Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁ. Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти. In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024.
    2. RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁ. Драматична освіта як засіб розвитку співпраці та креативності майбитніх педагогів закладів дошкільної освіти. 2024.

    2022

    1. RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁ. Grandes figures de la Révolution française: création et lecture à l’aide de la technique des tableaux vivants. Synergies Europe. Sylvains-lès-Moulins, France: GERFLINT (Groupe d'Etudes et de Recherches pour le Francais Langue Internationale), 2022, roč. 2022, č. 17, s. 209-222. ISSN 1951-6088.
    2. RODOVÁ, Veronika, Jana LÉTALOVÁ a Hana HORKÁ. Rozhovor s Hanou Horkou o environmentální výchově, jejím pojetí a významu ve vzdělávacím kurikulu. Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2022, roč. 147, č. 1, s. 3-7. ISSN 0323-0449.
    3. NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA a Radek POSPÍŠIL. Teorie a metodika výchovy. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0131-5.
    4. NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA a Radek POSPÍŠIL. Teorie a metodika výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Elportál. ISBN 978-80-280-0131-5.

    2021

    1. HORKÁ, Hana. členka redakční rady časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2021 - 2021.
    2. HORKÁ, Hana. členka redakční rady Komenský. 2021 - 2021.
    3. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Jiné obory jako živý zdroj inspirace pedagogiky. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, LXXI, č. 2, s. 153-157. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2005.
    4. HORKÁ, Hana. Recenzní posudek na učebnici Prvouka pro 1. ročník ZŠ. 2021.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.

    2020

    1. HORKÁ, Hana. Badatelsky orientované vzdělávání pro děti generace Alfa (vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol). Tomas Bata University Press, 2020, 2020, 98 s.
    2. HORKÁ, Hana. členka redakční rady. Komenský, 2020.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 24 s. ISBN 978-80-210-9582-3.

    2019

    1. HORKÁ, Hana. členka redakční rady časopisu Komenský. 2019 - 2019.
    2. HORKÁ, Hana. hodnotitel: Národní akreditační úřad pro vysoké školství. 2019.
    3. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů. Marginalia Historica. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu, 2019, roč. 10, č. 1, s. 65-91. ISSN 1804-5367.
    4. RODOVÁ, Veronika a Hana HORKÁ. Pokračování rozhovoru s Vladimírou Spilkovou, tentokrát o proměnách učitelské profese a přípravy na ni. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 143, č. 4, s. 5-13. ISSN 0323-0449.
    5. HORKÁ, Hana. Recenzní posudek na studii pro časopis Orbis scholae. 2019.
    6. HORKÁ, Hana. Recenzní posudek na učebnici Prvouka pro 2. ročník ZŠ. 2019.
    7. HORKÁ, Hana. Recenzní posudek na učebnici Příroda 4. 2019.
    8. HORKÁ, Hana. recenzní posudek na učebnici Společnost 4. 2019.
    9. HORKÁ, Hana. Recenzní posudek pro časopis Pedagogika. 2019.

    2018

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem. 2018. ISBN 978-80-7454-755-3.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem. In XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu Transdisciplinarita v pedagogických vědách. 2018.
    3. HORKÁ, Hana. členka redakční rady časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. 2018.
    4. HORKÁ, Hana. členka redakční rady časopisu Komenský. 2018.
    5. HORKÁ, Hana. hodnotitel. : Národní akreditační úřad pro vysoké školství. 2018.
    6. HORKÁ, Hana. Odborná korektura učebnice Člověk a jeho svět pro 1. ročník ZŠ. 2018.
    7. HORKÁ, Hana. Recenzní posudek na studii pro časopis Orbis scholae. 2018.
    8. HORKÁ, Hana. Recenzní posudek na učebnici Prvouka pro 1. ročník ZŠ. 2018.
    9. RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Rozhovor s Vladimírou Spilkovou o školské reformě a o podobách současné školy. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč. 143, č. 1, s. 5-12. ISSN 0323-0449.

    2017

    1. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování. Komenský. Masarykova univerzita, 2017, roč. 142, č. 2, s. 32-39. ISSN 0323-0449.
    2. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. The Development of Professional Skills in Teaching Practice: the Views of Student Teachers and Mentor Teachers. In 18th Biennial Conference on Teachers and Teaching, ISATT 2017, Salamanca. 2017.

    2016

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení jako jedna z determinant účinnosti učitelských praxí. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2016, roč. 26, č. 2, s. 272-298. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-2-272.
    2. HORKÁ, Hana. bronzová medaile. Masarykova univerzita, 2016.
    3. HORKÁ, Hana. hodnotitel. Národní akreditační úřad pro vysoké školství, 2016.
    4. SYSLOVÁ, Zora a Hana HORKÁ. Reflexe jako základ kontinuálního profesního učení na pedagogické fakultě. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016.
    5. SYSLOVÁ, Zora a Hana HORKÁ. Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje. In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, s. 405-418. ISBN 978-80-7509-426-1.
    6. SYSLOVÁ, Zora a Hana HORKÁ. Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje. In 8. ročník Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016. ISBN 978-80-7509-431-5.
    7. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Veronika RODOVÁ. Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání. In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, s. 124-137. ISBN 978-80-7509-426-1.
    8. RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ a Zora SYSLOVÁ. Standard pro realizaci závěrečných prací v oboru učitelství pro mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 16 s.
    9. RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ a Zora SYSLOVÁ. Standard pro realizaci závěrečných prací v oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 17 s.
    10. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Veronika RODOVÁ. Tematická kooperativní výuka jako výuková strategie v učitelském vzdělávání. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016.

    2015

    1. HORKÁ, Hana. Another concept of nature and culture in the education. In 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. 2015. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015B12.
    2. HORKÁ, Hana. členka redakční rady časopisu Komenský. Komenský, 2015 - 2022. ISSN 0323-0449.
    3. HORKÁ, Hana. členka redakční rady Komenský. Komenský, 2015 - 2022.
    4. HORKÁ, Hana. Education to overcoming violated reciprocity between man and nature. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 333-338. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.043.
    5. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 439-446. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057.
    6. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Nová kultura vyučování a učení v primární škole na příkladech. Online. In Porubský, Š., Lynch, Z. (eds.). Kurikulárna reforma a perspektívy základnej školy. 1. vyd. Banská Bystrica: Banská Bystrica: PF UMB, 2015, s. 22-40. ISBN 978-80-557-1024-2.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ. Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, s. 743-750. ISBN 978-619-7105-45-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096.
    8. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Professional Development of Faculty Teacher Trainer. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2015.
    9. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Příklad aplikace nové kultury vyučování a učení v primární škole. In Mezinárodní­ konference Kurikulárna reforma a perspektivy základnej školy, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. 2015.
    10. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 s. ISBN 978-80-210-7894-9.
    11. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 s. ISBN 978-80-210-7894-9.
    12. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Studie ze školní pedagogiky. 3. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie. ISBN 978-80-210-4859-1.
    13. HORKÁ, Hana a Petra VYSTRČILOVÁ. Subjektivní teorie učitele jako determinanta kvality výuky. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2015. 2015. ISBN 978-80-7509-287-8.
    14. HORKÁ, Hana. The Role of Education in Overcoming Violated Reciprocity between Man and Nature. In Hursen, C. PROCEEDINGS OF 5TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP. AMSTERDAM: ELSEVIER SCIENCE BV, 2015, s. 1174-1178. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.217.
    15. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme). Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, roč. 2015, č. 1, s. 30-40. ISSN 1897-6557.
    16. HORKÁ, Hana. Transformation of Content for Biophile Orientation of Education. In SGEM International Multidisciplinary Scietific Conferences on Social Sciences and Atrs. 2015.
    17. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole. In Adriana Wiegerová a kol. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. první. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, s. 58-73. 10 publikace ve vědecké edici Pedagogika. ISBN 978-80-7454-555-9.
    18. ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ, Hana MEDVEDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Josef MORAVEC a Blanka PRAVDOVÁ. Učitel v teorii a praxi. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 163 s. ISBN 978-80-210-8087-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8087-2015.
    19. HORKÁ, Hana a Petra VYSTRČILOVÁ. Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky. In Lenka Danielová, Josef Schmied. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Křtiny: Mendelova univerzita v Brně, 2015, s. 225-236. ISBN 978-80-7509-287-8.

    2014

    1. HORKÁ, Hana. Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání. In Monika Miňová, Zora Syslová. Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja. první. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2014, s. 48-56. ISBN 978-80-555-1152-8.
    2. SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 s. ISBN 978-80-210-7542-9.
    3. SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 s. ISBN 978-80-210-7542-9.
    4. HORKÁ, Hana, Veronika RODOVÁ a Ivana CHYBOVÁ. Poznávání přírody v předškolním věku. In Zora Syslová, Veronika Rodová. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 59-69. ISBN 978-80-210-7370-8.
    5. HORKÁ, Hana. Proenvironmentální orientace vzdělávání v mateřské škole. 2014.
    6. HORKÁ, Hana. Proměna vzdělávání směrem k biofilní orientaci. In Škola a zdraví v 21. století. 2014.
    7. HORKÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Reflexe zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi. 2014.
    8. HORKÁ, Hana a Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ. Respektující přístup v edukaci žáků na počátku školní docházky. In Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. 2014.
    9. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. School Education. 1. vyd. Brno: MU, 2014. ISBN 978-80-210-7597-9.
    10. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří HAVEL a Veronika RODOVÁ. School Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7597-9.
    11. HORKÁ, Hana, Lucie GRŮZOVÁ a Zora SYSLOVÁ. Stimulace k cílené reflexi zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. Acorát. Brno: Akademické centrum osobnostního rozvoje při Ústavu pedagogických věd FF MU, 2014, roč. 1/3, 1/2014, s. 3-9. ISSN 1803-0823.
    12. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Školní pedagogika – distanční e-kurz. Online. Brno, 2014.
    13. HORKÁ, Hana. The share of education to overcoming violated reciprocity between man and nature. In 5TH World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2014). 2014.
    14. HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Učení přírodní zahradou. In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014.
    15. SZIMETHOVÁ, Monika, Adriana WIEGEROVÁ, Hana HORKÁ, Petra KOVALOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Vysokoškolský učitel - pozicia medzi vyučováním a výskumom. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014, 70 s. Pedagogika, svazek 1. ISBN 978-80-7454-408-8.
    16. HORKÁ, Hana a Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ. Vzájemný respekt v komunikaci učitele se žákem. In Hana Filová, Jiří Havel, Jana Kratochvílová (eds.). Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 56-67. ISBN 978-80-210-6889-6.

    2013

    1. VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra a Hana HORKÁ. From Environmental Education to Biophiled Orientation of Education. Online. In Zehra Özcinar. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 89. Amsterdam: Elsevier, 2013, s. 328-331. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.855.
    2. VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra a Hana HORKÁ. From Environmental Education to Biophiled Orientation of Education. In 2nd Cyprus International Conference on Educational Research. 2013.
    3. MOON, Jennifer Ann, Michal DIVIŠ, Jan KOLÁŘ, Vít DOČEKAL, Josef VALENTA, Hana KASÍKOVÁ, Hana HORKÁ, Veronika RODRIGUEZOVÁ, Karla BRÜCKNEROVÁ a Michal DUBEC. Krajinou zkušenostně reflektivního učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 118 s. ISBN 978-80-210-6296-2.
    4. HORKÁ, Hana. Proměna obsahu předškolního vzdělávání v intencích biofilní orientace. Krakow: Univerzytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodovej, 2013. ISBN 978-83-63568-10-8.
    5. VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra a Hana HORKÁ. Subjektivní teorie učitele o biofilní orientaci vzdělávání: ověřování výzkumného nástroje a ukázka z výzkumného šetření. In Švec V., Bradová J. et al. Učitel v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 36-59. ISBN 978-80-210-6620-5.
    6. ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ, Hana MEDVEDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Josef MORAVEC a Blanka PRAVDOVÁ. Učitel v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 163 s. ISBN 978-80-210-6620-5.
    7. ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ, Hana MEDVEDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Josef MORAVEC a Blanka PRAVDOVÁ. Učitel v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 163 s. ISBN 978-80-210-6620-5.
    8. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Vnímání profesní role vysokoškolského učitele experta a začátečníka. In Vysokoškolský učitel´ - pozícia medzi vyučovaním a výskumom. 2013.
    9. HORKÁ, Hana. Výchovné působení učitele a jeho výchovné kompetence. In Hana Filová a kol. Příručka pro fakultní cvičné učitele aneb Jak vést pedagogické praxe studentů učitelství 1. stupně základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 49-54. ISBN 978-80-210-6619-9.
    10. HORKÁ, Hana. Vzdělání pro péči o Zemi jako výzva ke změně vzdělávání. In ICCOLE 2013. 2013.
    11. HORKÁ, Hana. Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou. In Danielová, L.; Horáčková, M.; Skalická, I.; Vyleťal, P. (eds.). Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. první. Brno: Mendelova univerzita, 2013, s. 41-46. ISBN 978-80-7375-918-6.
    12. HORKÁ, Hana. Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou. In Danielová, L.; Linhartová, D.; Schmiedová, K. (eds). Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2013. první. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013, s. 173-181. ISBN 978-80-7375-825-7.

    2012

    1. SZIMETHOVÁ, Monika, Adriana WIEGEROVÁ a Hana HORKÁ. Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy. 1. vyd. Bratislava: OZ V4, 2012, 78 s. pedagogické monografie. ISBN 978-80-89443-12-3.
    2. HORKÁ, Hana. Environmental education in undergraduate teacher training as an instrument of civic and professional competencies development. In Formirane na graždanina i profesionalista v uslovijata na universitetskoto obrazovanie. první. Sofia: CU "Sv. KLiment Ochridski" - Fakultet pedagogika, 2012, s. 55-59. ISBN 978-954-490-336-7.
    3. HORKÁ, Hana. Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání. In Gramotnost ve škole. 2012.
    4. HORKÁ, Hana a Veronika RODRIGUEZOVÁ. Možnosti integrace a kooperace dvou zdánlivě nesouvisejících oblastí (Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy). In XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Dimenze kurikula. 2012. ISBN 978-80-7290-581-2.
    5. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy. In Jana Kratochvílová, Jiří Havel (eds.). Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 137-144. ISBN 978-80-210-5876-7.
    6. HORKÁ, Hana. Poznávací strategie pro utváření vztahu dětí k přírodě. In Gasiorek, K.; Paśko, I. Poznawanie świata w edukacji dziecka. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012, s. 133-138. ISBN 978-83-7271-756-6.
    7. HORKÁ, Hana. Primární vzdělávání na vesnické škole v 21. století. Ostopovice: OÚ a ZŠ Ostopovice, 2012, 3 s.
    8. HORKÁ, Hana a Veronika RODRIGUEZOVÁ. Teoreticko-výzkumná reflexe výukového programu.(Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy). Online. In Ježková, V. (Ed.). Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s. 339-347. ISBN 978-80-7290-620-8.
    9. HORKÁ, Hana a Veronika RODRIGUEZOVÁ. Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy. In XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Dimenze kurikula. 2012.

    2011

    1. HORKÁ, Hana. Подготовочное энвиронментальное обучение преподавателей в контексте изменения концепции основного обучения в Чешской Республике. In Экологическое образование для устойчивого развития в условиях реализации федеральных государственных образовательных стандартов. Uljanovsk: Uljanovskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet, 2011, s. 343-348. ISBN 978-5-86045-479-8.
    2. HORKÁ, Hana. Biofilní orientace v obsahovém kurikulu. In Konference České pedagogické společnosti. 2011.
    3. HORKÁ, Hana. Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky. In Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011.
    4. HORKÁ, Hana. Cognitive Strategies in Environmental Education. In Funkcja poznawcza w edukacji dziecka – teoria i praktyka. 2011.
    5. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. HEALTH AS A MOTIVATIONAL FACTOR IN ENVIRONMENTAL EDUCATION. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Education and Healthcare. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2011, s. 55-66. ISBN 978-80-210-5721-0.
    6. HORKÁ, Hana. Health Education in the Environmental Context. In Řehulka, E; Sollárová E. (ed.) Health Education: Czech-Slovak Experience. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 7- 20. ISBN 978-80-210-5723-4.
    7. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání. In Sirotová, M. Hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. Pedagogika ActualiS II. prvé. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2011, s. 9-14. ISBN 978-80-8105-224-8.
    8. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Human Health and Road Transport. In Řehulka, Evžen (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1. vyd. Brno: Masarykova Universita, 2011, s. 213-222. ISBN 978-80-210-5524-7.
    9. HORKÁ, Hana. Integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v přípravě učitelů 1. stupně ZŠ. In Pregraduální příprava učitelů v kontextu kurikulární reformy. 2011.
    10. HORKÁ, Hana. Osvojování kompetencí pro realizaci environmentální výchovy v přípravném učitelském vzdělávání. In O. Šimoník (ed.). Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. díl. 1. vyd. Brno: MU, 2011, s. 70-77. ISBN 978-80-210-5710-4.
    11. HORKÁ, Hana. Primární edukace v environmentálních souvislostech. In Doušková, A.; Porubský, Š.; Huľová, Z. Učitelia a primárna edukácia včera, dnes a zajtra. Banská Bystrica: Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky PdF UMB, 2011, s. 300-305. ISBN 978-80-557-0116-5.
    12. HAVEL, Jiří a Hana HORKÁ. Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU. In Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, s. 155-159. Odborná publikace; čz 2011/229. ISBN 978-80-244-2775-1.
    13. HORKÁ, Hana. Proměna vzdělávacího obsahu v intencích biofilní orientace. In Bendl.S.; Zvírotský M. (eds.). Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata-ideje-realizace. první. Brno: TRIBUN EU s. r. o., 2011, s. CD neuvedeno, 6 s. ISBN 978-80-263-0046-5.
    14. HORKÁ, Hana. Příroda ve školní výuce. In Šmajs, J. (ed.) Aby Země nebyla jen hrobem. Literatura, kultura, příroda. první. Praha: Obec spisovatelů, 2011, s. 175-183. ISBN 978-80-904218-8-2.
    15. HORKÁ, Hana. Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ). In Oldřich Šimoník (ed.). Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta., 2011, s. 56- 64. ISBN 978-80-210-5561-2.
    16. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Studie ze školní pedagogiky. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie. ISBN 978-80-210-4859-1.
    17. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 68-72. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-13.
    18. HORKÁ, Hana. Zdraví jako motivační faktor environmentální výchovy. 2011.

    2010

    1. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Active Leisure for Health in Context of Environmental Care. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Health Education: International Experiences. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 275-290. ISBN 978-80-210-5398-4.
    2. HORKÁ, Hana. Axiologická dimenze profesních kompetencí učitele. In Šimoník, O. (Ed.) Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi. První. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010, s. 39-44. ISBN 978-80-210-5246-8.
    3. HORKÁ, Hana. Axiologická reflexe přípravného vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy. In Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. První. Ostrava: Ostravská univerzita – Pedagogická fakulta, 2010, s. 774-780. ISBN 978-80-7368-771-7.
    4. HORKÁ, Hana. Biofilní orientace přípravného učitelského vzdělávání. In Šimoník, O. (ed.) Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 32-36. ISBN 978-80-210-5368-7.
    5. HORKÁ, Hana. Členka oborové rady doktorského studijního programu Pedagogika - PdF MU Brno. 2010.
    6. HORKÁ, Hana. členka redakční rady. Redakční rada časopisu Komenský, 2010.
    7. HORKÁ, Hana. členka redakční rady časopisu Envigogika. redakční rada časopisu Envigogika, 2010.
    8. HORKÁ, Hana. členka vědecké rady PdF UK Bratislava. vědecká rada PdF UK Bratislava, 2010.
    9. HORKÁ, Hana. Environmental Aspects of Education for the Health. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 131-138. ISBN 978-80-210-5260-4.
    10. HORKÁ, Hana. Environmental Aspects of Education for the Health in Curriculum of Pregradual Preparation of Teachers. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 171-178. ISBN 978-80-210-5260-4.
    11. HORKÁ, Hana. Environmental Education as an Instrument for Health Promotion. In Szerlag, A. (Ed.) Health in pedagogical discourses and school practices. Selected Perspectives. První. Krakow: Oficina Wydawnicza "Impuls", 2010, s. 83-92. ISBN 978-83-7587-418-1.
    12. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze profesních kompetencí učitele. In Pedagogické kompetence v přípravě studentů na učitelskou profesi. 2010.
    13. HORKÁ, Hana. Hodnotová výchova v učitelském vzdělávání. 2010.
    14. HORKÁ, Hana. Inkluze v přírodě jako inspirace pro školní vzdělávání. In Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 56-62. ISBN 978-80-7315-199-7.
    15. HORKÁ, Hana. Ochrana přírody jako atribut lidství v pedagogických souvislostech. In Hábl.,J.; Doležalová, J. Humanizace ve výchově a vzdělávání. 1. vyd. Hradec Králové: GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové, 2010, s. 49-57, 8 s. ISBN 978-80-7435-068-9.
    16. HORKÁ, Hana. Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 179-194. ISBN 978-80-210-5260-4.
    17. HORKÁ, Hana. Primární edukace v environmentálních souvislostech. In Primární edukace včera, dnes a zítra. 2010.
    18. HORKÁ, Hana. Principy biofilní orientace přípravného učitelského vzdělávání. In Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. 2010.
    19. HORKÁ, Hana. Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe). In László, K. et al. Prostriedky rozvíjania sposobilostí učitel´a. 1. vyd. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici. Občianské združenie Pedagog., 2010, s. 124-139. ISBN 978-80-557-0107-3.
    20. HORKÁ, Hana. Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání. In Wiegerová, A.(ed) Premeny univerzitného vzdelávania. 1. vyd. Bratislava: OZ V4 a PdF UK, 2010, s. 138-145. ISBN 978-80-89443-02-4.
    21. HORKÁ, Hana. Příroda ve školní výuce. In Literárně- filozofická konference - Literatura – příroda – kultura. 2010.
    22. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. The Ecotherapeutic Potential of Nature and Taking Care of One´s Health. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 201-212. ISBN 978-80-210-5260-4.
    23. HORKÁ, Hana. The Value Aspects in Undergraduate Teacher Training. In Janík, T.; Knecht, P. (Hg./Eds.) New Pathways in the Professional Development of Teachers. MUNSTER: LIT VERLAG, 2010, s. 320-325. ISBN 978-3-643-50153-0.
    24. HORKÁ, Hana, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Učitelství pro mateřské školy. In Spilková, V; Hejlová, H. (eds.) Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Vývoj po roce 1989 a perspektivy. Praha: PdF UK, 2010, s. 131-139. ISBN 978-80-7290-486-0.
    25. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ a Jiří HAVEL. Učitelství pro 1. stupeň základní školy. In Spilková, V; Hejlová, H. (eds.) Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Vývoj po roce 1989 a perspektivy. Praha: PdF UK, 2010, s. 113-130. ISBN 978-80-7290-486-0.

    2009

    1. HORKÁ, Hana a Hana FILOVÁ. Daří se nám zkvalitňovat pregraduální přípravu učitelů 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě MU? In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. první. Olomouc: Votobia Olomouc, 2009, s. 68-74. ISBN 978-80-7220-315-4.
    2. HORKÁ, Hana. Ekologická/environmentální výchova. In Pedagogická encyklopedie / Jan Průcha (ed.). první. Praha: Portál, 2009, s. 852 - 856. ISBN 978-80-7367-546-2.
    3. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Ekoterapeutický potenciál přírody a péče o zdraví. In Konference Škola a zdraví 21. 2009.
    4. HORKÁ, Hana. Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů. In Vývoj, proměny a možnosti primárního vzdělávání. první. Hradec Králové: GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové, 2009, s. 12-19. ISBN 978-80-7041-707-2.
    5. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost. In Rybičková, M., Hladík, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. první. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, s. 190-195. ISBN 978-80-7318-904-4.
    6. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost. In Škola v proměnách. 2009.
    7. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Perception of Health in the context of Environmental issues among students of the Faculty of Education Masaryk University. In Řehulka et al. School and Health 21 - Topical issues in Health Education. první. Brno: Masarykova Univerzita Brno, 2009, s. 33-50. ISBN 978-80-210-4930-7.
    8. HAVEL, Jiří, Hana HORKÁ a Hana FILOVÁ. Příprava učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v kontextu školských reforem. In Príprava učiteľov v procese školských reforiem. Prešov: Prešovská univerzita, 2009, s. 796-802. ISBN 978-80-555-0014-0.
    9. HORKÁ, Hana. Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání. In Fórum o premenách univerzitného vzdelávania 2009. 2009.
    10. HORKÁ, Hana a Evžen ŘEHULKA. Quality of life, health and environment from educational point odf view. In Valeologija:sučasnij stan, naprjamki ta perspektivi rozvitky. první. Charkov: Univerzita V. N. Karazinova, Charkov, 2009, s. 115-124. ISBN 978-966-623-573-5.
    11. HORKÁ, Hana. Starost a péče o celek, globální výchova. In Vědění a participace, Dlouhá, J. (ed.). první. Praha: Karolinum, 2009, s. 156-166. ISBN 978-80-246-1656-8.
    12. HORKÁ, Hana. Škola pro život II. Pedagogická a psychologická východiska ekologické/environmentální výchovy. první. Praha: Sdružení středisek ekologické výchovy Pavučina, 2009, 8 s. ISBN 978-80-903345-9-5.
    13. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. VNÍMÁNÍ ZDRAVÍ V KONTEXTU PROBLEMATIKY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ. In ŘEHULKA, Evžen. Aktuální otázky výchovy ke zdraví. první. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 33-50. ISBN 978-80-210-5071-6.
    14. HORKÁ, Hana, Dušan KALÁŠEK, Evžen ŘEHULKA a Jaroslav ŘEZÁČ. 5th International Conference School and Health 21 Book of abstracts School and Health for 21st Century. In 5. Mezinárodní konference Škola a zdraví 21 ; Brno 24.-26. srpna 2009. 2009. ISBN 978-80-7392-098-2.

    2008

    1. HORKÁ, Hana. Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí (2). Praha: RAABE, 2008, 16 s. Svět průřezových témat 1. ISBN neuvedeno.
    2. HORKÁ, Hana. Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí (3). 2008. vyd. Praha: RAABE, 2008, 18 s. Sbvět průřezových témat.
    3. HORKÁ, Hana. Ecological Education. In Pregraduate Teacher Training 1. první. Brno: PdF MU, 2008, s. 23-40, 17 s. pedagogika. ISBN 978-80-7392-057-9.
    4. HORKÁ, Hana. EKOLOGICKÁ/ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA V MATEŘSKÉ ŠKOLE. Praha: Verlag Dashofer, 2008, 20 s. ISSN 1802-4130.
    5. HORKÁ, Hana. Ekologická/environmentální výchovy v mateřské škole. Verlag Dashofer, 2008, 18 s. ŠKolní vzdělávací porgramy a evaluace vmateřské š. ISSN 1802-4130.
    6. HORKÁ, Hana. Formální vzdělávání učitelů v ČR. In Kurz pro učitele z Dolnoslezského vojvodství. 2008. ISBN neuvedeno.
    7. ŘEHULKA, Evžen, Hana HORKÁ a Zdeněk HROMÁDKA. Health Care and the Environment from the Viewpoint of Primary School Pupils. In Social and Health Aspects of Health Education. první. Brno: MSD,s.r.o., Brno, 2008, s. 21-33, 14 s. ISBN 978-80-7392-043-2.
    8. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání. In Učitel a žák v současné škole. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 94-104. ISBN 978-80-210-4752-5.
    9. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání. In Učitel a žák v současné škole. 2008. ISBN neuvedeno.
    10. HORKÁ, Hana. Jak připravujeme učitele na rozvíjení ekologické gramotnosti na Pedagogické fakultě MU. In Konferencia „Výučbou ekológie na školách k ekologickej gramotnosti“. 2008. ISBN neuvedeno.
    11. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU. In Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání. první. Ostrava: Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2008, s. 85- 91, 6 s. ISBN 978-80-7368-615-4.
    12. HORKÁ, Hana. Péče o zdraví a životní prostředí z pohledu žáků základní školy. In Vzdělávací akce specializačního studia "252" pro koordinátory EV. 2008. ISBN neuvedeno.
    13. HORKÁ, Hana a Dáša ZOUHAROVÁ. Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů. In Pedagogické praxe a oborové didaktiky. první. Brno: MSD, spol. s. r. o., 2008, s. 203-206. ISBN 978-80-7392-052-4.
    14. ŠIMONÍK, Oldřich, Marie VÍTKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Marie HAVELKOVÁ, Hana HORKÁ, Jiří STRACH, Erika VONKOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ a Jarmila SVOBODOVÁ. Pregraduate Teacher Training 1. 1st ed. Brno: Faculty of Education, Masaryk University, 2008, 226 s. Pedagogical Theory, Essay Selection 1. ISBN 978-80-7392-057-9.
    15. ŠIMONÍK, Oldřich, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Hana HORKÁ, Jiří NĚMEC, Stanislav STŘELEC, Jan ŠŤÁVA, Jarmila SVOBODOVÁ, Miroslav JANDA, Otto ČAČKA, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Lenka GULOVÁ a Dušan KLAPKO. Pregraduate Teacher Training 2. 1st ed. Brno: Faculty of Education, Masaryk University, 2008, 224 s. Pedagogical Theory, Essay Selection 2. ISBN 978-80-7392-058-6.
    16. HORKÁ, Hana. Reflexe pedagogických činností a výsledků jako hodnota profesního seberozvoje. In K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 95-98. ISBN 978-80-210-4595-8.
    17. HORKÁ, Hana. Reflexe pedagogických činností a výsledků jako hodnota profesního seberozvoje. In Konference "K sobě, k druhým, k profesi". 2008. ISBN neuivedeno.
    18. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Stimulující vliv činností studenta v pedagogické přípravě - hledání cest. In Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. první. Fakulta pedagogická Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, s. 86-94. ISBN 978-80-7372-422-1.
    19. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Stimulující vliv činností studenta v pedagogické přípravě – hledání cest. In Konference „Tvořivost učitele v primárním vzdělávání“. 2008. ISBN neuděleno.
    20. HORKÁ, Hana, Stanislav STŘELEC a Jarmila SVOBODOVÁ. The selected chapters of theory and methodology of education. In Pregraduate Teacher Training 2. první. Brno: PdF MU, 2008, s. 29-71., 43 s. nebylo přiděleno. ISBN 978-80-7392-058-6.
    21. HORKÁ, Hana. Vnímání zdraví v kontextu problematiky životního prostředí mezi studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. In 4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21. 2008. ISBN 978-80-7392-044-9.
    22. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Výchova kulturního ochránce zdraví a životního prostředí v kurikulu české základní školy. In WIEGEROVÁ, Adriana. Premeny školy a učitelskej profesie. první. Bratislava: Občianské sdruženie V4, 2008, s. 57-63. ISBN 978-80-969504-1-6.

    2007

    1. HORKÁ, Hana. Angažované učení. In Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí (Zdroje inspirace pro učitele). první. Brno: MSD s.r.o., 2007, s. 102 - 107. ISBN 978-80-86633-93-0.
    2. HORKÁ, Hana. ECOLOGICAL/ENVIRONMENTAL EDUCATION ACROSS THE CURRICULUM OF UNDERGRADUATE TEACHER TRAINING FOR LOWER CLASSES OF ELEMENTARY SCHOOL. In Die Qualitat von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards-Module. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 2007, s. 263-269, 6 s. ISBN 978-3-8340-0285-3.
    3. HORKÁ, Hana. ENVIRONMENTAL ISSUES IN THE CONTEXT OF HEALTH SUPPORT IN THE THINKING OF STUDENTS TEACHER. COMMUNICATIONS. Žilina: EDIS Vydavatelstvo Žilinskej Univerzity, 2007, roč. 9, č. 2, s. 17-20. ISSN 1335-4205.
    4. HORKÁ, Hana. Environmentální aspekty v kurikulu české základní školy. In Fórum o premenách školy v 21. storočí. první. Bratislava: OZ V4 a UK, 2007, s. 244-252. ISBN 978-80-969146-7-8.
    5. HORKÁ, Hana. Globální výchova v mateřské škole. první. Praha: Verlag Dashöfer, nakladatelství, spol. s r.o., 2007. ISSN 1802-4130.
    6. HORKÁ, Hana. Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně. In HODNOTY A VÝCHOVA. 2007.
    7. HORKÁ, Hana. Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy. In Hodnoty a výchova. první. Brno: MSD, spol.s.r.o., 2007, s. 34-42. ISBN 978-80-86633-78-7.
    8. SMÉKAL, Vladimír. Hodnoty a jejich zjišťování v psychologii a pedagogice. In ŠIMONÍK, Oldřich, Hana HORKÁ a Stanislav (eds.) STŘELEC. Hodnoty a výchova. Sborník referátů z vědecké konference, která se konala 30. - 31. 8. 2007 na PdF MU v Brně. 1. vydání. Brno: MSD, 2007, s. 80-101. ISBN 978-80-86633-78-7.
    9. HORKÁ, Hana, Oldřich ŠIMONÍK a Stanislav STŘELEC. Hodnoty a výchova. 2007.
    10. HORKÁ, Hana, Oldřich ŠIMONÍK a Stanislav STŘELEC. Hodnoty a výchova. In Hodnoty a výchova. první. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2007, 524 s. ISBN 978-80-86633-78-7.
    11. HORKÁ, Hana. Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově. In Environmentální výchova:nové cesty. první. Liberec: Technická univerzita, 2007, s. 10-15. ISBN 978-80-7372-164-0.
    12. HORKÁ, Hana. Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově. In Environmentální výchova:nové cesty. 2007. ISBN 978-80-7372-164-0.
    13. HORKÁ, Hana. O vztazích mezi učiteli, dětmi a rodiči v jedné brněnské mateřské škole. Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fak Masarykovy univerzity, 2007, roč. 2007, č. 2, s. 20-22. ISSN 0323-0449.
    14. HORKÁ, Hana. Otevřená škola. In Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí (Zdroje inspirace pro učitele). první. Brno: MSD s.r.o., 2007, 11 s. ISBN 978-80-86633-93-0.
    15. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. 2007.
    16. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. 2007.
    17. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD s.r.o., 2007, 128 s. ISBN 978-80-86633-95-4.
    18. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Reálná vybavenost absolventa ZŠ k péči o životní prostředí. In Absolvent základní školy. první. Brno: Pedagogická fakulta, 2007, s. 234-239. ISBN 978-80-210-4402-9.
    19. HORKÁ, Hana a Hana FILOVÁ. REFLEKTIVNÍ POJETÍ PŘÍPRAVY NA UČITELSKOU PROFESI. In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD s.r.o., 2007, s. 72-77. ISBN 978-80-86633-95-4.
    20. HORKÁ, Hana. ROZVOJ EKOSOCIÁLNÍ KOMPETENCE V SOCIÁLNÍ PEDAGOGICE - MOŽNOSTI A MEZE. In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ a Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. první. Brno: Konvoj, spol. s r.o., 2007, s. 41 - 50. ISBN 978-80-7302-133-7.
    21. HORKÁ, Hana. SOCIÁLNĚ-AFEKTIVNÍ DOMÉNA V PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ. In Proměny vzdělávání. první. Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2007, s. 39-43. ISBN 978-80-7041-033-2.
    22. HORKÁ, Hana. The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support. In ŘEHULKA, Evžen. School and health 21/2. 1. vyd. Brno: PAIDO, 2007, s. 539 - 548. ISBN 978-80-7315-138-6.

    2006

    1. HORKÁ, Hana. Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí. In Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ. první. Praha: Dr. Josef Raabe, s r.o., 2006, s. 1-13. není uvedeno. ISBN 80-86307-30-1.
    2. HORKÁ, Hana. Environmentální výchova jako průřezové téma. Brno: PdF MU, 2006, 16 s.
    3. HORKÁ, Hana. Hodnotíme výchovné kompetence v rámci pedagogických praxí? In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. první. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, s. 74-77. ISBN 80-86633-67-5.
    4. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak koncipovat profesní přípravu učitelů v souladu s požadavky nového kurikulárního dokumentu RVP ZV. 2006.
    5. HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA. Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy. In Problémy kurikula základní školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 148 -160. ISBN 80-210-4125-0.
    6. HORKÁ, Hana. Umíme žít globálně? In Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ. první. Praha: Dr. Josef Raabe, s r.o., 2006, s. 1- 6. není uvedeno. ISBN 80-86307-30-1.

    2005

    1. HORKÁ, Hana. "Dobrá" škola pro ekologickou výchovu. In Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. první. Bratislava: Pedagogická fakulta UK Bratislava, 2005, s. 52-57, 7 s. ISBN 80-969146-2-6.
    2. HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: PdF MU, 2005, 158 s. ISBN 80-210-3750-4.
    3. HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů. In Co znamená udržitelnost pro univerzity? COŽP Praha: Univerzita Karlova Praha, 2005, s. 80-89. ISBN 80-239-6560-3.
    4. HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako součást školního kurikula pro všechny žáky. In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Brno: MSD spol. s r.o., 2005, s. 192-200. svazek 1. ISBN 80-86633-38-1.
    5. HORKÁ, Hana. Ekologická/environmentální výchova napříč kurikulem přípravného vzdělávání učitelů. In Příprava učitelů primárního vzdělávání. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2005, s. 128-138. ISBN 80-7041-199-6.
    6. HORKÁ, Hana. ENVIRONMENTÁLNÍ ASPEKTY VÝCHOVY KE ZDRAVÍ. In ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ 1. Brno: Paido, 2005, s. 414-426. ISBN 80-7315-119-7.
    7. HORKÁ, Hana. Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole. In Orientace české základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 83-94. ISBN 80-210-3870-5.
    8. FILOVÁ, Hana a Hana HORKÁ. Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ. In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005, s. 80-91. ISBN 80-210-3884-5.
    9. HORKÁ, Hana a Hana FILOVÁ. Intervence cvičného učitele při rozvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ. In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 80-92. ISBN 80-210-3884-5.
    10. HORKÁ, Hana. K pojetí ekologické/environmentální výchovy. In Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno: PdF MU, 2005, s. 45-58. není uvedeno. ISBN 80-210-3687-7.
    11. HORKÁ, Hana. Pojetí přípravy učitelů 1. stupně základní školy na ekologickou/environmentální výchovu. In História,súčasnosť a perspektivy učitelského vzdelávania. Banská Bystrica: PdF UMB, 2005, s. 88-91. ISBN 80-8083-107-6.
    12. HORKÁ, Hana. Současné pojetí SZZ v oboru učitelství 1. stupně ZŠ na PdF MU Brno. In Příprava učitelů primárního vzdělávání a problematika státních závěrečných zkoušek. Liberec: PdF TU, 2005, 4 s. ISBN neuvedeno.

    2004

    1. HORKÁ, Hana. AXIOLOGICKÁ DIMENZE EKOLOGICKÉ VÝCHOVY A KOMPETENCE UČITELE. In Učitel a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Sborník z mezinárodní konference. první. Praha: UK, 2004, s. 23-28. ISBN 80-86360-42-3.
    2. HORKÁ, Hana a Michaela BUBELÍNIOVÁ. Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství. In Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě. prvni. Ostrava: PdF OU, 2004, s. 66-76, 12 s. ISBN 80-7042-376-5.
    3. HORKÁ, Hana. HODNOTOVÁ DIMENZE EKOLOGICKÉ/ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY. In Retrospektíva a perspektivy v edukácii. Nitra: Pedagogická fakulta Konstantina Filosofa v Nitře, 2004, s. 24-30. ISBN 80-8050-761-9.
    4. HORKÁ, Hana. K otázce hodnot ve vzdělání. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno: MU, Katedra pedagogiky a Centrum pedagogického výzkumu PdF, 2004, s. 8-13. ISBN 80-210-3474-2.
    5. HORKÁ, Hana. Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově. In Sborník príspevkov Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. Kvalita života jako multidisciplinárny problém, jej odraz v projektovaní obsahu výchovy a vzdelávania v materských a základných školách. první. Bratislava: Pedagogická fakulta UK a Obianské združenie Výchova-VedaVzdelávanie-Výzkum., 2004, s. 66-69. ISBN 80-969146-0-X.
    6. HORKA, Hana. Osobnostní a sociální výchovou studentů učitelství k profesionální sebedůvěře. In Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. první. Brno: PedF MU, 2004, s. 182-4, 3 s. ISBN 80-210-3378-9.
    7. HORKÁ, Hana. Strategie v ekologické výchově. In Výchova v kontextu sociálních proměn. Brno: Konvoj, 2004, s. 82-87, 8 s. ISBN 80-7302-087-4.

    2003

    1. HORKÁ, Hana. Didaktické aspekty v environmentálnej a ekologickej výchove. první. Bratislava: PřF UK, 2003, 8 s. není uvedeno. ISBN 80-88982-70-7.
    2. RYCHNOVSKÝ, Boris a Hana HORKÁ. Environmentální příprava učitelů ZŠ na PdF MU v Brně. In Pedagogický den 2003. Sbor. ref. konf. PC Brno. Mikulov: Pedagogické centrum Brno, 2003, s. 46 - 52. ISBN 80-239-0683-6.
    3. HORKÁ, Hana. Standard pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. první. Praha: Univerzita Karlova, 2003, 7 s. svazek č. 8. ISBN 80-7290-123-0.

    2002

    1. HORKÁ, Hana. Aktivní formy výuky při přípravě budoucích učitelů 1. st. ZŠ na ekologickou výchovu. In Inovace vysokoškolské výuky v environmentálních oborech. Praha: Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí, 2002, s. 89-98. ISBN 80-238-9228-2.
    2. ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA, Hana LUKÁŠOVÁ, Miloslava MACHALOVÁ, Josef MAŇÁK, Danuše NEZVALOVÁ, Jaroslav ŘEZÁČ, Stanislav STŘELEC, Josef TRNA, Eva URBANOVSKÁ a Eva VYSKOČILOVÁ. Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 308 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-035-2.
    3. HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj. In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. Bratislava: UK Bratislava, 2002, s. 5-17. ISBN 80-88868-77-7.
    4. RYCHNOVSKÝ, Boris, Josef BUDIŠ, Hana HORKÁ, Jaromír KOLEJKA, Vladislav NAVRÁTIL a Eduard HOFMANN. Environmentální výchova. I. Brno: PdF MU v Brně, 2002. http://www.ped.muni.cz/wgeo.
    5. JŮVA, Vladimír a Hana HORKÁ. Kommentar zur Entwicklung der humanwissenschaftlichen Ausbildung der GrundschullehrerInnen an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk Universität Brno. Gabriele Khan-Svik, Elisabeth Persy, Tamara Katschnig (ed.). In Grudschullehrerinnen- und -lehrerausbildung in den Humanwissenschaften Tschechien-Österreich. 1. vyd. Frankfurt am Main ad.: Peter Lang, 2002, s. 247-266. není uvedeno.
    6. JŮVA, Vladimír a Hana HORKÁ. Kritische Stellungnahme zu den aktuellen Curricula für den humanwissenschaftlichen Bereich. Gabriele Khan-Svik, Elisabeth Persy, Tamara Katschnig (ed.). In Grudschullehrerinnen- und -lehrerausbildung in den Humanwissenschaften Tschechien-Österreich. 1. vyd. Frankfurt am Main ad.: Peter Lang, 2002, s. 181-200. Schule - Wissenschaft - Politik, Band 15.
    7. HORKA, Hana. Mikrovýstupy jako prostředek intervence do dovednostní struktury studenta. In Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. první. Brno: Paido, 2002, s. 119-126. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-035-2.
    8. HORKÁ, Hana. Profesionální kompetence pro realizaci ekologické výchovy. In Profesní růst učitele. Sborník příspěvků z 10. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 2002, s. 100-106. ISBN 80-7302-039-4.

    2001

    1. FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Hana FILOVÁ, Jiří HAVEL a Hana HORKÁ. Analýza obsahu a požadavků na výstup pedagogického vzdělávání učitelů primární školy. Dílčí výzkumná zpráva o řešení projektu Podpora práce učitelů. Praha: MŠMT, 2001, 26 s.
    2. HORKÁ, Hana. Kompetence budoucích učitelů k ekologické (environmentální) výchově se zvláštním zřetelem ke složce osobnostní. In Environmentální výchova jako součást všeobecného základu v přípravě budoucích učitelů. Sborník z česko-slovenské konference Uherské Hradiště 23.a 24.listopadu 2000. Práce katedry biologie a ekologické výchovy PedF UK v Praze - svazek 4. úrvní. Praha: UK Praha, Pedagogická fakulta, 2001, s. 17-23. ISBN 80-7290-069-2.
    3. HORKÁ, Hana a Hana FILOVÁ. Přípravné vzdělávání učitelů primární školy (1. st. ZŠ) na PdF MU V Brně. In Další vzdělávání učitelů na prahu třetího tisíciletí. Brno: Pedagogické centrum, 2001, s. 62-71. ISBN 80-238-7168-4.
    4. HORKÁ, Hana. Učitel jako reprezentant ekologicky žádoucích hodnot a chování. In Acta Universitatis Matthiae Belii. Séria Environmentálna ekologia. Ročník II., č. 2. prvé. Banská Bystrica: PřF UMB, 2001, s. 6-12. ISBN 80-8055-521-4.
    5. HORKÁ, Hana. Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí. In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. V.roník. prvé. Bratislava: IUVENTA Bratislava, 2001, s. 67-71. ISBN 80-88893-63-1.
    6. HORKÁ, Hana. Výchova v procesu globalizace. In Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí. Protokol ze sjezdu učitelů v Brně. 30.-31. srpna 2000). první. Brno: Konvoj, 2001, s. 120-124. ISBN 80-7302-016-5.
    7. HORKÁ, Hana. Význam kvalitativních metod v pilotní studii kvantitativního výzkumu. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník aotací z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2001. ISBN 978-80-210-5553-7.

    2000

    1. HORKÁ, Hana. Poslání výchovy v kontextu globálních změn. In Cesty k lidské moudrosti a dokonalosti. Komenského poselství člověku a světu. České Budějovice: Jihočeská Univerzita, 2000, s. 134-142. ISBN 80-7040-444-2.
    2. HORKÁ, Hana a Jaroslav ŘEZÁČ. Rozvíjení pedagogicko-psychologických dovedností v rámci profesních praktik. In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno: Paido, 2000, s. 51-82. ISBN 80-85931-87-7.
    3. HORKÁ, Hana. Szkola idealna - zmiana sposobu myślenia o ekologii. Slupsk: Wyzsza szkola pedagogiczna, 2000, 20 s. ISBN 83-87006-14-9.
    4. HORKÁ, Hana. Včitel i globalne vichovannja. In Psichologija. 1. vyd. Kiiv, 2000, s. 173-176. ISBN 966-7584-54-2.
    5. HORKÁ, Hana. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 2. rozšířené a doplněné. Brno: Paido, 2000, 127 s. ISBN 80-85931-85-0.

    1999

    1. HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7.
    2. HORKÁ, Hana. Didaktické aspekty ekologické výchovy. In ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELLI Séria environmentálná ekologia. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 1999, s. 4-12. ISBN 80-8055-291-6.
    3. HORKÁ, Hana. Didaktické aspekty ekologické výchovy. In Environmentální vzdělávání a výchova na vysokých školách přípravujících učitele a výchovné pracovníky. Uherské Hradiště : Joker,s.r.o.,, 1999, s. 27-32.

    1998

    1. HORKÁ, Hana. Koncepce globální výchovy jako východisko při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů. In Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? (Pregraduální a postgraduální příprava). Olomouc: UP v Olomouci, 1998, s. 98-102. ISBN 80-7067-871-2.
    2. HORKÁ, Hana a Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21.století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-61-3.

    1997

    1. HORKÁ, Hana. Ekologická příprava učitelů 1. stupně základní školy na pedagogické fakultě MU v Brně. In Int.Workshop on Environment.Educat.in Centr.+EEU:Exper.+Chan. Praha: MŽP ČR, 1997, s. 15-18. ISBN 80-7078-400-8.
    2. HORKÁ, Hana. Ekologickou výchovou ke zdravému životnímu stylu. In Problematika vých.dětí a mlád.ke zdr.způs.života v evr.zem. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, s. 207-209. ISBN 80-210-1654-X.
    3. HORKÁ, Hana. Několik poznámek k výuce profesionálních praktik v oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy. In Transformace našeho školství. Brno: ČPdS - Konvoj, 1997, s. 136-138. ISBN 80-85615-21-5.
    4. HORKÁ, Hana. Učitel a globální výchova. Pedagogika. Praha: PedF UK, 1997, XIVII,1997, č. 3, s. 238-246. ISSN 0031-3815.

    1996

    1. HORKÁ, Hana. Ekologická kultura osobnosti studenta oboru učitelství I. st. ZŠ. Pedagogika. Praha: PedF UK, 1996, roč. 1996, č. 3, s. 224-230. ISSN 0031-3815.
    2. HORKÁ, Hana. K ekologické výchově budoucích učitelů. Pedagogická orientace. 1996, roč. 1996, 18/19, s. 97-99. ISSN 1211-4669.
    3. HORKÁ, Hana a Bohumíra FABIÁNKOVÁ. Náměty do prvouky I. Brno: Paido, 1996, 27 s. ISBN 80-85931-26-5.
    4. FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky I. In Náměty do prvouky I. Brno: Paido, 1996, s. 1-27. ISBN 80-85931-26-5.
    5. HORKÁ, Hana a Bohumíra FABIÁNKOVÁ. Náměty do prvouky II. In Náměty do prvouky II. Brno: Paido, 1996, s. 1-23. ISBN 80-85931-29-X.
    6. FABIÁNKOVÁ, Bohumíra a Hana HORKÁ. Náměty do prvouky II. In Náměty do prvouky II. Brno: Paido, 1996, s. 1-44. ISBN 80-85931-29-X.
    7. HORKÁ, Hana. O semináři. Pedagogická orientace. 1996, roč. 1996, 18/19, s. 182-183. ISSN 1211-4669.
    8. HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 80-85931-33-8.
    9. HORKÁ, Hana. Učení v životních situacích. Pedagogická orientace. 1996, roč. 1996, č. 20, s. 64-72. ISSN 1211-4669.

    1995

    1. RYCHNOVSKÝ, Boris, Hana HORKÁ, Stanislav HORNÍK, Jaroslava KUBÍČKOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL a Milan SOLDÁN. Interdisciplinary approach to teaching ecology at the College of Education of Masaryk University, Brno. In Environmental issues education and training. Banská Bystrica: Univezita M. Bela, 1995, s. 140-145. ISBN 80-85162-84-9.
    2. NAVRÁTIL, Vladislav, Hana HORKÁ a Boris RYCHNOVSKÝ. Interdisciplinary Approach to Teaching Ecology at the College of Education of MU Brno. In Enviromental issues Education and Training. 1. vyd. Bánská Bystrica: Univerzita M. Béla, 1995, s. 140-145. ISBN 80-85162-84-9.

    1994

    1. HORKÁ, Hana. Globální výchova - současná výchova pro budoucnost. Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1994, roč. 1994, č. 11, s. 71-74. ISSN 0862-1632.
    2. HORKÁ, Hana. Náměty poznávání přírody. Učitelské listy : měsíčník Agentury Strom. Praha: Agentura Strom, 1994, roč. 1994, 5-6, s. 3-5. ISSN 1210-6313.
    3. HORKÁ, Hana. O globální výchově. Učitelské listy : měsíčník Agentury Strom. Praha: Agentura Strom, 1994, roč. 1994, 7-8, s. 13-14. ISSN 1210-6313.
    4. HORKÁ, Hana. Poznávacia, hodnotovo-orientačná a pretváracia funkcia ekologickej výchovy. Pedagogická revue. 1994, roč. 1994, 1-2, s. 49-57. ISSN 0021-5805.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 7. 5. 2024 06:52