-
SYSLOVÁ, Zora, Barbora LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Eva KOŽELUHOVÁ. Kvalifikace učitelů mateřských škol v perspektivě současných trendů předškolního vzdělávání. Studia Paedagogica. Czechia: Masaryk University, 2025, roč. 30, č. 1, s. 91-120, 29 s. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2025-1-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2504288/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Sandra BEJDÁKOVÁ, Irena BORKOVCOVÁ a Hana SEDLÁČKOVÁ. Kvalitní (ve) vedení mateřské školy. Online. první. Praha: Wolters Kluwer, 2025, 152 s. ISBN 978-80-286-0196-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2504319/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Souvislosti mezi aktualizací RVP PV a Kompetenčním rámcem. In KOMPETENCE A INOVACE: Cesty k profesionalitě učitelů mateřských škol. 2025.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2490517/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Úprava Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. In Udržitelně od mateřské školy. 2025.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2490518/cs
-
LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbota, Eva KOŽELUHOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Petra RISTIČ. Curriculum design and content in Czech pre-primary education: approaches and experiences of student teachers. European Early Childhood Education Research Journal. England: Taylor and Francis, 2024, roč. 32, č. 1, s. 7-21. ISSN 1350-293X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/1350293X.2023.2234111.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2311378/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Kvalitní škola - kvalitní učitel. In Pedagog a dítě současnosti III. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2399057/cs
-
NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Personal development of the child in a heterogeneous classroom. In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2386097/cs
-
NAJVAR, Petr, Lucie GRŮZOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ a Jiří HAVEL. Počátky utváření profesní filozofie začínajících studentů Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Pedagogicka orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2024, roč. 34, 1-2, s. 68-90, 22 s. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-68.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2479161/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ. Portfolio jako součást státní závěrečné zkoušky v programu Učitelství pro mateřské školy. Orbis Scholae. Praha: nakladatelství Karolinum, 2024, roč. 18, č. 1, s. 49-68. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2024.15.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2441164/cs
-
RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ. Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy. Online. In Rozkovcová, A., & Pivarč, J. (Eds.). (2024). Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. MSD. Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 2024. první. Praha: Česká asociace pedagogického výzkumu, 2024, s. 48-52, 4 s. ISBN 978-80-7392-421-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2432001/cs
-
RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ. Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy. In Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 2024. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2432000/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ a Hana STADLEROVÁ. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2024, 47 s. ISBN 978-80-280-0609-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.O280-0609-2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2439580/cs
-
SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ. Revize Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání očima veřejnosti. Praha: Informatorium 3-8, 2024, s. 10-12.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2472140/cs
-
NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Školní zralost dětí vzdělávaných v heterogenních a homogenních třídách mateřských škol. In Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání. 2024. ISBN 978-80-7392-421-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2429457/cs
-
NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Školní zralost dětí vzdělávaných v heterogenních a homogenních třídách mateřských škol. Online. In Rozkovcová, A., & Pivarč, J. (Eds.). (2024). Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. MSD. Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání. první. Česká asociace pedagogického výzkumu, 2024. ISBN 978-80-7392-421-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2429337/cs
-
NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. The view of future kindergarten teachers on the personal development of the child in a heterogeneous classroom settings. Online. In Olefirenko, T. et al. Innovative educational technologies in the system of lifelong learning: from preschool education to adult education (domestic and international experience of implementation). 1. vydání. Kyjev, 2024, s. 95-101.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2394897/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání. Online. In M. Miňová, M. Slováček. Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania: trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania. Slovensko: Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2023, s. 48-53.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2345117/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání. In Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania. Trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2321417/cs
-
KOŽELUHOVÁ, Eva, Barbora LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ a Zora SYSLOVÁ. Dítě, nebo tradice? Plánování vzdělávacího obsahu v předškolním vzdělávání. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2023, roč. 17, č. 1, s. 71-86. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2023.13.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2384877/cs
-
SPLAVCOVÁ, Hana a Zora SYSLOVÁ. Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání. Online. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023. ISBN 978-80-7496-529-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2395397/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitelky mateřské školy. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2429698/cs
-
LAURE, Maruša, Marta LICARDO, Hana SPLAVCOVÁ a Zora SYSLOVÁ. Podpora dítěte v domácím prostředí. Příručka pro rodiče. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023, 27 s. ISBN 978-80-7496-535-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2395401/cs
-
LICARDO, Marta, Bojan KOVAČIČ, Maruša LAURE, Hana SPLAVCOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Nikol KREJČOVÁ a Irena BORKOVCOVÁ. Promoting Cognitive Development in Early Childhood Education. Online. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023, 328 s.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2395398/cs
-
LICARDO, Marta, Maša OREL, Hana SPLAVCOVÁ a Zora SYSLOVÁ. Stimulating a Child’s Mind: A Guide for Parents. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023, 40 s. ISBN 978-80-7496-538-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2395402/cs
-
HŘAVOVÁ, Aneta a Zora SYSLOVÁ. The development of preliteracy in the family of preschool children. Slavonic Pedagogical Studies Journal (PEGAS Journal). Slovakia: -, 2023, roč. 12, č. 2, s. 95-103. ISSN 1339-8660. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18355/PG.2023.12.2.3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2328957/cs
-
NAJVAR, Petr a Zora SYSLOVÁ. Využití videozáznamů při profesní přípravě budoucích učitelů mateřských škol a prvního stupně základních škol. In Výlet do dobré praxe. Příprava budoucích učitelů na vlastní kůži. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2250347/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Irena BORKOVCOVÁ. Zaškolovací aktivity realizované při uvádění začínajících učitelů a učitelek do praxe mateřských škol. Pedagogicka orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2023, roč. 33, č. 4, s. 416-443. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-4-416.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2503297/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Integrované předškolní vzdělávání. In Vzdělávání budoucích pedagogů mateřských škol se zaměřením na pohybovou aktivitu. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2224817/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak zapojit rodiče do vzdělávání jejich dětí v mateřské škole. In Vychovejme děti a podporujme rodiče. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2223117/cs
-
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Hana SPLAVCOVÁ a Zora SYSLOVÁ. Metodická příručka Předškolní a prvostupňové vzdělávání. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. První. Praha: Národní pedagogický institut České republiky, 2022, 32 s.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1840127/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech. In 30. výroční konference ČAPV. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2214897/cs
-
NAJVAROVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ. Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech. In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2214518/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Hana SCHENKOVÁ. Školní vzdělávací program jako prostředek sdíleného porozumění vzdělávání dětí. Praha: Česká školní inspekce, 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2214638/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Sandra BEJDÁKOVÁ. Učitelka mateřské školy jako aktivní spolutvůrce kvality předškolního vzdělávání. Praha: Česká školní inspekce, 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2214529/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Irena BORKOVCOVÁ. Uvádění začínajících učitelů mateřských škol. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2022, 131 s. Řízení školy. ISBN 978-80-7676-223-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1834723/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Veronika NAJVAROVÁ, Eva NOVÁKOVÁ, Anna POSPÍCHALOVÁ a Kateřina VÁCLAVKOVÁ. Věkově heterogenní třídy v mateřské škole. Praha: Portál, 2022, 150 s. ISBN 978-80-262-1960-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2221098/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Pavla STARÁ. Výchovně-vzdělávací strategie v předškolním vzdělávání jako prostředek dosahování cílů. Praha: Česká školní inspekce, 2022. Dostupné z: https://dx.doi.org/.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2214637/cs
-
RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy. In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1792118/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy. In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1792099/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Pavla NOVOTNÁ, Hana STADLEROVÁ a Daniela TAYLOR. Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 115 s. ISBN 978-80-210-7982-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1815717/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Pavla NOVOTNÁ, Hana STADLEROVÁ a Daniela TAYLOR. Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty. Online. První. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 118 s. ISBN 978-80-210-7982-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1813238/cs
-
RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ. Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu. Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 31, č. 1, s. 35-69. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-35.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1809457/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, roč. 71, č. 3, s. 483-504. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1796403/cs
-
LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbora, Eva KOŽELUHOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Petra RISTIČ. Přístupy studentů pedagogických fakult k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů v mateřských školách. Online. In Roman Švaříček a Hana Voňková. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. první. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita, 2021, s. 124-127. ISBN 978-80-7392-367-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1792098/cs
-
VYSTRČILOVÁ, Petra, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. The changes in students’ reflection on the educational process in time. In ETEN Conference. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1763616/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Eva NOVÁKOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 26, č. 3, s. 109-130. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1799932/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Benefity předškolního vzdělávání. In Šance dětem. Praha: Sirius o.p.s., 2020. ISSN 1805-8876.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1626216/cs
-
GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Childcare for Children under Three Years of Age from Mothers’ Point of View within the International Context. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2020, roč. 70, č. 4, s. 533-552. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1725.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1730863/cs
-
KRÁSA, Jan, Zora SYSLOVÁ, Lucie ZATLOUKALOVÁ, Monika SLÁDKOVÁ, Karolína SALAVOVÁ a Michaela LEBEDOVÁ. Kvalitativní charakteristiky vývoje narativní paměti. 2020.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1615240/cs
-
HUBER, Hadas, Zora SYSLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Reflection in the Pre-service Education of Preschool Teachers: A Comparison of the perceptions of Czech and Israeli students. Multi Colors: An International Journal of Educational Research and Theory. Izrael, 2020, roč. 2, č. 1, s. 37-52. ISSN 2663-3353. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.33496/multicolors0204.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1653016/cs
-
JANÍK, Tomáš, Tereza ČEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK, Marcela JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ a Tomáš GILL. Situace začínajících učitelů v mateřských a základních školách: zpráva z výzkumu mezi absolventy Pedagogické fakulty MU. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 39 s.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1739077/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat. In The Prague Education Festival PREF. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1595302/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Petra VYSTRČILOVÁ. Děti - cizinci v české mateřské škole a jejich podpora. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1579979/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer, 2019, 2 s. Speciál pro MŠ, příloha časopisu Řízení školy, 5/2019. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1564076/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer, 2019, 252 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7598-276-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1509902/cs
-
GRŮZOVÁ, Lucie, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí? In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1565596/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1572476/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělá. Online. In PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.; doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Česká pedagogická společnost,, 2019, s. 99-106, 7 s.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1613317/cs
-
KROPÁČKOVÁ, Jana, Zora SYSLOVÁ a Martin ČAPEK ADAMEC. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi. Online. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, 554 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1595397/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Eva NOVÁKOVÁ. Oborové didaktiky v přípravě učitelů mateřských škol. In Oborové didaktiky v profesní přípravě učitelů MŠ a 1. stupně ZŠ. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1595317/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení. Online. In Jana Kropáčková, Zora Syslová a Martin Čapek Adamec. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, s. 46-55. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1595376/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 124 s. ISBN 978-80-210-9527-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1670208/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Online. První elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 124 s. ISBN 978-80-210-9527-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/1558.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1627576/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Stanovení cílů jako základ projektování. Online. In Jana Kropáčková, Zora Syslová a Martin Čapek Adamec. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, s. 35-45. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1595356/cs
-
HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ. In Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., PaedDr. Zbyněk Prokeš, Ph.D., Mgr. Vilém Valkoun, PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D. Prostor pro primární a preprimární pedagogy. Liberec: KPV FP TUL, 2019, s. 27-36. ISBN 978-80-7494-404-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1531241/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Online. První elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 105 s. ISBN 978-80-210-9556-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9556-2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1631898/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 105 s. ISBN 978-80-210-9556-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9556-2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1660736/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. The relation between reflection and the quality of a preschool teacher’s education performance. International Journal of Child Care and Education Policy. Korea: Springer Open, 2019, roč. 13, č. 1, s. 1-21. ISSN 1976-5681. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1186/s40723-019-0060-y.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1547780/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Třídní projekty v mateřské škole. První. Praha: Portál, 2019, 144 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-262-1480-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1544878/cs
-
KRÁSA, Jan, Zora SYSLOVÁ, Lucie ZATLOUKALOVÁ, Monika SLÁDKOVÁ, Karolína SALAVOVÁ a Michaela LEBEDOVÁ. Vývoj narativní kompetence v souvislostech. In XXVII. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1581378/cs
-
RABUŠICOVÁ, Milada a Zora SYSLOVÁ. CONDITIONS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION TODAY : A FOUNDATION FOR A SUSTAINABLE FUTURE. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1483003/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. Praktická příručka k diagnostickému nástroji PREDICT. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 55 s. ISBN 978-80-7496-358-2.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1414425/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Outcomes of Good Start project to School. In Supporting kindergarten-school transition GOOD START TO SCHOOL. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1417481/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. Práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018, 125 s. Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-262-1324-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1405478/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Monika ČERNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Eva NOVÁKOVÁ a Hana STADLEROVÁ. Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9177-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1482974/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Jiří HAVEL a Petr NAJVAR. Preschool and primary school teachers’ views on the transition between pre-primary and primary education. In Conditions of Early Childhood Education Today a Foundation for a Sustainable Future. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1432736/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ a Hana STADLEROVÁ. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 48 s. ISBN 978-80-210-9059-0.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1443985/cs
-
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče. Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 31 s. ISBN 978-80-7496-359-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1414426/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy. In Prostor pro primární a preprimární pedagogy. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1453116/cs
-
GRŮZOVÁ, Lucie, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Uchazeči o studium učitelství pro mateřské školy: předběžné výzkumné sdělení. In Transdisciplinarita v pedagogických vědách. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1444078/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Výstupy projektu Good Start to School. In Dítě v centru pozornosti. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1417480/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Iva ŽALOUDÍKOVÁ. Využití kooperativních činností při vzdělávání dětí předškolního věku. Acta Humanica. Žilina: Žilinská univerzita, 2018, roč. 15, č. 2, s. 26-43. ISSN 1336-5126.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1505687/cs
-
GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech preschool education. International Journal of Learning and Teaching. 2017, roč. 9, č. 1, s. 349-356. ISSN 2377-2891. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18844/ijlt.v9i1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1513778/cs
-
GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělávání. In Konference ČPdS Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1376178/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2017, 39 s. ISBN 978-80-7496-337-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1392820/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Pedagogická diagnostika v práci učitele mateřské školy. In Dagmar Pilařová. Školní zralost a její diagnostika. První. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2017, s. 93-136, 43 s. Výběr z aktuálních školských témat: Čtvrtletník pro mateřské školy I. ISBN 978-80-7496-319-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1414422/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Projektování v mateřské škole. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 109 s. ISBN 978-80-210-8856-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1407690/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Projektování v mateřské škole. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 109 s. ISBN 978-80-210-8856-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1405174/cs
-
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče: Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2017, 35 s. ISBN 978-80-7496-338-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1392819/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. První. Brno: Munipress, 2017, 253 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1376911/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 255 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1381326/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Masarykova univerzita, 2017, 253 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1376796/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 252 s. ISBN 978-80-210-8476-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1373918/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Libuše PARMOVÁ. Zkušenosti absolventů oboru Učitelství pro mateřské školy aneb „Na co mě vysoká škola (ne)připravila“. Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, roč. 2017, č. 1, s. 7-28. ISSN 1805-7152.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1418503/cs
-
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Česká republika: obecný přehled vzdělávacího systému, přechod mezi MŠ a ZŠ a s tím spojené problémy, standardní komunikace mezi MŠ a rodinou. In Z mateřinky do školy aneb Jak pomoci předškolákům lépe zvládnout nástup do první třídy. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1343821/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Nina ZIKLOVÁ. Developing Professional Skills in Pre-primary Teachers via Reflexion and Self-Reflection. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, roč. 16, č. 2, s. 108-119. ISSN 1213-7758.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1355351/cs
-
HAVRDOVÁ, Egle, Zora SYSLOVÁ, Judy HUTCHINGS, Elin WILLIAMS, Mojca WILLIAMS a Gwilym GRUFFUD. Good Practise Guide to Inclusive Pre-school Education in the Czech Republic, England, Slovakia and Wales. První. Praha: Tomos a.s., 2016, 52 s. ISBN 978-80-905748-4-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1346424/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Šárka DOHNALOVÁ. Inclusion in Pre-school Education: Policy and Practice. In Good start: Supporting Social and Emotional Competences of Pre-School Children. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1347656/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Kvalita versus kvalifikace: Jaké by mělo být přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol? In Chytrý, V., Janovec, J. Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2016, s. 83-94. ISBN 978-80-7561-025-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1361556/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1356164/cs
-
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Metodika pro rodiče. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2016, 35 s. ISBN 978-80-7496-297-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1366278/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2016, 39 s. ISBN 978-80-7496-298-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1366277/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Otazníky nad přípravným vzděláváním učitelů mateřských škol. In Současné výzvy předškolního vzdělávání. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1356182/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Pedagogická diagnostika dítěte v předškolním věku. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2016, 51 s. Výběr z aktuálních školských témat: Čtvrtletník pro mateřské školy I. ISBN 978-80-7496-280-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1361648/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. První. Praha: Wolters Kluwer, a. s., 2016, 127 s. ISBN 978-80-7552-113-2.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1352345/cs
-
PRŮCHA, Jan, Radmila BURKOVIČOVÁ, Miroslav DOPITA, Jana PALONCYOVÁ a Zora SYSLOVÁ. Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. První. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2016, 254 s. ISBN 978-80-7552-323-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1352344/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Jiří HAVEL a Petr NAJVAR. Přechod dětí z preprimární do primární školy v pojetí učitelek a učitelů mateřských a základních škol. In Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu; XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1356530/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Jiří HAVEL a Petr NAJVAR. Přechod dětí z preprimární do primární školy v pojetí učitelek a učitelů mateřských a základních škol. In Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu; XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1356529/cs
-
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Příprava výstupů projektu Good Start to School a jejich přínos do praxe. In Z mateřinky do školy aneb Jak pomoci předškolákům lépe zvládnout nástup do první třídy. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1343822/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Hana HORKÁ. Reflexe jako základ kontinuálního profesního učení na pedagogické fakultě. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1353994/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Hana HORKÁ. Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje. In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, s. 405-418. ISBN 978-80-7509-426-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1354004/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Hana HORKÁ. Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje. In 8. ročník Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016. ISBN 978-80-7509-431-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1353998/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Rozvoj profesního vidění studentů oboru Učitelství pro mateřské školy. Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Karlovy univerzity, 2016, roč. 66, č. 4, s. 440-454. ISSN 0031-3815.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1352759/cs
-
RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ a Zora SYSLOVÁ. Standard pro realizaci závěrečných prací v oboru učitelství pro mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 16 s.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1373288/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Strategie vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí. In Jak správně rozvíjet předškolní dítě? 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1341851/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech pre-school education. In the 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1319707/cs
-
GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 64 s. ISBN 978-80-210-8114-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8114-2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1334093/cs
-
GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 64 s. ISBN 978-80-210-8114-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1331385/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole. In Od začátečníka k mentorovi (podpůrné strategie vzdělávání učitelů ve Zlínském regionu). 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1309648/cs
-
KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole. První. Praha: Portál, 2015, 182 s. ISBN 978-80-262-0812-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1300677/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak připravit učitele jako reflektivního praktika? In Danielová, Lenka a Schmied, Josef. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Křtiny: Mendelova univerzita v Brně, 2015, s. 499-508. ISBN 978-80-7509-287-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311390/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak připravit učitele jako reflektivního praktika? In 7. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. 2015. ISBN 978-80-7509-321-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311888/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu. In Wiegerová Adriana. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, s. 37-48. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3. ISBN 978-80-7454-555-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1335357/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Libuše PARMOVÁ, Hana POLÁKOVÁ, Danuše PROKŮPKOVÁ, Monika PUŠKINOVÁ, Hana SEDLÁČKOVÁ, Eva SVOBODOVÁ, Taťána ŠMOLDASOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Jak úspěšně řídit mateřskou školu. 2., doplněné a aktualizované. Praha: Wolters Kluwer, 2015, 341 s. 373.2/.3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7478-859-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311391/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Moderní trendy ve výuce mateřských škol. In Mateřská škola v roce 2015. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1309651/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Na štíru s hodnocením. In Učitelské noviny. Praha: GNOSIS spol. s r.o., 2015, s. 12. ISSN 0139-5718.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1300700/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. In Univerzita lektorů na ICV MENDELU. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1300679/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Profesní portfolio. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1300676/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Přehled aktivit projektu. In Učitel a jeho profesní rozvoj. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1231156/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 79 s. ISBN 978-80-210-7882-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1312049/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 s. ISBN 978-80-210-7885-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1301666/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Výuková videa.. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7885-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1305756/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 s. ISBN 978-80-210-7881-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1312053/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 s. ISBN 978-80-210-7881-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1305755/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. The Level of Reflection in the Professional Development of Pre-Primary Teachers. Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, roč. 2015, nr. 1, s. 73-84. ISSN 1897-6557.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1337018/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Tvorba školního vzdělávacího programu. In Mateřská škola v roce 2015. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1309650/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Učitel a jeho profesní rozvoj. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1231057/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Učitel mateřské školy jako reflektivní praktik. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311388/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Výběrové zaměření pozornosti učitelů mateřských škol,. In Nové výzvy pro předškolní pedagogiku. 2015.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1300678/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana MAJERČÍKOVÁ. Ako učiteľky materských škôl vnímajú svoju profesijnú zdatnosť pre spoluprácu s rodičmi. In Poláchová, Vašťatková, Jana, Kaněčková, Dvořáková, Eva. Pedagogický výzkum: Spojnice mezi teorií a praxí. Olomouc: Gevak, 2014, s. 47-58. ISBN 978-80-86768-90-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1228376/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana MAJERČÍKOVÁ. Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči. In XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311890/cs
-
MAJERČÍKOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči. In Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1201993/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jaké je české předškolní vzdělávání v porovnání s jinými zeměmi? Praha: Wolters Kluver, 2014, 2 s. Speciál pro MŠ, příloha časopisu Řízení školy 2/2014. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1169991/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Vladimíra HORNÁČKOVÁ. Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2014, roč. 24, č. 4, s. 535-561. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-535.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1202211/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 s. ISBN 978-80-210-7542-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1215322/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 s. ISBN 978-80-210-7542-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1300800/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Podpora rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v české mateřské škole. In Miňová Monika, Syslová Zora. Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja. První. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2014, s. 28-38. ISBN 978-80-555-1152-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1218138/cs
-
MAJERČÍKOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách. In Syslová Zora, Rodová Veronika. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 124-135. ISBN 978-80-210-7370-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1209689/cs
-
MAJERČÍKOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči v českých a slovenských mateřských školách. In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1209690/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1209686/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 1 - 284. ISBN 978-80-210-7370-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1209687/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 11.–12.11.2014. In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7370-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1228753/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Příprava studentek na roli herního partnera. In Hornáčková Vladimíra. Hra je krásnou přípravou k vážným věcem. Hradec Králové: PdF Hradec Králové, 2014, s. 282-292. ISBN 978-80-7435-390-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1225476/cs
-
HORKÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Reflexe zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1168128/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Monika MIŇOVÁ. Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2014, s. 1 - 291. ISBN 978-80-555-1152-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1218139/cs
-
HORKÁ, Hana, Lucie GRŮZOVÁ a Zora SYSLOVÁ. Stimulace k cílené reflexi zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. Acorát. Brno: Akademické centrum osobnostního rozvoje při Ústavu pedagogických věd FF MU, 2014, roč. 1/3, 1/2014, s. 3-9. ISSN 1803-0823.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1183132/cs
-
HORNÁČKOVÁ, Vladimíra, Zora SYSLOVÁ, Eva HERCÍKOVÁ a Eva HOLUBÁŘOVÁ. The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers. Online. In Bekirogullari, Z; Minas, MY. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013). Amsterdam: Elsevier, 2014, s. 853-860. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1181528/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Včasná péče u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v české mateřské škole. In Rovnosť a kvalita predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržiteľného rozvoja. 2014.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1201991/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání. Online. In Dagmar Čábalová. Pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol jako dialog mezi teorií a praxí. První. Plzeň: Západočeská univerzita, 2014, s. 24-30. ISBN 978-80-261-0494-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1297499/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Vzdělávání a péče v raném věku. Komparace české a zahraniční situace. 1. vyd. Praha: Wolters Kluver, 2014, 213 s. 373.2/3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7478-354-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1169987/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Zkušenosti ze zavádění včasné péče do českých mateřských škol. Predškolská výchova, časopis pre rodičov, jasle a materské školy, pro teorii a praxi předškolní výchovy. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2014, LXVIII, máj, jún 2013/2014, s. 6-14. ISSN 0032-7220.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1201992/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Autoewaluacja w czeskich przedszkolach. Wychowanie w Przedszkolu. Waršava: Pedagogicznych EduPress, 2013, roč. 2013 713, Nr. 1, s. 28-31.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1115848/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Early care. In Supporting social and emotional of pre-school children. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1137722/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak připravit vzdělávací nabídku s respektem k osobnosti dítěte. In Respektování dítěte. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1119319/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Kvalita přípravného vzdělávání jako součást profesního rozvoje. Praha: Poradce ředitelky, 2013, 4 s. Roč. II, č. 9, Květen, 2013. ISSN 1804-9745.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1137723/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana KROPÁČKOVÁ. Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol. In Rozvoj a vize předškolní pedagogiky. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1137719/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. první. Praha: Grada Publishing a.s., 2013, 158 s. ISBN 978-80-247-4309-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1119318/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Professionalization of Pre-school Teachers. In Supporting Social and Emotional of Pre-school Children. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1137720/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Professionalization of Pre-school Teachers. In Supporting social and emotional of pre-school children. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1119323/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. In Informatorium školy mateřské. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1119320/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013, 12 s. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 12. aktualizace. ISSN 1802-4130.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1119322/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů. Praha: dr. Raabe s.r.o., 2013, 26 s. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2013. ISSN 1804-5901.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1119321/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Krakow: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, 2013, roč. 2/2013, druhý, s. 65-72. ISSN 2353-7140.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1200274/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Včasná péče. In Supporting social and emotional of pre-school children. 2013.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1137721/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání. první. Praha: Portál, 2012, 213 s. ISBN 978-80-262-0183-0.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1070670/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn. Praha: Forum, 2012, 15 s. Poradce ředitelky, roč. II., č. 2, říjen 2012. ISSN 1804-9745.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1073625/cs
-
PAVLOVSKÁ, Marie, Zora SYSLOVÁ a Bohumíra ŠMAHELOVÁ. Dějiny předškolní pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 79 s. ISBN 978-80-210-5981-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1070667/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Efektivní spolupráce mateřské školy s rodinou. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2012, 30 s. Poradce ředitelky – Management školy, březen 2012. ISSN 1804-5901.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982477/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Efektivní spolupráce s rodinou - 1. díl. Praha: Dr. J. Raabe s.r.o., 2012, 6 s. Zpravodaj pro mateřské školy, 2/2012. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/985980/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Efektivní spolupráce s rodinou. 2. díl. Praha: Dr. Josef Raabe s.r.o., 2012, 4 s. Zpravodaj pro mateřské školy, 4/2012. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/985981/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání. In Jana Kratochvílová, Jiří Havel (eds.). Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 202-210. ISBN 978-80-210-5876-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/985996/cs
-
SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. první. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2012, 152 s. ISBN 978-80-7357-884-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1070669/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení výsledků vzdělávání a plánování osobnostního rozvoje dítěte. In Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/986087/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2012. Speciál pro MŠ, příloha Řízení školy, 1/2012. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982457/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak nauczyciel w czeskim przedskolu okazuje szacunek dla dziecka? In Evropská konference OMEP 2012. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1311895/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání. In Vašťatková Polachová Jana a kol. Autoevaluace v praxi českých škol. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, s. 111-135. Cesta ke kvalitě. Autoevaluace školy. ISBN 978-80-87652-46-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1079004/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Jan MIKÁČ, Libuše PARMOVÁ, Hana POLÁKOVÁ, Danuše PROKŮPKOVÁ, Hana SEDLÁČKOVÁ, Eva SVOBODOVÁ, Táňa ŠMOLDASOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Jak úspěšně řídit mateřskou školu. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012, 344 s. 373.2/.3 Předškolní a primární výchova a vzděláván. ISBN 978-80-7357-976-0.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1079021/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Kompetence učitele mateřské školy. In Tvorba metodiky na poskytování včasné péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/986088/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Modifikace evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele mateřské školy. Online. In Ježková, V. Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s. 194 - 201. ISBN 978-80-7290-620-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1124340/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech. In Monika Miňová (ed.). Predprimárne vzdelávanie v súčasnosti. první. Prešov: Prešovská univerzita, 2012, s. 240-248. ISBN 978-80-555-0703-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1094507/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Ověřování evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele v mateřské škole. In Kvalita ve vzdělávání. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1073624/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Podpora profesního rozvoje učitele mateřské školy. Praha: Forum, 2012. Poradce ředitelky mateřské školy, roč. II., č. 3,. ISSN 1804-9745.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1074587/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Podpora rozvoje zdravých životních návyků. In Bezpečnost a ochrana zdraví dětí. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982483/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Praha: Verlag Dashöfer, 2012, 9 s. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 11. aktualizace. ISSN 1802-4130.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982482/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Předškolní vzdělávání v České republice pohledem pedagogického výzkumu. Pedagogická orientace: odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost, 2012, neuveden, 22(4), s. 490–515, 25 s. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-4-490.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1078930/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Příprava pedagogických pracovníků a podmínky podpory rovnosti ve vzdělávání v oboru Učitelství pro mateřská školy. In Rovnost a kvalita ve vzdělávání. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1313228/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Respecting Children at Czech Kindergartens. In Respect for a child. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982514/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech. In Mateřská škola v kontextu kurikulárních změn. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982513/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj. Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2012, 30 s. Poradce ředitelky – Management školy, březen 2012. ISSN 1804-5901.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982478/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část. Praha: Dr. Josef Raabe, 2012, 6 s. Zpravodaj pro mateřské školy květen/2012. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1078936/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – II. Část. Praha: Dr. Josef Raabe, 2012, 3 s. Zpravodaj pro mateřské školy, červen/2012. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1078939/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Standardy a jejich pojetí v současném předškolním vzdělávání. In Málotřídky společně - „Vzdělávací tržiště málotřídních škol“. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/986045/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání. Praha: Forum s.r.o., 2012, 5 s. Poradce ředitelky mateřské školy, ročník I, č. 5. ISSN 1804-9745.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982456/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání – potřeba, nutnost, zbytečnost. Praha: Verlag Dashöfer, 2012, 12 s. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 12. aktualizace. ISSN 1802-4130.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1074168/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Strategy supporting the learning process of pre-school children. In Gasiorek, K.; Paśko, I. Poznawanie świata w edukacji dziecka. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012, s. 471-478. ISBN 978-83-7271-756-6.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1089359/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Včasná péče v České republice. In Tvorba metodiky na poskytování včasné péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/986044/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání. In Gramotnost ve škole. 2012.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/982512/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000. In Bendl, S., Zvírotský, M. Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. první. Brno: Tribun EU, 2011, s. 1-5. ISBN 978-80-263-0046-5.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/962270/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Aspekty vztahu ředitelky mateřské školy a rodičů. Praha: Forum, s.r.o., 2011. Poradce ředitelky mateřské školy, roč. I, č. 2. ISSN 1804-9745.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/959830/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ. Autoevaluace mateřské školy z pohledu předškolních pedagogů. In Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/962228/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy – 1. část. Východiska hospitací. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011. Zpravodaj pro mateřské školy, 9/2011. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/959827/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy – 2. část. Plánování hospitací. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011. Zpravodaj pro mateřské školy, 10/2011. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/959828/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy – 3. část. Realizace hospitací. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011. Zpravodaj pro mateřské školy, 11/2011. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/959829/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy jako nástroj vedení lidí a podpory jejich profesního rozvoje. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011, 30 s. Poradce ředitelky – Management školy, červen 2011. ISSN 1804-5901.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/943624/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Individualizace předškolního vzdělávání. In Inovace ve výuce. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/943620/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte. In Podhájecká M., Miňová, M. Hra v predprimárnej edukácii. Zborník z vedecko-odbornejj konferencie s medzinárodnou účastku. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity, 2011, s. 387-397, 10 s. ISBN 978-80-555-0467-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/960294/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jsou potřebné standardy předškolního vzdělávání? In Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/958980/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy. In Naukowej Funkcja poznawcza w edukacji dziecka - teoria i praktyka. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/943775/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání. In Kroufek, R., Šlégr, J. Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech. první. Ústí nad Labem: Ing. Tomáš Mikulenka, 2011, s. 48 - 56. ISBN 978-80-904927-1-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/973680/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Program podpory zdraví v mateřských školách. Praha: Forum, 2011, 10 s. ISSN 1804-9745.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/962231/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ. Předškolní pedagogové a autoevaluace mateřské školy. In Wiergerová, A., Vávrová S. Učiteľovo myslenie a uvažovanie. Bratislava: Ústav primárném a preprimárnej pedagogiky PdF UK, Bratislava, 2011, s. 145-153. ISBN 978-80-89443-10-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/962229/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Reflexe předškolního vzdělávání prostřednictvím pedagogického výzkumu. In Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata-ideje-realizace. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/943774/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Role učitele mateřské školy ve hře dítěte. In Hra v predprimárnej edukácii. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/960291/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech. In Mateřská škola v kontextu kurikulárních změn. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/958981/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Self-evaluation tools for kindergartens participating in the health-promoting schools programme. In Řehulka Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2011, s. 73 - 78. ISBN 978-80-210-5524-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/969956/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Spolupráce s rodinou jako akt podpory rozvoje dítěte. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2011. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/943617/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení jako nástroj pro zvyšování kvality mateřské školy. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu. 2011.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/962227/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení mateřské školy jako východisko zkvalitňování vzdělávání. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o, 2011, 30 s. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2011. ISSN 1804-5901.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/943623/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení v mateřské škole. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o, 2011, 4 s. Zpravodaj pro mateřské školy. ISSN 1803-6694.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/943621/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 378-382. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-77.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/973721/cs
-
SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ a Egle HAVRDOVÁ. Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte. 1. vyd. Praha: Centrum pro veřejnou politiku, 2011, 147 s. ISBN 978-80-260-0641-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/958979/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy. Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2010, VII, 2/2010, s. 9-12. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915158/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hospitační činnost ředitelky mateřské školy. Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2010, VII., 8/2010, s. 12 - 16. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915159/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Inovace školního vzdělávacího programu. Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2010, VII., 10/2010, s. 7 - 11. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915160/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Mateřské školy podporující zdraví mění tradici. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2010, roč. 134., 4/2010, s. 24 - 31. ISSN 0323-0449.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915170/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy. In Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. První. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2010, s. 248 - 256. ISBN 978-80-7368-771-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915167/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Sebereflexe v práci učitelky mateřské školy. In Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. 2010.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915981/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. The health supporting in the Frame Educational Program for pre-primary education. In Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: International Experience. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 7 s. ISBN 978-80-210-5398-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/918305/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Tvorba nástrojů pro vlastní hodnocení mateřských škol v síti Programu škol podporujících zdraví. In Škola a zdraví 21. 2010.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/916002/cs
-
HORKÁ, Hana, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Učitelství pro mateřské školy. In Spilková, V; Hejlová, H. (eds.) Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Vývoj po roce 1989 a perspektivy. Praha: PdF UK, 2010, s. 131-139. ISBN 978-80-7290-486-0.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915995/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Vývoj a proměna mateřské školy. Praha: Verlag Dashöfer, 2010, 10 s. ŠVP a evaluace v MŠ. 7. aktualizace. ISSN 1802-4130.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/915163/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Návaznost předškolního a základního vzdělávání. Praha: Verlag Dashöfer, 2009, 9 s. ŠVP a evaluace v MŠ. 4. aktualizace. ISSN 1802-4130.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861832/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Problémové oblasti řízení mateřské školy. In Dítě předškolního věku a jeho paidagogos. Hradec Králové: GAUDEAMUS UHK, 2009, 9 s. ISBN 978-80-7041-647-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861830/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Self-evaluation of kindergartens in the net of the health supporting schools programme. In Škola a zdraví pro 21. století. Brno: MU, 2009, 6 s. ISBN 978-80-210-4930-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/859972/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Tvorba školního vzdělávacího programu. In O krok napřed. 2009.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/862629/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení v mateřské škole. Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2009, VI, 12/2009, s. 6-9. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861829/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení v mateřské škole, 2. část. Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2009, VI, 12/2009, s. 6 - 9. ISSN 1214-8679.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/862626/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Výrazná pedagogická osobnost roku. Odbor školství, mládeže a tělovýchovy Magistrátu města Brna, 2009.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1364743/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Hospitace v mateřské škole. Praha: Verlag Dashöfer, 2008, 14 s. ŠVP a evaluace v MŠ. 3. aktualizace. ISSN 1802-4130.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861834/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Jak ovlivňuje připravené prostředí školy rozvoj klíčových kompetencí. In Sborník ze VI. Otevřené konference SKAV. Praha: SKAV, 2008, 16 s.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861836/cs
-
HAVLÍNOVÁ, Miluše, Eliška VENCÁLKOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Jana HAVLOVÁ, Iva LACINOVÁ, Nina PETRASOVÁ a Ludmila ŠPRACHTOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2008, 223 s. ISBN 978-80-7367-487-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/862623/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky. Praha: Verlag Dashöfer, 2008, 9 s. ŠVP a evaluace v MŠ. 3. aktualizace. ISSN 1802-4130.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861833/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu. In Vzdelávanie od útleho veku, šanca pre všetky deti. Zborník z európskej konferencie. Bratislava: OMEP, 2008, 12 s. ISBN 978-80-89055-82-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861835/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Česká materská škola na počiatku 21. storočia. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2007, 104 s. ISBN 978-80-8052-284-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861837/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole. In Idea a realita vysokoškolského vzdělání na pedagogické fakultě. Praha: Univerzita Karlova, pedagogická fakulta, 2007, 4 s. ISBN 978-80-7290-326-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861840/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole. In Doktorandská konference Pedf UK. Praha: LASTECH, 2007, s. 107-112. ISBN 80-903665-9-7.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861839/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej. Wychowanie w Przedszkolu. Varšava, 2007, roč. LX, č. 11/2007, s. 14-18. ISSN 0137-8082.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861838/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole s využitím nástrojů projektu podpory zdraví v MŠ. Praha: RAABE, 2006, 32 s. ISBN 80-86307-13-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861841/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Řízení mateřské školy v projektu podpory zdraví v MŠ. Praha: RAABE, 2006, 36 s. ISBN 80-86307-13-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861842/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Hana SEDLÁČKOVÁ. Jak promítnout kompetence do činností dětí pomůže kostka. Učitelské listy. Praha, 2003, roč. 11, č.3, 1 s. ISSN 0139-5718.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861843/cs
-
SYSLOVÁ, Zora a Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 s. ISBN 80-238-8790-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861844/cs
-
SYSLOVÁ, Zora. Změna pohledu na dítě. In Retrospektiva a perspektiva předškolního vzdělávání a příprava předškolních pedagogů. Praha: APV, 2002, 4 s.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/861845/cs
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2003
2002
Zobrazeno: 21. 6. 2025 01:32