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-243.
      URL
      Název anglicky: Visuals for teaching culture: an analysis of German as a second language textbooks
      RIV/00216224:14410/12:00060740 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visuals; teaching culture; German language textbooks; system of categories; curriculum
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 4. 2013 10:17.
    11. ZLATNÍČEK, Pavel a Karolína PEŠKOVÁ. Vývoj nástroje pro posuzování vybraných komponent a charakteristik kvality výuky: aplikace v oblasti cizího jazyka. Orbis scholae. 2012, roč. 6, č. 3, s. 56-76. ISSN 1802-4637.
      Název anglicky: The development of an instrument for assessment of components and characteristics of instructional quality: application in the area of foreign language instruction
      RIV/00216224:14410/12:00058454 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Zlatníček, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: instructional quality; quality of foreign language instruction; instrument for assessment of teaching quality; components and characteristics of instructional quality
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 4. 2013 14:35.
    12. PEŠKOVÁ, Karolína a Jana STEJSKALÍKOVÁ. Zpráva z konference ECER 2011 v Berlíně. 2012.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2013 10:04.
    13. STEJSKALÍKOVÁ, Jana a Karolína PEŠKOVÁ. 11. konference Mezinárodní asociace pro výzkum učebnic a dalších edukačních médií (IARTEM). Brno: Česká pedagogická společnost, 2012.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2013 10:13.

    2011

    1. PEŠKOVÁ, Karolína a Jana STEJSKALÍKOVÁ. European Dimension in Czech School: Europeanism with Focus on History Curriculum. In ECER 2011. 2011.
      URL

      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2012 13:33.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína, Jana STEJSKALÍKOVÁ a Dušan KLAPKO. Evaluation analysis of the expository component in history and German language textbooks for lower secondary schools. In IARTEM 2011. 2011.

      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2012 13:36.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Interkulturní aspekty vizuálních prostředků v učebnicích cizích jazyků. In Interkulturní dimenze v lingvistickém, kulturním a historickém kontextu - Pardubice 2011. 2011.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2012 13:40.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků. In Petr Knecht, Tomáš Janko. Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 24-28. ISBN 978-80-210-5749-4.
      Název česky: Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků
      Název anglicky: Intercultural comptence in terms of global education in teaching foreign languages
      RIV/00216224:14410/11:00053655 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: intercultural competence; global education; teaching foreign languages; theoretical framework of researchdissertation
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 23. 1. 2013 11:01.
    5. PEŠKOVÁ, Karolína. Kategoriální systém pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií: Ověřování, modifikace, aplikace. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 75-90. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
      Název anglicky: System of Categories for Evaluation of Visuals for Teaching about German Speaking Countries in German Language Textbooks: Validation, Modifi cation, Application
      RIV/00216224:14410/11:00055543 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: system of categories; visuals; textbooks; teaching about German speaking countries; German as a second foreign language; validation; modification; application; analysis
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 23. 1. 2013 10:54.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína. Metodologické aspekty analýzy učebnic německého jazyka z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií. In Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 97-112. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23. ISBN 978-80-210-5705-0.
      Název česky: Metodologické aspekty analýzy učebnic německého jazyka z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií
      Název anglicky: Methodological aspects of analysis of visuals for teaching about German speaking countries in German language textbooks
      RIV/00216224:14410/11:00055406 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visuals; textbooks; teaching about German speaking countries; German language
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 19. 1. 2013 15:48.
    7. PEŠKOVÁ, Karolína. Metodologické aspekty analýzy učebnic NJ z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií. In Celofakultní konference studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (NAME 2011). 2011.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2012 13:44.
    8. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reálií. In Prager germanistische Studententagung PRAGESTT 2011. 2011.

      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2012 13:48.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína a Kristýna TAUŠOVÁ. Zur Analyse des Lehrwerks Deutsch mit Max. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 2011, 1/2, s. 70-90. ISSN 1803-4411.
      Název anglicky: Analysis of the textbook Deutsch mit Max
      RIV/00216224:14410/11:00055821 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí) -- Taušová, Kristýna (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: textbook; learning strategies; language skills; visuals; teaching about culture; intercultural communicative competence
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 19. 1. 2013 15:47.
    10. PEŠKOVÁ, Karolína. Zur Beschreibung der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in Lehrwerken für den DaF-Unterricht. In 1. Germanistenkonferenz in der Slowakei, Bratislava, 2011. 2011.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 3. 2012 13:53.

    2010

    1. JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Marie DOSKOČILOVÁ, Gabriela DUCHÁČKOVÁ, Tomáš JANKO, Miroslav JIREČEK, Petr NOVÁK, Karolína PEŠKOVÁ, Jana PŘIKRYLOVÁ, Jana STEJSKALÍKOVÁ, Sonia ŠAMALÍKOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Jana ZERZOVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 222 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20. ISBN 978-80-7315-209-3.
      Název česky: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
      Název anglicky: Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum
      RIV/00216224:14410/10:00046471 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Knecht, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Najvar, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Doskočilová, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Ducháčková, Gabriela (203 Česká republika, domácí) -- Janko, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Jireček, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Novák, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Pešková, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Přikrylová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Stejskalíková, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Šamalíková, Sonia (203 Česká republika, domácí) -- Šebestová, Simona (203 Česká republika, domácí) -- Zerzová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Zlatníček, Pavel (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: curriculum; instruction; quality; monitoring; evaluation
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Změněno: 12. 1. 2011 17:21.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Návrh kategoriálního systému pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií. In Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 11-28, 13 s. ISBN 978-80-210-5377-9.
      Název anglicky: The System of Categories for Evaluation of Visuals for Teaching about German Speaking Countries in German Language Textbooks
      RIV/00216224:14410/10:00046493 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: system of categories visuals textbooks teaching about German speaking countries German as a second foreign language

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 23. 1. 2013 11:02.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Návrh kategoriálního systému pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií. In Didaktika cizích jazyků v empirickém výzkumu, PdF MU Brno. 2010.
      čeština.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 24. 10. 2011 14:07.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - disertační projekt. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VII. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, s. 145-151. ISBN 978-80-244-2593-1.
      Název anglicky: Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries - Dissertation Projekt.
      RIV/00216224:14410/10:00046129 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Visual representations textbooks teaching German as a foreign language facts about German speaking countries
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 23. 1. 2013 11:03.

    2009

    1. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím. In Kurikulum a výuka v proměnách školy. 2009. ISBN 978-80-210-4927-7.
      Název anglicky: Visual Representations in Textbooks for Teaching about German Speaking Countries

      Klíčová slova anglicky: PhD thesis, visual representations, teaching about German speaking countries
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 8. 1. 2010 14:46.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce. In Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu. Bratislava: Štátny pedagogický ústav Bratislava, 2009, s. 179-187, 8 s. ISBN 978-80-8118-015-6.
      Název česky: Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
      Název anglicky: Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries–Dissertation Project.
      Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 28. 6. 2010 17:46.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím: disertační projekt. In Bulletin CPV PedF MU 2009. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 50-55, 5 s. ISBN 978-80-210-5060-0.
      Název anglicky: Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries: Dissertation Project

      Klíčová slova anglicky: visual representations teaching about German speaking countries German textbook

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 5. 1. 2010 11:34.

    2008

    1. PEŠKOVÁ, Karolína. Die visuelle Komponente der Lehrbücher bei der Vermittlung der soziokulturellen Inhalte im Deutschunterricht. In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Brno: MU, 2008, s. 52-61. ISBN 978-80-210-4764-8.
      Název česky: Vizuální komponenta učebnic při zprostředkování sociokulturních obsahů ve výuce německého jazyka
      Název anglicky: Visual component of textbooks presenting sociocultural issues in German language teaching
      RIV/00216224:14410/08:00034901 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Pešková, Karolína (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: visual component; textbooks; German; sociocultural issues; teaching
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 12. 2. 2009 14:27.
Zobrazeno: 20. 9. 2024 11:01